Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva driter du i når det gjelder kommunevalget til høsten?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva er minst viktig?
Boligskatt vs ikke boligskatt 9 17,31%
privatisering/konkurranseutsetting vs kommunale/unverselle tjenester 0 0%
Barn og unge, oppvekstvilkår 0 0%
Skole og barnehage 0 0%
Helse og eldre 3 5,77%
Fattigdom, rettferdighet og sosiale spørsmål 0 0%
Miljø, klimatiltak 1 1,92%
Veier og andre samferdselsspørsmål, herunder scooterkjøring 6 11,54%
Kollektivtrafikk, sykkel- og gangveier 0 0%
Nærings- og gründerpolitikk 9 17,31%
Utviklingspolitikk (tomter, boligbygging, hyttefelt ol.) 2 3,85%
Ulike lokale spørsmål (spesifiser gjerne) 0 0%
Landbruks- og fiskeripolitikk 18 34,62%
I kommunalvalg stemmer jeg mer på personer enn parti 2 3,85%
Jeg stemmer samme parti av gammel vane 0 0%
Jeg vet ikke om jeg kommer til å stemme 2 3,85%
Deltakere: 52. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-07-07, 19:30   #1
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva driter du i når det gjelder kommunevalget til høsten?

På oppfordring

Flere valg umulig!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers

Sist redigert av Harriet Vane : 23-07-07 kl 10:58.
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 19:33   #2
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva driter du i når det gjelder kommunevalget til høsten?

Nei, flere valg ikke mulig...

  Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 19:35   #3
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva driter du i når det gjelder kommunevalget til høsten?

Nei, pokker, jeg ser det nå. HVordan kan jeg endre det???

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 19:35   #4
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva driter du i når det gjelder kommunevalget til høsten?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Nei, flere valg ikke mulig...

Driter du i flere av disse tingene Albertine?

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 19:35   #5
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva driter du i når det gjelder kommunevalget til høsten?

Det meste som har med veier og bompenger å gjøre. Eller, når jeg tenker meg om, så driter jeg ikke i det heller. Jeg er faktisk ganske så opptatt av at bilister i Oslo/Akershus skal betale så det svir skikkelig, av miljøhensyn.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 19:35   #6
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva driter du i når det gjelder kommunevalget til høsten?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Nei, pokker, jeg ser det nå. HVordan kan jeg endre det???

Du kan ikke det, sjø. Må nesten lage en ny.

  Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 19:36   #7
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva driter du i når det gjelder kommunevalget til høsten?

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Driter du i flere av disse tingene Albertine?

Jeg driter jo i alt jeg. *ignårant*

  Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 19:36   #8
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva driter du i når det gjelder kommunevalget til høsten?

Går det an å velge BARE scooterkjøring?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 19:41   #9
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva driter du i når det gjelder kommunevalget til høsten?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Går det an å velge BARE scooterkjøring?

Kanskje jeg skal lage en egen undersøkelse med litt andre kombinasjoner? "Scooterkjøring og eldrepolitikk" kan være ett punkt, for eksempel, og så kan "hyttetomter og barnehagedekning" være et annet. Det er jo litt sånn det er med partipolitikk, at man må velge mellom kombinasjonsmenyer og ikke a la carte.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 19:46   #10
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva driter du i når det gjelder kommunevalget til høsten?

To av alternativene er like? ang kommunevalg, eller?

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 21:12   #11
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva driter du i når det gjelder kommunevalget til høsten?

Jeg ble nødt til å krysse av på "helse og eldre". Det får alt for mye oppmerksomhet enda vi bruker masse penger på det allerede. La nå det ligge et par valgperioder, og fokuser heller på ting som gjør at vi a) får penger nok til å betale for all helsen som etterspørres b) gjør at det faktisk er verdt å leve lenge i dette landet.

Landbruk og fiskeripolitkk, som jeg ser det er populært å drite i, er derimot viktig: Det bør vi bruke mindre penger på.

Ben "contrarian" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 22:08   #12
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.628
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva driter du i når det gjelder kommunevalget til høsten?

Jeg vinglet mellom "helse og eldre" og "landbruk/fiske". Det ble det siste. Det er utrolig fjernt for meg.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 22:56   #13
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva driter du i når det gjelder kommunevalget til høsten?

Næringspolitikk er sikkert kjempeviktig, men ikke akkurat av sakene jeg brenner for i kommunepolitikken.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 00:58   #14
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva driter du i når det gjelder kommunevalget til høsten?

Jeg velger ut i fra hvilke personer som står på lista når det er lokalvalg.

Siden jeg bor i et veldig rødt fylke så stemmer jeg aldri AP f.eks. De som sitter her i kommunen kunne trenge å bli overkjørt av andre litt.....bare for å sette de litt på plass bittelitt

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 02:19   #15
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva driter du i når det gjelder kommunevalget til høsten?

Veier er viktig, fiskeri og landbruk likeså, næringspolitikk også. Miljø og sånt, neeeiissssj....

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 02:20   #16
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva driter du i når det gjelder kommunevalget til høsten?

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Jeg velger ut i fra hvilke personer som står på lista når det er lokalvalg.

Det har mest å si for meg også, når det er kommunevalg. Ofte stemmer jeg på små, rare partier, bare for at de også skal få en sjans, liksom.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 09:21   #17
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva driter du i når det gjelder kommunevalget til høsten?

Slettet.


Sist redigert av Pepper Lemon : 23-07-07 kl 21:23.
Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 10:00   #18
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva driter du i når det gjelder kommunevalget til høsten?

Jeg bor i en kommune som skal, elelr i allefall snakker om å innføre boligskatt.
Tror vi også har fått et skjema hvor de har skrevet verdien på boligen vår.
Eller var det bare et skjema om at de ville komme å se..

Boligskatten utgør så lite at det er en sak jeg ikke ser på som viktig i allefall.
Om de drar inn litt ekstra penger på den måten som gjør kommunen litt bedre så er jo det et pluss.
Får nesten ta med at jeg for tiden er veldig fornøyd med kommunen, de har virkelig prioritert skole og har bygget helt nye barneskoler og ene ungdomskolen er totalt renovert.
Barneskolen mine går/gikk på, der ble store deler av skolen revet sommeren for 2 år siden, ny skole ble byggt og stod klar til skolestart i fjor høst.
I tillegg til selve skolen ble det også brukt MANGE millioner på uteområdet.

Men fortsatt er skole viktig, for ungdomskolen her stod på lista over hva som skal bygges (snakker om å bygge en helt ny i steden for å renovere den gamle. Heller ikke rive og bygge nytt samme sted er et alternativ vist nok)
Men etter alle de skolene som har blitt bygd og renovert har den blitt flyttet vekk fra lista over dt som skal bli tatt neste 5 års periode.
Derfor viktig å følge det opp, selv om rektor g lærere tror at klassene min eldste skal gå i (han begynner på ungdomskolen til høsten) vil være de siste som går ut av akkurat den skolen.

En annet ting som er viktig er vel at vi som bor i "min" del av kommunen i større del faktisk blir sett av kommunestyret.
Med unntak av skolen gjør kommunen lite her.
En litt morsom ting er at når vi kjører til kommunsesentret, er vi omtrent halvveis når det står et skilt med velkommen til Sørum.......
(vi bor helt i utkanten av kommunen)

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 12:28   #19
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva driter du i når det gjelder kommunevalget til høsten?

Jeg har egentlig ikke lyst til å krysse av på noe, for alt er jo viktig. Det jeg anser som minst viktig (for meg) er nok gründerpolitikk.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 12:29   #20
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva driter du i når det gjelder kommunevalget til høsten?

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Jeg velger ut i fra hvilke personer som står på lista når det er lokalvalg.

Det samme gjør jeg.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no