Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Vintervarme

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-07-14, 13:39   #21
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vintervarme

Vi skal til Ebeltoft og det er vel ikkje på Sjælland for ferga går frå Sjællands Odde. Vurdere fortsatt å kjøre rundt for fergene til Ebeltoft går så sjeldent. Er jo små avstandar der nede vel?

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-14, 13:49   #22
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vintervarme

Jeg kunne tenkt meg å dra tilbake til Jordan. Mer stabilt enn Kanariøyene og utfluktsmuligheter som slår andre sydendestinasjoner ned i støvlene. Aqaba er ikke noe vakkert sted, mer som en turistmaskin, men det er varmt og fine hoteller.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-14, 13:56   #23
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vintervarme

Jeg likte Playa de Las Americas/Los Christianos på Tenerife bedre enn stedene jeg har vært på i GC. Ellers er jo Las Palmas på GC en grei måte å kombinere by og strand på, men det ligger jo på den minst værsikre siden av øya.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-14, 13:59   #24
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vintervarme

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Vi skal til Ebeltoft og det er vel ikkje på Sjælland for ferga går frå Sjællands Odde. Vurdere fortsatt å kjøre rundt for fergene til Ebeltoft går så sjeldent. Er jo små avstandar der nede vel?

Det er det jo. Vi er f eks bare en times tid unna København, og jeg hadde sett for meg at vi kom til å reise dit flere ganger. Men det har jo bare vært strandvær...

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-14, 14:04   #25
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vintervarme

Vi avslutte med tre netter i leilighet gjennom airbnb i København

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-14, 23:34   #26
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vintervarme

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

No har eg lest meg opp på Puerto de Mogan og en stor fordel er direktefly frå her vi bor, då slepp vi innom Oslo. Det ser i alle fall veldig koselig ut! Nokre spesielle hotell å anbefale dokke som har vore der?

Det er ikke så veldig mange hoteller der. Det ligger et veldig hyggelig hotell helt nede på brygga, og der har frokost resturanten helt fantastisk utsikt. Kommer tilbake hva det heter. Vi var tre venninner som dro litt spontan dagstur til Puerto de Mogan når jeg var er for snart 2 år siden hos ei venninne som bodde der, og da havnet vi på hotell Cordial siden det var eneste som var ledig. Men det er et flott og stort hotell. Så har du Cordial leiligheter ved siden av. Men hotell Puerto de Mogan Club de Mar på brygga i Puerto de Mogan hadde jeg valgt om jeg skulle vært på kjærestetur dit. Prøver å få lagt inn oversiktsbilde av det jeg fant på ei annen side med leiligheter i Mogan, men de tror jeg ikke har basseng. Men det er flott strand i Mogan og de leilighetene ligger nærme resturanter og stranden. Puerto de Mogan er en rolig by, og det er ikke mye liv i gatene der på kvelden. Det er en liten pub gate, men det er fantastisk mange gode resturanter der. Det hotellet jeg mener som heter rett og slett Puerto De Mogan Club de Mar er det hotellet du ser rett frem på bilden helt ved vannet som har et lite svømmebasseng. Her er link til hotellet jeg mener på booking.com. Kan godt hende noen charterselskaper har det også. Jeg bestiller bestandig flybilletter og hotell hver for seg. Mannen og jeg reiser ned i september med et halv flyttelass for ei venninne av meg, men vi skal på kjærestetur, men har bare bestilt hotell 15 minutter fra der hun bor så vi kan gå dit, men vi skal garantert til Puerto de Mogan en dag eller to. Hver fredag er det veldig liv i Mogan da, for da er det marked der.




Sist redigert av Elisabet : 07-07-14 kl 23:45.
Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-14, 23:58   #27
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vintervarme

Vi bodde på cordial mogan valle, som er leiligheter. Men vi reiste med barn da, så det blir jo litt annerledes. Synes det var greit at de hadde et basseng der barn ikke hadde adgang, for da slapp vi å plage de som ikke ønsket plaskende barn rundt seg. Så at det var mange voksne som lå der når vi gikk forbi på vei til leiligheten.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-14, 08:39   #28
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.854
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vintervarme

Av en eller annen grunn tror jeg stadig du skal kjøpe deg ovn når jeg se denne tråden.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-14, 08:48   #29
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.854
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vintervarme

Personlig synes jeg det er lite å finne på i Puerto de Mogan. Jeg har vært der tre-fire ganger, men kun på dagstur, og det har holdt. Det er koselig, men lite, overfylt av turister og ikke minst laangt fra alt. Personlig ville jeg bodd et sted det var lettere å komme seg til Las Palmas, spesielt uten barn.

Ellers synes jeg Tenerife var mye mer spennende enn GC. Og da spesielt Los Cristianos. Jeg har kjørt en del i fjellene på GC, og det er fint, men Tenerife synes jeg har mye mer å tilby og er en mye vakrere øy.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-14, 13:23   #30
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vintervarme

Motorveien går helt til Mogan nå, så ikke noe problem å ta ekspressbussen til Las Palmas om en ønsker det.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-14, 19:31   #31
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vintervarme

Jeg syntes det var kun på fredagen at det var overfylt av turister der. Ellers var det rolig egentlig.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-14, 20:22   #32
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.854
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vintervarme

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Motorveien går helt til Mogan nå, så ikke noe problem å ta ekspressbussen til Las Palmas om en ønsker det.

Sant det, men det er relativt langt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-14, 21:18   #33
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vintervarme

Eg treng virkelig ingen storby på en slik type ferie. Eg treng fin leilighet, god seng, fint vær, tilgang på god vin, godt brød til frokost og gode restauranter.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-14, 21:39   #34
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vintervarme

Hva med Kapp Verde? Det er et sted jeg har hatt lyst til å reise og det passer vel også til kriteriene dine. Startour har reiser dit.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-14, 22:14   #35
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.854
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vintervarme

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Eg treng virkelig ingen storby på en slik type ferie. Eg treng fin leilighet, god seng, fint vær, tilgang på god vin, godt brød til frokost og gode restauranter.

Joda, men nettopp gode restauranter må man vel ofte til byer for å finne et godt utvalg av. Jeg hadde ikke spist på et lite sted i to uker, da hadde jeg blitt sprø, men jeg er nok godt over snittet opptatt av god mat på ferie. I P. d. Mogan er mange restauranter dyre og dårlige. Og relativt få.

Jeg mener ikke å disse Puerto de Mogan, altså, men det er og blir et knøttlite sted. Nokså oppskrytt. Pent emd blomster og fine broer, men det er ikke mye mer enn det.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-14, 00:27   #36
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vintervarme

Fikk inntrykk av at det var fleire gode restauranter der eg?

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-14, 00:34   #37
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.854
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vintervarme

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Fikk inntrykk av at det var fleire gode restauranter der eg?

Jeg har ikke prøvd så mange, men mitt inntrykk er middelmådige turiststeder med ditto priser.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no