Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva driter du i når det gjelder kommunevalget til høsten?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva er minst viktig?
Boligskatt vs ikke boligskatt 9 17,31%
privatisering/konkurranseutsetting vs kommunale/unverselle tjenester 0 0%
Barn og unge, oppvekstvilkår 0 0%
Skole og barnehage 0 0%
Helse og eldre 3 5,77%
Fattigdom, rettferdighet og sosiale spørsmål 0 0%
Miljø, klimatiltak 1 1,92%
Veier og andre samferdselsspørsmål, herunder scooterkjøring 6 11,54%
Kollektivtrafikk, sykkel- og gangveier 0 0%
Nærings- og gründerpolitikk 9 17,31%
Utviklingspolitikk (tomter, boligbygging, hyttefelt ol.) 2 3,85%
Ulike lokale spørsmål (spesifiser gjerne) 0 0%
Landbruks- og fiskeripolitikk 18 34,62%
I kommunalvalg stemmer jeg mer på personer enn parti 2 3,85%
Jeg stemmer samme parti av gammel vane 0 0%
Jeg vet ikke om jeg kommer til å stemme 2 3,85%
Deltakere: 52. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-07-07, 12:41   #21
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva driter du i når det gjelder kommunevalget til høsten?

Alt er jo viktig her, men det er mange ting som ikke er viktig i kommunevalget, synes jeg. I min kommune, er f.eks fiskeripolitikk et ikke-tema, da vi ikke har noen fiskere eller fiskemottak. Fattigdom og rettferdighet anser jeg først og fremst som et rikspolitisk tema, i likhet med klimatiltak.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 15:25   #22
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva driter du i når det gjelder kommunevalget til høsten?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Det har mest å si for meg også, når det er kommunevalg. Ofte stemmer jeg på små, rare partier, bare for at de også skal få en sjans, liksom.

Det har jeg også gjort. Grunnen er at jeg vil at flere meninger skal komme fram. I min kommune har AP vært enerådende i alle år. De sitter og nikker og er enige, har jeg inntrykk av, og det kom sågar fram at de for noen år siden vedtok noe de ikke skjønte noe av.... mulig det var partipisken, husker ikke, men jeg syns det er skremmende når de glemmer å tenke......

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 17:40   #23
Maylen
På lukket avdeling
 
Maylen sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Innlegg: 1.430
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Sv: Hva driter du i når det gjelder kommunevalget til høsten?

Boligskatt. Det utgjør meget lite i den totale potten uansett. Jeg betaler gjerne min skatt, får uansett aldri betalt tilbake alt vår familie har brukt av fellesmidler inndratt av skatt fra folk flest.

Maylen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 18:19   #24
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva driter du i når det gjelder kommunevalget til høsten?

Jeg trodde jeg trykte på
Utviklingspolitikk (tomter, boligbygging, hyttefelt ol.)

Men jeg trykte vis på

Nærings- og gründerpolitikk



ble jo helt borti natta feil

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 18:41   #25
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva driter du i når det gjelder kommunevalget til høsten?

Boligskatt klarer jeg ikke å mobilisere mye verken for eller mot...

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-07, 01:16   #26
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva driter du i når det gjelder kommunevalget til høsten?

Driter i og driter i... men boligskatten levner jeg ikke en eneste tanke. Og som en av dem som hadde flere ting å legge til på den lista der så engasjerer jeg meg ikke det minste i utbyggingsspørsmål heller. Er ikke noen stor sak i denne kommunen ihvertfall.
Fikk bare lov til å krysse av ett da

  Svar med sitat
Gammel 23-07-07, 21:25   #27
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.677
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva driter du i når det gjelder kommunevalget til høsten?

Nå frika jeg litt ut her. Jeg trodde plutselig at dette var den forrige pollen, og at jeg hadde svart HELT feil.

Vel, jeg driter i eiendomsskatten. Eller, jeg vet ikke hva jeg synes om den, for jeg har ikke satt meg inn i den. Vi bor som jeg sa i den andre tråden i hus i borettslag, og trives veldig godt med borettslagstanken, så det er ikke noe tema. Bør jeg bli veldig interessert i dette mon tro?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-07, 21:26   #28
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva driter du i når det gjelder kommunevalget til høsten?

Jeg trodde det var flere valg så min tellende stemme ble at jeg ikke vet om jeg kommer til å stemme - og det stemmer ikke.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no