Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Førsteklassinger får ikke ha med pennal

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-08-14, 21:33   #21
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Førsteklassinger får ikke ha med pennal

Det var sånn der ungene startet i fjor, men er ikke sånn her.

Synes det var veldig greit, og forstår også kjøpepressargumentet. Men det er generelt ekstremt vanskelig å få middelklassen til å forstå den argumentasjonen.

Skoleutstyr er forholdsvis dyrt, og om man er sosialhjelpsmottaker er det et stort løft.

__________________
Smitt og Smule okt -07, Bitteminsten des -12
"Is this real? Or has this been happening inside my head?"
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?"
Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-14, 22:13   #22
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Førsteklassinger får ikke ha med pennal

Helt greit at de ikke skal ha med pennal. Hvorfor skulle det være leit?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-14, 22:16   #23
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Førsteklassinger får ikke ha med pennal

Ikke pennal i første klasse har også mye med Early Years/Tidlig Innsats, stasjonsundervisning hvor de har blyanter, viskelær, linjal, blyantspissere og fargeblyanter på stasjonene de kommer til. Dette sparer masse tid og øker konsentrasjonen på hver stasjon.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-14, 22:30   #24
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Førsteklassinger får ikke ha med pennal

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Akkurat det med ro og fikling kan jeg til en viss grad forstå, men kjøpepresset synes jeg blir et latterlig argument. Hva med skolesekkene da? Det beste hadde vel i så fall vært å ha bøkene i Rema-pose.

Her har de lov å ha med pennal, men jeg husker det ble diskutert da eldstemann også begynte på skolen, så noen steder har vel hatt dette forbudet noen år. Men tidligere har jeg kun hørt at førsteklassingene ble så distrahert av innholdet i pennalet.

Det var slik det var på vår forrige skole. Eldste fikk ha med seg pennal i 1. klasse, men det var kun fordi vår lærer var mormor til en jente som ikke hadde fått lov å ha med. Hun syntes det var så leit. Vi foreldre stemte på det på foreldremøte rett før skolen startet.

Min 1. klassing forrige uke fikk ha med seg pennal.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-14, 22:36   #25
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Førsteklassinger får ikke ha med pennal

Det kommer nok litt an på hva slags undervisningsopplegg de kjører også. Hos oss kjørte de veldig mye stasjonsundervisning/TIEY det første året, og det sier seg selv at opp- og nedpakking hvert 12. minutt blir veldig mye kav og styr.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-14, 22:56   #26
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Førsteklassinger får ikke ha med pennal

Her har vi ikke fått beskjed om at det ikke er lov, men har allerede forberedt småttisene på at det kan hende de ikke kan ha det med på skolen. I storesøsters klasse ble det forbudt i førsteklasse. Nå går hun i fjerde, og vi har for første gang fått beskjed om at de må ha med pennal.

Liten digresjon, men lillesøster hadde med seg sitt nye tre-etasjes pennal på SFO før skolestart, og hadde fått beskjed om at det bare var lov med to-etasjes pennal. Hun ble skikkelig lei seg ... Beskjeden var åpenbart fra noen jenter som bare hadde to-etasjer.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-14, 23:32   #27
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Førsteklassinger får ikke ha med pennal

Her skal de heller ikke med penal på skolen. Helt greit tenker jeg. Så slipper jeg å tenke på at hun roter bort innholdet. Aldri vurdert det som dumt selv om jeg husker jeg synes det var stas da jeg var lita. Så lenge hun ikke har opplevd å føle stas ved å ha det med på skolen så vet hun heller ikke om det tenker jeg. Hun har fått penal til å ha her hjemme da til leksene, det er stas nok det.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-14, 08:04   #28
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Førsteklassinger får ikke ha med pennal

Her er det så vidt jeg har skjønt lov å ha med pennal og siden mellomste er velsignet med familie som skjemmer henne bort har hun fått Rolls Royce-pennal i tre etasjer med alt tilbehør man kan tenke seg. Jeg kjøper fikleargumentet uten problemer, så om jeg får beskjed om niks pennal, så støtter jeg det.

Jeg synes alltid det er så fascinerende at enkelte foreldre møter argumenter om kjøpepress, at andre blir lei seg eller føler sterkt på hva de ikke kan bruke pener på, med at de har rett til å kjøpe det de vil til ungene sine og at det er en rettighet for dem med god råd å få dem til å ha dårlig råd til å føle seg fattig. Hvorfor skal man ellers bli rik, liksom?

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-14, 08:12   #29
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Førsteklassinger får ikke ha med pennal

Uansett argument, jeg synes det høres supert ut at barna får det de trenger av skoleutstyr på skolen! Så kunne privat utstyr og pennal være hjemme uten å forsvinne. Jeg synes jeg fyller på blyanter, viskelær og farger året rundt.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-14, 08:13   #30
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.866
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Førsteklassinger får ikke ha med pennal

Minsten fikk ikke ha med pennalet før i 2. klasse. De hadde blyanter og farger på skolen.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-14, 08:14   #31
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Førsteklassinger får ikke ha med pennal

Men på videregående, der er det jo omtrent klin umulig å få den oppvoksende slekt til å slite med seg en enslig blyant frem og tilbake fra skolen. For min del må de ha så mange etasjer de vil.

Forøvrig så skjønner jeg egentlig begge sider. Jeg forstår hvorfor det er leit å ikke få ha med pennal i førsteklasse, og jeg forstår hvorfor de ikke får ha med pennal i førsteklasse. Hos oss har det ikke vært snakk om pennal, sånn bortsett fra noen oppfordringer i ny og ne om å spisse blyanter/fargeblyanter hjemme. Jeg husker selv fra jeg gikk på skolen hvor deilig det var å stå over søpla å spisse blyanter faktisk.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-14, 08:37   #32
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Førsteklassinger får ikke ha med pennal

Det er ikke leit å ikke få nytt pennal til skolestart hvis det er det som er greia. Akkurat som det ikke er leit å ikke få velge sekk selv i de kommunene der førsteklassingene får orange sekk på skolen. Dette er forventninger som kommer fra foreldrene primært og eventuelt fra eldre søsken. Hvis det ikke er vanlig med pennal fra første klasse, vil føsteklassingene heller ikke savne det.

Men det er klart: da må dette kommuniseres tydrlig fra skolen, og så tidlig at man ikke allerede har kjøpt inn det fine pennalet og det ligger der klar til bruk. Også er det mye lettere om dette innføres konsekvent og ikke varierer fra årskull til årskull.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-14, 08:40   #33
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.372
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Førsteklassinger får ikke ha med pennal

Jeg skjønner fikleargumentet, men ikke argumentet om kjøpepress. Det er vel ca. to millioner andre ting som elevene omgir seg med som skaper like mye kjøpepress som et pennal. Det er noen år siden mine gikk i første, men de fikk ha med pennal begge to. Hadde vi fått beskjed om å ikke ta det med på skolen, ville det også vært greit.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-14, 08:45   #34
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.394
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Førsteklassinger får ikke ha med pennal

Hos oss fikk vi lapp om at pennalet kan brukes til lekser hjemme. Nøytralt og greit.
Det hadde dog vært enda greiere å få beskjed om dette før skolestart, så kunne han valgt pennal og fått noe nytt til 2. klasse, eller når de nå skal starte med eget pennal.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-14, 08:49   #35
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Førsteklassinger får ikke ha med pennal

På vår skole er det også gitt beskjed om at de ikke lenger får ha med seg leker, fotballkort osv. på skolen og SFO. Jeg synes det er helt strålende.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-14, 08:51   #36
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.372
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Førsteklassinger får ikke ha med pennal

På skolen til mine barn har det aldri vært lov til å ta med leker, tror jeg. At noen har med seg en populær leke, skaper jo et hav av intriger og krangling, så jeg skjønner godt at lærerne vil unngå det.
Jeg lurer forresten på om de hadde lekedag en dag i måneden da de gikk i første klasse, mener å huske at det var stor stas.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-14, 08:57   #37
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.822
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Førsteklassinger får ikke ha med pennal

Jeg har ikke førsteklassing i år, men jeg mener det har vært slik på vår skole for alle tre faktisk. Ikke så mye på grunn av kjøpepress, men fordi det er så utrolig mye styr med det penalet. Ungene dro det frem og skulle vise frem og leke med, ikke bare første dagen, men langt ut over høsten. Midt i lesestunder eller annet slik at det ble forstyrrende. Hos oss ble det kjøpt inn fine, tjukke fargeblyanter og gråblyanter til alle som måtte ligge på skolen. Da hadde alle likt og ting ble hentet i hylla av alle når de faktisk skulle bruke det. Pennalet ble liggende hjemme til leksebruk. Funket helt fint!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-14, 09:05   #38
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Førsteklassinger får ikke ha med pennal

På skolen vår bruker de ikke pennal før i 4. eller 5. klasse. Kjøpepress er ikke et av argumentene, men mye styr og fikling og de bruker lang tid på å spisse blyanter og ordne med det. Skolen stiller med alt utstyr fram til pennal skal være med.
Pennalet brukes hjemme til lekser, og der trengs det både farger, tusjer og blyanter. Det er selvsagt for ungene her, så derfor ikke leit. Det blir først leit om foreldre gjør det til en sak, tenker jeg.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-14, 09:46   #39
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Førsteklassinger får ikke ha med pennal

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

På vår skole er det også gitt beskjed om at de ikke lenger får ha med seg leker, fotballkort osv. på skolen og SFO. Jeg synes det er helt strålende.

Dette har vært regelen i alle år på vår SFO, og med jevne mellomrom kommer det påminnelser, da det har en tendens til å skli ut. Jeg synes det er veldig greit.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-14, 09:51   #40
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.550
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Førsteklassinger får ikke ha med pennal

Opprinnelig lagt inn av Najade, her.

Det var sånn der ungene startet i fjor, men er ikke sånn her.

Synes det var veldig greit, og forstår også kjøpepressargumentet. Men det er generelt ekstremt vanskelig å få middelklassen til å forstå den argumentasjonen.

Skoleutstyr er forholdsvis dyrt, og om man er sosialhjelpsmottaker er det et stort løft.

Men hvorfor endrer dette seg i 2., 3. eller 5. klasse? Om det er gratisprinsippet som ligger til grunn, gjelder vel det hele grunnskolen?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no