Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Reisesyk de luxe, og eksotiske ferieturer

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-06-07, 19:59   #21
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reisesyk de luxe, og eksotiske ferieturer

Jeg har vært i Tokyo, uten barn. Hadde nok ikke hatt noen betenkeligheter med å ta dem med, men hadde kanskje fått litt mindre utbytte av det? Kina har jeg ikke vært, og det er av en eller annen grunn ikke skyhøyt på min liste.

DR gikk veldig fint. Vi dro stort sett med buss eller minibuss. Jeg måtte fire på prinsippene mine om sikkerhet, det er det absolutt vanskeligste på slike turer. Tross alt er det vanligste der nede å ta med seg et par-tre unger på armen på mopeden. Hadde jeg gjort det om igjen, hadde jeg nok leid bil og tatt med bilseter. Hygiene var ikke noe problem, vi lå på steder med veldig forskjellig standard. Jeg ble riktignok matforgiftet, men det var en rookie-feil. Jeg spiste brownies på et turiststed med for lav omsetning.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-07, 20:03   #22
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Reisesyk de luxe, og eksotiske ferieturer

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Hvor i Tokyo ville du trodd det var ok å bo med barn da? Er det en bydel som heter Gaizano eller noe slikt, som er litt roligere?

Kjenner du til Kyoto? Jeg hører flere si at selve byen ikke er noe særlig, men at det er mange severdigheter. Jeg kunne tenke meg en by med mye kultur og historie, og kanskje ikke fullt så mye trengsel som i Tokyo. Da virker det som om Kyoto er greia. Men jeg vil jo ikke dit dersom det er en lite sjarmerende by...

Jeg var i Tokyo på 80-tallet og vet ikke så mye om bosteder der i dag. Jeg bodde i Ichikawa i Chiba - et rolig boligområde Tokyo, og i en gammel bydel av Tokyo som jeg ikke husker hva het. Begge disse stedene var rolige med lite trengsel og stress. Men jeg leide hus sammen med venner og har aldri bodd på hotell der. Husker med årene få navn, men vil tro at det ikke er vanskelig å finne mer rolige områder å bo hvis man holder seg unna de travleste sentrene som Ginza, Roppongi, Harajuku og Shinjuku.

Gaizano har jeg ikke hørt om - eller glemt at jeg har hørt om.

Jeg for min del forbinder Tokyo mer med trivelige og rolige nabolag enn stress og trengsel, men det blir jo noe annet når man bor og jobber der og ikke er turist.

Selv om jeg var i Japan i hele 7 måneder, kom jeg meg aldri til Kyoto - hadde det alt for bra i Tokyo (og ikke så mye penger å reise for). Men Tinetoff har vært der - se denne tråden.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-07, 21:05   #23
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reisesyk de luxe, og eksotiske ferieturer

I tråden Tangina viser til foreslo Tinetoff en Tokyo–Takayama–Kyoto rute som jeg gjerne gjør med barn. Morsomme ting, både for meg, sambo og Lille B. Jeg tror forresten min lille fyr hadde elsket Tokyo. Han hadde gått helt bananas.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no