Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Flått - finnes det noen mening i at de eksisterer?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-07-07, 18:07   #21
m|nken
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.428
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Flått - finnes det noen mening i at de eksisterer?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg har aldri sett en flått "live". Bare på bilder og slikt, og de ser ihvertfall skikkelig ekle ut.

Finnes de overalt?

Tror du ta deg en tur over fjorden til Hitra. De finnes visst der. De har heldigivs ikke kommet til Trondheim ennå, selv om det er kyst her.

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 18:31   #22
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.505
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flått - finnes det noen mening i at de eksisterer?

Opprinnelig lagt inn av m|nken, her.

Tror du ta deg en tur over fjorden til Hitra. De finnes visst der. De har heldigivs ikke kommet til Trondheim ennå, selv om det er kyst her.

Der tar du nok feil. Vet at det er mye flott på Byneset og området mellom Risvollan, Leira, Fossegrenda. Kjenner flere som har fått flott på hunden sin i de områdene.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 02:37   #23
m|nken
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.428
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Flått - finnes det noen mening i at de eksisterer?

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Der tar du nok feil. Vet at det er mye flott på Byneset og området mellom Risvollan, Leira, Fossegrenda. Kjenner flere som har fått flott på hunden sin i de områdene.

Huff, det er ikke gode nyheter.

Jeg har slekt på de plassene du nevner, men jeg tror ikke de har lagt noe merke til flåtten. Vi er ekstremt plaget av flåtten på Sørlandet, så det er ikke slik at vi ikke prater om den heller akkurat.

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 07:04   #24
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flått - finnes det noen mening i at de eksisterer?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg har aldri sett en flått "live". Bare på bilder og slikt, og de ser ihvertfall skikkelig ekle ut.

Finnes de overalt?

Jeg konstaterer at du ikke leser lenker.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-07, 10:56   #25
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flått - finnes det noen mening i at de eksisterer?

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Jeg konstaterer at du ikke leser lenker.

Det var en oppvakt konklusjon.


Lenker er for de som er veldig interessert. Jeg er bare litt interessert fordi jeg egentlig skal jobbe, og leter etter alt mulig annet å gjøre i stedet...

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-07, 14:38   #26
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flått - finnes det noen mening i at de eksisterer?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Det var en oppvakt konklusjon.


Lenker er for de som er veldig interessert. Jeg er bare litt interessert fordi jeg egentlig skal jobbe, og leter etter alt mulig annet å gjøre i stedet...

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-07, 14:51   #27
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Flått - finnes det noen mening i at de eksisterer?

Hitra er et grusomt, flåttbefengt sted. Jeg stopper ikke på Hitra når jeg skal til Frøya, bare hvis jeg må på do, og da går jeg bare på asfalt inn til et eller annet kjøpesenter. Var på besøk til noen på Hitra en gang, og om kvelden da jeg kom hjem satt det en flått midt på magen min. Ekkelt! Den hadde krøpet opp og bitt seg godt fast uten at jeg merket en ting. Æsj og fysj. Den lot seg heldigvis lett fjerne, men etter det har jeg fått flåttangst. *grøss*

  Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 11:10   #28
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Flått - finnes det noen mening i at de eksisterer?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Hitra er et grusomt, flåttbefengt sted. Jeg stopper ikke på Hitra når jeg skal til Frøya, bare hvis jeg må på do, og da går jeg bare på asfalt inn til et eller annet kjøpesenter. Var på besøk til noen på Hitra en gang, og om kvelden da jeg kom hjem satt det en flått midt på magen min. Ekkelt! Den hadde krøpet opp og bitt seg godt fast uten at jeg merket en ting. Æsj og fysj. Den lot seg heldigvis lett fjerne, men etter det har jeg fått flåttangst. *grøss*

Det ligger midt i flåttland det ja. Kyst på alle kanter kan man si
De er virkelig motbydelige ja - helt enig. Men er det veldig mye bedre på Frøya egentlig?

  Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 11:47   #29
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Flått - finnes det noen mening i at de eksisterer?

Flåtten har ennå ikke gjort sitt inntog på Frøya nei. Men det kommer nok. Grunn nok til å kjøpe hytte på fjellet.

  Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 11:59   #30
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flått - finnes det noen mening i at de eksisterer?

Flåtten er på vei nordover ja, Er funnet flått sålangt nord som i Tromsø, men er vel ikke de store forekomstene enda.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-07, 17:09   #31
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.505
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flått - finnes det noen mening i at de eksisterer?

Jeg har begynt å lure på en ting her nå; til hunder får man flotthalsbånd, eller flottmiddel som man drypper i nakken på dem. Resultatet av dette er jo at flåtten ikke biter. Hvorfor i alledager har man ikke funnet noe slikt middel som vi mennesker kan bruke?

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 16:39   #32
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Flått - finnes det noen mening i at de eksisterer?

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Jeg har begynt å lure på en ting her nå; til hunder får man flotthalsbånd, eller flottmiddel som man drypper i nakken på dem. Resultatet av dette er jo at flåtten ikke biter. Hvorfor i alledager har man ikke funnet noe slikt middel som vi mennesker kan bruke?

Vi kan bruke myggmidler - de begrenser omfanget.
Men nå er det helt vilt mye her omkring altså - kom hjem fra venninnebesøk og lillebror hadde fått enda en flått på seg. Og den dumme faren som "hadde sjekket SÅ nøye før han hadde lagt han i går" hadde ikke sett den. Jeg tok han opp etter middagslur, og så det MED EN GANG! Og den hadde han ikke fått på seg i dag, for han hadde fått som et myggestikk der den satt, og det får man ikke sååå fort. Det går noen timer.
ARGH!
Lillebror er en skikkelig flåttmagnet, og må sjekkes supernøye. Jeg får lyst til å svi av hele området her

  Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 19:06   #33
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flått - finnes det noen mening i at de eksisterer?

Jeg har en skikkelig kosehistorie om flått.. ( nå er du advart)

Jeg har vært på ferie hos min far på vestlandet. Der brukte vi mye båt, og reiste rundt. En sommer var vi på en øy, et eller annet med navnet røeøya eller noe sånt. Der løp vi ungene rundt på øya, og vi fikk masssse edderkopplingnende dyr på oss. Vi børstet de av oss i fleng

Når vi omsider kom tilbake til båten, viste det seg at den ene jenta hadde fått en flått da som satt fast. Da ble alle ungene strippet ned til trusa og totalt 7 stykker ble funnet og de satt fast på meg Noen begynte å bli store
Da vi kom hjem den kvelden, skulle jeg ta en kjapp dusj. Da fant jeg en i lysken.. Den var begynte å bli skikkelig stor. Når vi tok den så sprakk den

Jeg fikk ikke sove den natta, det er sikkert.. Jeg drømte de krøp overalt.
Når jeg kom hjem etter noen uker hadde jeg glemt hele greia, men jeg skrev en stil om det når vi begynte på skolen igjen.
Da ble frøken sint, og krevde at mor skulle ta meg med til legen. Der fant vi er kjeve parti som satt fast i siden min. Den måtte skjæres ut.. Så var det rett på antibiotika. Mamma var pottesur siden pappa ikke hadde gjort noe med det..

Jeg haaaaater flått, like intenst som andre hater måker.

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 20:25   #34
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Flått - finnes det noen mening i at de eksisterer?

Måkene suger seg ikke akkurat fast på deg.....men ja - flått er det mest motbydelige jeg kan tenke meg! Og det er ikke ufarlig heller, for man kan få hjernehinnebetennelse bla. og det er ikke særlig hyggelig å tenke på.

  Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 20:33   #35
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flått - finnes det noen mening i at de eksisterer?

Jeg er ikke den typen menneske som hater noe her på jord, men når det kommer til de forbanna småkrypa der, så er det jeg føler i forhold til de ikke langt i fra hat.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 21:38   #36
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flått - finnes det noen mening i at de eksisterer?

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

Jeg haaaaater flått, like intenst som andre hater måker.

Kan signere den, ja.

Her har me ikkje hatt særlig med flått før dei siste par åra. Eg merkar at eg er meir motvillig til å gå turar i skogkledd terreng etter å ha høyrt om flått-observasjonar.

Håpar at eg etterkvart kan få same forhold til flått som eg har til mygg. At dei er svært irriterande, men relativt ufarlege ettersom dei færraste bringer med seg smitte.

Flåttbitt skal behandlast dersom det utviklar seg eit karakteristisk ringforma utslett omkring bittet, dersom ein opplever diffuse symptom og/eller dersom ein har utslag på blodprøve (men det kan ta tid før blodprøven slår positivt ut).

Er det andre faresignal??

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 21:42   #37
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flått - finnes det noen mening i at de eksisterer?

Det er noe med den flåtten som gjør meg pissredd og får meg til å grøsse :stikker:

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 21:52   #38
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flått - finnes det noen mening i at de eksisterer?

Har dere forresten sett Ticks? En film om GIGANT-flått.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 22:06   #39
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flått - finnes det noen mening i at de eksisterer?

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Har dere forresten sett Ticks? En film om GIGANT-flått.

Noe sier meg at det IKKE er filmen for meg

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-07, 22:16   #40
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flått - finnes det noen mening i at de eksisterer?

Det er vel en film om super intelligente flått det da.
Det var jo disse edderkoppene i den ene filmen. Man kunne formelig se hjernecellene tenke ut strategiske, avanserte planer.

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no