Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ironi i det skrevne ord

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-04-13, 12:17   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ironi i det skrevne ord

Jeg er ikke alltid så god på å skjønne ironi når det er skrevet. Særlig hvis jeg ikke har hørt den som skriver snakke før. Men i hvor stor grad kan det forventes at folk skal skjønne at noe er ironisk skrevet.

Ta utgangspunkt i denne: Are Kalvø kommenterer flytting av tentamen pga. Justin Bieber

Flere av de som har kommentert under ser ut til å tro at Are Kalvø synes det er feil at tentamen ble flyttet. Jeg kan ikke forstå hvordan de kan tro det, men jeg har sett en god del av Are Kalvø på tv og hører stemmen hans når jeg leser teksten.

Jeg synes ofte jeg ser det samme når jeg leser ironiske tekster. At folk har kommentert og at de helt tydelig ikke har fått med seg at forfatteren mener det stikk motsatte av det de har oppfattet.

Synes du at "folk" burde forstå ironi i større grad enn de gjør?

Burde "man" være forsiktig med bruk av ironi når det så lett kan oppfattes feil?



Hipp hurra, forresten for et kommetarfelt uten personsjikane eller rasistiske uttrykk. (Og dette er IKKE ironisk.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 12:23   #2
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.110
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ironi i det skrevne ord

Hvis noen leste Are Kalvø slik at man tror han MENER at tentamen er en betydningsfull og ekstremt viktig hendelse i et ungdomsliv, så er de rett og slett dumme som brød. Sorry, men det er forbi å "ikke skjønner ironi så godt", altså!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 12:26   #3
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.807
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ironi i det skrevne ord

Hmm.. ironi kan jo være vanskelig å forstå når man ikke kjenner en person og hvilke holdninger en person har til ting.
Men jeg syns Are Kalvø sitt eksempel på ironi er virkelig satt så på spissen at det bør de aller fleste skjønne.
Eks:

Sitat:

Om du les biografiar og portrettintervju med vaksne samfunnsstøtter som ser tilbake på ungdomsåra, kva er det dei alltid framhevar, alle som ein?

Tentamen. På rett dag.

..

Og når det gjeld alle dei som no har slips og lite hår: Dersom Beatles hadde hatt konsert i nærleiken då dei var unge, så er eg heilt sikker på at dei resten av liva sine ville ha prisa seg lykkelige over at dei prioriterte å gjere det brukbart på tentamen i staden for å hyle på Beatles-konsert. Beatles kan du trass alt høyre på plate. Og besvime litt, heilt åleine på kontoret ditt.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 12:31   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ironi i det skrevne ord

Jeg er helt enig i at "alle" burde skjønne ironien i den teksten, men det er jo klart at det er kommentatorer som ikke gjør det.

Men det er jo ikke alle tekster som er like åpenlyst ironiske som dette heller.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 12:35   #5
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.299
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ironi i det skrevne ord

Folk flest og kommentarfelt på sosiale medier og nettaviser er skumle greier.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 12:36   #6
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ironi i det skrevne ord

Eg huske så godt då eg las Knut Nærum sin kronikk om romfolket og faktisk ikkje skjønte det var ironi før eg las det her inne. Da følte eg meg rimelig "domm som et brød" og skjønte at skriftlig ironi ikkje alltid er like lett.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 12:40   #7
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ironi i det skrevne ord

Men denne går vel nesten ikkje an å ikkje lese uten ironi!

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 12:45   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ironi i det skrevne ord

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Folk flest og kommentarfelt på sosiale medier og nettaviser er skumle greier.

Veldig enig i begge deler, men det viser jo litt om hvilket sprik det er i folk. Og jeg synes det er skummelt at "folk" da i etterkant går rundt og tror at folk har ment noe helt annet enn de faktisk gjør.

Eller må vi kanskje bare leve med at ikke alle er like gode på å lese og forstå det de leser?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 12:45   #9
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ironi i det skrevne ord

Skriftlig ironi er glitrende, det skiller virkelig klinten fra hveten. Jeg er helt enig med Polyanna, man er domm som brø om man ikke skjønner at dette er tøys.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 12:50   #10
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ironi i det skrevne ord

Jeg får av og til, og stadig oftere, en følelse av at på FP synes man "folk flest" er så innmari dumme/teite/grunne/skumle. Og det synes jeg er noe elitisk vissvass som gjør meg en blanding av irritert og fnisete.

Folk flest er ikke dumme, og det er folk flest som henger på FP også.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 12:50   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.370
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ironi i det skrevne ord

Jeg syns man bør greie å oppfatte dette som ironi.

Men jeg syns det er endel som sier de skriver ironisk, uten å tydeligvis vite hva ironi er. Jeg mistenker at man sier det fordi man angrer på det man skrev, og i stedet for å si at man tok feil sier man at man var ironisk.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 12:51   #12
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ironi i det skrevne ord

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Eller må vi kanskje bare leve med at ikke alle er like gode på å lese og forstå det de leser?

Ja, det tror jeg faktisk.

Eller hører, for den del. Jeg er velsignet med svigerforeldre som er totalt bokstavelige i alt de leser eller hører. Fabelaktig.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 12:55   #13
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.299
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ironi i det skrevne ord

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg får av og til, og stadig oftere, en følelse av at på FP synes man "folk flest" er så innmari dumme/teite/grunne/skumle. Og det synes jeg er noe elitisk vissvass som gjør meg en blanding av irritert og fnisete.

Folk flest er ikke dumme, og det er folk flest som henger på FP også.

Tja, det er vel ment litt ironisk, da. Og inntrykket man sitter igjen med etter å ha lest et kommentarfelt på db.no eller vg.no er ikke spesielt oppløftende. Når jeg sier "folk flest" er det i sammenhenger som "FrP øker oppslutningen, folk flest, ass!" og andre mer eller mindre sleivete uttrykksmåter. Men hvis det blir oppfattet elitistisk er det ikke min intensjon, da skal jeg slutte med det.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 12:56   #14
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.299
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ironi i det skrevne ord

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns man bør greie å oppfatte dette som ironi.

Men jeg syns det er endel som sier de skriver ironisk, uten å tydeligvis vite hva ironi er. Jeg mistenker at man sier det fordi man angrer på det man skrev, og i stedet for å si at man tok feil sier man at man var ironisk.

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Tja, det er vel ment litt ironisk, da. Og inntrykket man sitter igjen med etter å ha lest et kommentarfelt på db.no eller vg.no er ikke spesielt oppløftende. Når jeg sier "folk flest" er det i sammenhenger som "FrP øker oppslutningen, folk flest, ass!" og andre mer eller mindre sleivete uttrykksmåter. Men hvis det blir oppfattet elitistisk er det ikke min intensjon, da skal jeg slutte med det.

Hmpf.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 12:58   #15
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ironi i det skrevne ord

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg får av og til, og stadig oftere, en følelse av at på FP synes man "folk flest" er så innmari dumme/teite/grunne/skumle. Og det synes jeg er noe elitisk vissvass som gjør meg en blanding av irritert og fnisete.

Folk flest er ikke dumme, og det er folk flest som henger på FP også.

Ops. Dette var ikke intensjonen min med innlegget mitt, for jeg er ganske enig med deg.

Det jeg lurer på er om man burde være forsiktig med bruk av ironi som språklig virkemiddel når det såpass lett kan misforstås. For det er klart at det tidvis misforstås.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 12:58   #16
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ironi i det skrevne ord

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Folk flest er ikke dumme, og det er folk flest som henger på FP også.

Jeg tror folk flest skjønner ironi helt fint, jeg. Unntatt svigers, så skjønner de aller aller fleste jeg møter i vanlig hverdag ironi og kan tøyse og spøke, snakke om det varme vårværet og den glitrende programvaren vi jobber med. (Hvilket er to svært ironiske ting å si for tiden).

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 13:00   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.370
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ironi i det skrevne ord

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Hmpf.



Jeg tror også folk flest skjønner og kan bruke ironi helt supert. Men jeg tror verken det er folk flest som befinner seg på FP eller i avisenes kommentarfelt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 13:08   #18
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.614
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ironi i det skrevne ord

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Ops. Dette var ikke intensjonen min med innlegget mitt, for jeg er ganske enig med deg.

Det jeg lurer på er om man burde være forsiktig med bruk av ironi som språklig virkemiddel når det såpass lett kan misforstås. For det er klart at det tidvis misforstås.

Jeg synes det avhenger veldig av budskap og målgruppe. I grenselandet mellom underholdning og samfunnskritikk, er det at noen (fåtallet) misforstår budskapet verdt å ofre for effekten av å bruke virkemiddelet for de (flertallet) som forstår ironien. Er derimot budskapet av mer kritisk karakter, eller målgruppa er f.eks. svigerforeldrene til Harriet Vane , bør man la det være.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 13:09   #19
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ironi i det skrevne ord

Jeg tror jeg tar skrevet ironi godt, og jeg føler at folk tar min skrevne ironi når jeg bruker det.

Når jeg leser noe som for meg er tydelig ironisk, så blir jeg ofte litt paff over at mange ikke ser det på samme måten. Jeg tar meg vel ofte i å tenke at de rett og slett ikke vil se det. De vil kverulere og lage bråk.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-13, 13:14   #20
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ironi i det skrevne ord

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Hmpf.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no