Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Jeg tror jeg vil ha en Kindle

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-11, 10:48   #1
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.993
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg tror jeg vil ha en Kindle

Jeg leser nesten utelukkende bøker på engelsk uansett, og nå begynner hyllene snart å rope om nåde. Dessuten tenkte jeg at det kanskje kan være smart med en Kindle når jeg etterhvert skal ut i permisjon, for jeg husker fortsatt de lange amme- og boklesingsøktene med snuppa.

Men hvilken Kindle går jeg for? Det er forskjellige å velge mellom, og hva er praktisk? Kjøper man bøker fra laptop og legger inn derfra, eller rett til Kindle?

Andre ting jeg burde tenke på?

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 10:51   #2
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg tror jeg vil ha en Kindle...

Man kjøper rett på Kindle. Den har trådløst nett, og 3G ("gratis" sådan, du betaler ekstra når du kjøper Kindle-en, men det er ikke noe abonnement) som du kan laste ned på.
Nå er det jo kommet en haug med nye, så jeg er ikke heeelt oppdatert.
Jeg har den med tastatur, uten 3G:
http://www.amazon.com/gp/product/B00...f=famstripe_kk

Jeg er kjempefornøyd!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 10:54   #3
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.993
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg tror jeg vil ha en Kindle...

Ideen har modnet en stund hos meg, for først var jeg skeptisk. Har jeg sagt at jeg elsker bøker?

Men det blir nok en sånn, kanskje til jul? Det er ikke noe kaotisk ift. oppstartsproblemer, lære å bruke osv. Jeg blir fort litt treåringsfrustrert i slike situasjoner, nemlig.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 10:57   #4
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg tror jeg vil ha en Kindle...

Jeg vurderer også Kindle og følger med her. Er det nødvendig med Kindle om man har iPad? Kindlen er bedre å lese på, ja?

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 10:59   #5
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.993
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg tror jeg vil ha en Kindle

Jeg synes i hvertfall det er slitsomt å lese på en bakgrunnsbelyst skjerm, men det kan jo være personlige preferanser. Kindle er i tillegg liten og søt.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 11:05   #6
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.642
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg tror jeg vil ha en Kindle

Kan man surfe og sånn fra en Kindle?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 11:07   #7
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg tror jeg vil ha en Kindle

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Kan man surfe og sånn fra en Kindle?

Man kan i hvert fall gjøre det med den nye Kindle Fire.
Det er for så vidt nettleser på den jeg har, men jeg bruker jo ikke den til det.

Kindle har digitalt blekk, og krever lys. Den er derfor noe helt annet å lese på enn padder.
Dessuten veier den ingenting, den kan holdes med en hånd. Det kan du ikke med iPad.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 11:14   #8
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg tror jeg vil ha en Kindle

Ah, da har jeg jo fått En Grunn! hvilke typer finnes og hva koster de? Ikke meningen å kuppe tråden, men satser på at HI lurer på det samme som meg.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 11:26   #9
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg tror jeg vil ha en Kindle

Det har akkurat kommet to nye, en med touchskjerm med digitalt blekk, og Fire som egentlig er mer et nettbrett. De to nye er ikke for salg utenfor USA, og Fire har vel bakgrunnsbelysning.

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 11:38   #10
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.993
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg tror jeg vil ha en Kindle

Bakgrunnsbelysning tar jo bort hele vitsen med en Kindle i mine øyne, siden jeg synes det er slitsomt å lese lange tekster på bakgrunnsbelyste skjermer.

Den billigste Kindlen koster vel fra 79 USD (pluss avgifter i Norge), men den er nok rimelig strippet.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 11:44   #11
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg tror jeg vil ha en Kindle

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Dessuten veier den ingenting, den kan holdes med en hånd. Det kan du ikke med iPad.

Og så helt sykt lang batteritid. Hvis man leser en times tid eller noe sånt hver dag holder den i rundt tre måneder uten lading (den tradisjonelle modellen that is).

Men hvis man skal ha lesebrett som også skal surfes på ville jeg nok heller hatt en iPad.

Og så langt er det begrenset med modeller som selges/eksporteres til internasjonalt bruk.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 12:11   #12
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg tror jeg vil ha en Kindle

Eg kjøpte meg kindle for ein månads tid sidan. Forelska meg ganske så fort. Eg har berre wi-fi på min, men eg såg ikkje behovet for noko meir. Den er god å lese på og innmari lett å bruke. Den kjem klar til bruk når ein får den.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 12:14   #13
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg tror jeg vil ha en Kindle

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Jeg vurderer også Kindle og følger med her. Er det nødvendig med Kindle om man har iPad? Kindlen er bedre å lese på, ja?

Utrolig mye bedre å lese på. Jeg har begge deler, og jeg synes ikke de overlapper hverandre (eller jo, det gjør de selvsagt, men det den ene er god på er den andre veldig dårlig på, og omvendt). Jeg leser på iPaden hvis Kindelen er utilgjengelig, men jeg blir fort sliten. Kindel kan dessuten brukes utendørs i solskinn. Det er knapt mulig med iPad.

Kindel er like god å lese på som en bok, synes jeg.

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Kan man surfe og sånn fra en Kindle?

Ja, men du har ikke lyst til å gjøre det.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 12:17   #14
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg tror jeg vil ha en Kindle

Hvis jeg skulle kjøpt Kindel i dag, ville jeg valgt enkleste modell, men med touch sensitiv skjerm. Jeg ville styrt langt unna modellen med bakrunnsbelysning og farger.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 12:33   #15
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg tror jeg vil ha en Kindle

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Ah, da har jeg jo fått En Grunn! hvilke typer finnes og hva koster de? Ikke meningen å kuppe tråden, men satser på at HI lurer på det samme som meg.

Jeg betalte vel ca. 1500,- kroner. Fiks ferdig levert på døren.
(Den med tastatur, uten 3G til $99 eller hva det var.)

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 12:44   #16
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg tror jeg vil ha en Kindle

Jeg tror jeg ville ha valgt en ebokleser som ikke er så tett knyttet mot en levrandør som det Kindle er. Da jeg kjøpte til mannen før sommeren valgte jeg en av Sony sine lesere fordi den støtter et bredt utvalg av de vanligste formatene, i tillegg til at den er et godt lesebrett på andre måter.

Uansett vil jeg anbefale ebokleser på det varmeste, det er lett å ta med seg, mye mer behagelig å lese på enn et nettbrett, og dessuten med lang batterilevetid.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 12:46   #17
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.993
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg tror jeg vil ha en Kindle

Men Sony har vel andre begrensninger igjen, og Kindle har et vidt utvalg av titler tilgjengelig på språk jeg uansett foretrekker?

Er det noen som har satt seg inn i situasjonen, og kan gi meg litt pro-contra her?

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 12:51   #18
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg tror jeg vil ha en Kindle

Eg legger inn norske bøker og på min Kindle, sjølv om det egentlig ikkje skal gå ann. Synes Kindle funkar heilt fint og amazon har eit stort utvalg i e-bøker som ein får ned på sin Kindle på ein , to, tre.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 12:51   #19
Kreps-77
Like blid
 
Kreps-77 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1.759
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg tror jeg vil ha en Kindle

Opprinnelig lagt inn av slaraffen, her.

Det har akkurat kommet to nye, en med touchskjerm med digitalt blekk, og Fire som egentlig er mer et nettbrett. De to nye er ikke for salg utenfor USA, og Fire har vel bakgrunnsbelysning.

Hvilken en anbefaler du/dere som er kjente med Kindle?
Jeg reiser til USA i morgen, og dette står på ønskelisten.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 12:58   #20
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg tror jeg vil ha en Kindle

Bakgrunnsbelyst brett er ikke tingen for lesing. Så ønsker du deg et brett til å lese bøker på, så gå for den med touchskjerm, Kreps-77.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no