Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hva slags sengetøy vil jeg ha?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-05-13, 21:55   #21
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.842
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags sengetøy vil jeg ha?

Celebelen: Jeg får ikke opp noe?

Ellers, takk for alle tips! Jeg går for hvitt Høie Sateng (det er det som heter Satin, sant?) eller det fra Jysk, det ser også ok ut.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-13, 22:10   #22
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.831
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva slags sengetøy vil jeg ha?

Vi bruker bare sengetøy fra Høie og er veldig fornøyd. Men kokvasker du sengeklærne? Det kan jeg virkelig ikke tenke meg er nødvendig med nåtidens vaskemaskiner og vaskemidler.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-13, 22:26   #23
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.842
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags sengetøy vil jeg ha?

Opprinnelig lagt inn av Lyppa, her.

Vi bruker bare sengetøy fra Høie og er veldig fornøyd. Men kokvasker du sengeklærne? Det kan jeg virkelig ikke tenke meg er nødvendig med nåtidens vaskemaskiner og vaskemidler.

Njæh. Jo. Bare for sikkerhets skyld, liksom.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-13, 23:13   #24
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.026
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Hva slags sengetøy vil jeg ha?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Krepp er for klumpete og sateng er alt for glatt, synes jeg. Jeg sklir jo rundt i senga, i hvert fall når jeg bruker både laken og trekk i sateng! Kvalitetsbomull er det eneste som duger for meg, og Høie har en del bra i bomull.

Sateng er en vevemåte, ikke en spesiell type stoff, og det myke sengetøyet til Høie er satengvevd bomull. Polyestersateng er noe helt annet, da kan man like gjerne sove i en søppelsekk, det blir akkurat like klamt og glatt.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-13, 23:45   #25
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags sengetøy vil jeg ha?

Man bør vel vaske på minst 60 grader for å drepe sopp og midd og sånn.

Jeg anbefaler høie i hvertfall, det er bra. Jeg liker krepp best.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 00:09   #26
Smoothie
lader
 
Smoothie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.592
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva slags sengetøy vil jeg ha?

Jeg er også veldig fornøyd med satengen fra Høie. Alt annet sengetøy kokvasker jeg, men har vært litt redd for å ødelegge det som er laget av sateng, så har vasket det på "bare" 60 grader.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 01:05   #27
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva slags sengetøy vil jeg ha?

De har jo stortsett kun hvite sengetøy på hoteller og institusjoner så jeg vil tro det holder fargen.
Heier med Høie og sateng.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 02:34   #28
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.329
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags sengetøy vil jeg ha?

Opprinnelig lagt inn av Geitrams, her.

Sateng er en vevemåte, ikke en spesiell type stoff, og det myke sengetøyet til Høie er satengvevd bomull.

Se der, greit med presisering. Men jeg synes da altså at satengvevd bomull blir for glatt, i hvert fall det jeg har prøvd så langt.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 03:38   #29
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.089
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags sengetøy vil jeg ha?

Jeg blåser i sengetøyet ditt, men jeg vil gjerne gi deg kred for mange tråder på FP den siste tiden. Det høyner forumet med tråder om det meste.

Og ang sengetøy (jada, jeg har en mening om det også): jeg liker godt de myke, dyre. De som sikkert ikke verken heter silke eller sateng, men som føler som fløyel. Og som (dessverre) koster mye.


Sist redigert av 007 : 27-05-13 kl 18:31.
007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 11:08   #30
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva slags sengetøy vil jeg ha?

Jeg er veldig fornøyd med vårt satengsengesett fra Turiform, i en nydelig lysgrå farge. Kjøpt på Bohus, men Turiform selges jo mange steder.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 17:44   #31
Smoothie
lader
 
Smoothie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.592
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva slags sengetøy vil jeg ha?

Nå har de tilbud på alle sengesett i sateng på Princess. 2 for 1.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 18:21   #32
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.842
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags sengetøy vil jeg ha?

Opprinnelig lagt inn av Smoothie, her.

Nå har de tilbud på alle sengesett i sateng på Princess. 2 for 1.

Jepp, og jeg har kjøpt fire sett!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 20:59   #33
Ciela
Erfaren
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 962
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Sv: Hva slags sengetøy vil jeg ha?

Jeg liker bomullspercale . Glatt og mykt . Vi vasker og tørker ute i sommerhalvåret og trommler i vinterhalvåret .

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 22:42   #34
FruLarsen
Småbyfrue
 
FruLarsen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: I huset vårt...
Innlegg: 90
FruLarsen er litt kul
Standard

Sv: Hva slags sengetøy vil jeg ha?

Hmmm.. Nå skal jeg skifte linser, for jeg leste overskriften som "Hva slags sexleketøy vil jeg ha?".. *riste på hodet*

__________________
Ja, jeg har bare et barn. Det er ikke bare bare det..
FruLarsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-13, 22:25   #35
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.831
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva slags sengetøy vil jeg ha?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Man bør vel vaske på minst 60 grader for å drepe sopp og midd og sånn.

Ja jeg vasker også sengklærne på 60 grader, tenker at det er nok i massevis.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-13, 09:12   #36
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.595
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva slags sengetøy vil jeg ha?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Celebelen: Jeg får ikke opp noe?

Så rart, lenken virker fint her. Det er i hvert fall et sengesett som heter Merci, fra Princess. Men jeg ser du har funnet, så da har det jo løst seg.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-13, 09:26   #37
M@M
Erfaren
 
M@M sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
Innlegg: 844
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Sv: Hva slags sengetøy vil jeg ha?

Opprinnelig lagt inn av Lyppa, her.

Ja jeg vasker også sengklærne på 60 grader, tenker at det er nok i massevis.

Jeg kokvasker sengetøy og håndklær (hvis ikke jeg slenger de med på 60 grader undertøyvask).

Og satin-sengesett er best!

Litt sent ute ser jeg da... Godt at du har kjøpt!

__________________
Mammaen til supergutt 2003
Drømmer om lillebrøster, men det tar visst sin tid..
M@M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-13, 21:56   #38
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags sengetøy vil jeg ha?

Så flott du fikk kjøpt! Jeg gikk innom Princess også men ble litt skuffet da jeg forsto at de ikke hadde Høie, bare eget merke. Si gjerne noe om kvaliteten når du får testet litt?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-13, 11:59   #39
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.417
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva slags sengetøy vil jeg ha?

Jeg synes hvitt, helt nöytralt sengetöy ala det som brukes paa hoteller er det beste. Fargen holder seg kjempefint, og det er heller ikke krise om man bruker litt av hvert fra forskjellige sett. Det synes jo ikke naar alt er hvitt. :sjuske:

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-15, 00:20   #40
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags sengetøy vil jeg ha?

Ble du fornøyd?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no