Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Bagasje?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-06-07, 18:22   #1
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bagasje?



Jeg har aldri behøvd å tenke på bagasjens vekt før... Men nå er det jo grense på 15 kg pr kolli på flyet. Nå holdt gubben bag'en min, og sier den veier minst 20 kg. Jeg har aldri hatt så tung bag før, de ligger alltid på rundt 12-13 kg, max, som regel rundt 11 kg... Synes 20 hørtes rart ut, men... Hvor mye må man evnt betale i overvekt?

Jeg har meldt fra at jeg har to kolli, som jeg har betalt for. Men nå dukket ett til dilemma opp. Malika sin sekk, er for stor for å gå som håndbagasje. Koster det da noe å komme med en ekstra bag, som man ikke har meldt fra om, og få den sendt med bagasjen?

Ser for meg tusenlappene flyr her...

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 18:28   #2
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bagasje?

Skal dere fly med Ryanair? Det er vel bare de som har grense på 15 kg eller? Jeg har aldri meldt fra hvor mye baggasje jeg skal ha med meg, så jeg aner ikke svar på spørsmålet ditt. Og hva mener du med betalt for? Har du betalt ekstra for baggasjen? Pris på overvekt finner du sikkert på nettsidene.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 18:31   #3
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bagasje?

Jeg fant noe på Norwegian etterpå... De har faktisk 20 kg. Men på billetten min, den som jeg har printet, står det 15 kg. Jeg måtte melde fra da jeg bestilte billetten, om hvor mange kolli jeg skulle ha med, og betalte 27 kr pr vei, pr kolli, det er vel noe nye greier nå, tror jeg. Var ikke slik i fjor, i alle fall. Men det ser ut som om det er lov å komme med mer, etterhvert, bare jeg betaler 27 kr pr kolli. Jeg trodde løpet var kjørt, og at jeg ikke kunne ha noe mer med meg.

Jeg stresser for mye med denne reisen. Jeg tørr ikke la Malika komme uten sekk, når Sofiane har det, for da kan moren min klikke i vinkel.

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 18:55   #4
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bagasje?

Gubben måtte betale kr. 300,- i fjor for noen få kilo. Det var med Norwegian.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 19:02   #5
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.369
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bagasje?

man kan si mye om SAS, men slik er det ikke det.

Overvekt koster mye. Vi handler nesten ikke klær osv i Norge, men når vi reiser. Dermed blir det en del vekt hjem. Med SAS eller noen av partnerne så går det bra. Jeg har sølv-kort og mannen har gull-kort og da kan vi ha mye vekt. Normalt gjelder jo vekten i håndbagasje for alle som betaler sete (d.v.s ikke for barn under 2 år).

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 19:08   #6
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.495
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bagasje?

15 kg er håndbaggasje, iallefall sånn som jeg har tolket det. Også mener jeg at sånn som det står på biletten så er det 20 kg ganger 2 når man har betalt for 2 kolli, men mulig jeg tar feil... Ikke så lett å forstå seg på.

polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 19:20   #7
Mira
Bør lage seg en tittel selv
 
Mira sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.698
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Sv: Bagasje?

Mamma og pappa glemte å betale for bagasjen når de bestilte billetter.
Var ikke noe problem å ordne det når de sjekket inn.
Fløy med Norwegian de også.

Hvordan det er med overvekt vet jeg ikke?

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 19:22   #8
Mira
Bør lage seg en tittel selv
 
Mira sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.698
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Sv: Bagasje?

Står på sidene til Norwegian at det er 20 kg bagasje som er tillatt.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 19:28   #9
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.705
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bagasje?

Med 3 reisende, så kan du ha 60 kg. Det holder for de fleste

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 19:47   #10
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bagasje?

Jada, jeg ble bare litt bekymret, fordi mannen min sa den ene bag'en veide sikkert rundt 20 kg...

Jeg tro vi skal klare det, uten å måtte legge av noen hundringser til overvekt. Jeg har i alle fall aldri hatt overvekt før.

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 19:53   #11
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bagasje?

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Jeg tørr ikke la Malika komme uten sekk, når Sofiane har det, for da kan moren min klikke i vinkel.

Hæ?

Polarjenta: 15 kg er ikke håndbaggasje, den skal ikke være over 5 kg.

Nabbe, jeg tror dere skal klare dere helt fint uten å betale overvekt.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 20:01   #12
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bagasje?

På Norwegian står det at håndbagasjen kan være max 15 kg, men ikke over så og så mange cm hver vei.

Ja, min mor er ett tragisk kapittel. Hun tar enhver sjangse til å sjekke om jeg forskjellsbehandler ungene, og ja, en sekk for lite kan utløse en slik diskusjon. Jeg ønsker å holde en lav profil i sommer, og gidder ikke så mye krangel. Derfor tar jeg ingen sjangser.

Nå har Malika sekk, og ikke Sofiane, og det går greit.

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 20:29   #13
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.495
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bagasje?

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Hæ?

Polarjenta: 15 kg er ikke håndbaggasje, den skal ikke være over 5 kg.

Nabbe, jeg tror dere skal klare dere helt fint uten å betale overvekt.

På min billett står det : Max 15 kg håndbaggasje.
2 stk bagasje x 20 kg.

Det tolker jeg som at jeg kan ha med 2 stk bagasjer som hver kan veie 20 kg... Kanskje jeg bør ringe å spørre....

Nabbe: Om barna betaler billett også så har jo de også bagasjekvote, så det kommer nok til å gå helt fint

polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 20:39   #14
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.500
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bagasje?

Jeg reiste med de to minste i fjor.
Jeg pakket en slik Bergans dagsekk til hver av oss og tok som håndbagasje. Hun minste fyllte to år uken før så vi betalte for henne også, og kunne da ha tre sekker. Dette var med Norwegian.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 21:07   #15
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bagasje?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

På min billett står det : Max 15 kg håndbaggasje.
2 stk bagasje x 20 kg.

Det tolker jeg som at jeg kan ha med 2 stk bagasjer som hver kan veie 20 kg... Kanskje jeg bør ringe å spørre....

Ah. Nei da har nok jeg misforstått. Regner med at det som står på billetten stemmer.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no