Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor mye informerer man læreren?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-03-15, 21:06   #1
Imma
Ikke altetende
 
Imma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 2.655
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvor mye informerer man læreren?

Vesla har vært til legen ca en gang i uka de siste tre ukene og det blir nok mer kortvarig fravær fremover.
Vi forsøker å legge timene utenfor skoletid men hverken fastlege eller sykehus er veldig fleksible ift timer, naturlig nok.
Tror ikke tilstanden hennes har noen innvirkning på skolehverdagen hennes og siden vi ikke har noen svar på hva det er som feiler henne har jeg ikke informert læreren om hvorfor hun er så mye borte. Dvs han får beskjed om at hun er borte pga legetime, men ikke hva det gjelder. Lurer bare på om de finner det litt merkelig at hun stadig vekk er hos legen, og så blir levert på skolen, tilsynelatende frisk som en fisk.
Jeg vet at vi ikke har plikt til å informere, Vesla synes det er litt flaut, og jeg føler det er en elefant i rommet hver gang jeg informerer om at hun skal til legen igjen uten å si noe mer. Hva hadde dere gjort?

__________________
Say you don't want it
This circus we're in
But you don't you don't really mean it
Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-15, 21:10   #2
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye informerer man læreren?

Med den kontakten jeg har hatt, og har, med mine barns lærere, så hadde jeg helt sikkert gitt en kortfattet forklaring på hva som foregår, og årsaken til fraværet. Vi har hatt, og har, lærere som åpenbart blir bekymret for barna ved fravær, og som jeg vet setter stor pris på å få høre om det er noe.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-15, 21:10   #3
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mye informerer man læreren?

Jeg hadde nok informert lærer tror jeg.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-15, 21:11   #4
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye informerer man læreren?

Jeg informerer om alt som kan tenkes å ha betydning for læreren å vite og har svært god erfaring med åpenhet overfor skolen. Noe slikt hadde jeg definitivt informert om, om bare ved å skrive det samme som du gjør her: skal til legen hyppig i tiden som kommer. Årsaken vil neppe påvirke skolegangen hennes og hun trenger ingen tilrettelegging i forbindelse med dette.

Hva skulle være grunnen til å ikke informere om slikt?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-15, 21:13   #5
Imma
Ikke altetende
 
Imma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 2.655
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mye informerer man læreren?

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Jeg hadde nok informert lærer tror jeg.

Selv om barnet egentlig vil holde det for seg selv og synes det er flaut? (Det er virkelig ikke flaut, det handler om nyrene hennes, men hun må levere urinprøver og det er visstnok dødsflaut )

__________________
Say you don't want it
This circus we're in
But you don't you don't really mean it
Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-15, 21:16   #6
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye informerer man læreren?

Læreren finner jo ut at hun er hos legen uansett, og da kan man jo likegodt si at det legebesøkene vil være av en viss hyppighet i tiden som kommer. Man trenger jo ikke si at det er nyrene, men man kan jo si at det ikke er grunn til engstelse og at barnet syns det er flaut og ikke ønsker at det skal snakkes om.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-15, 21:16   #7
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.849
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye informerer man læreren?

Jeg hadde sagt fra, vi har god kontakt med lærer så for meg er det naturlig å si det.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-15, 21:16   #8
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye informerer man læreren?

Det viktigste er jo egentlig å få frem at det ikke er grunnlag for å bekymre seg, syns jeg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-15, 21:17   #9
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye informerer man læreren?

Opprinnelig lagt inn av Imma, her.

Selv om barnet egentlig vil holde det for seg selv og synes det er flaut? (Det er virkelig ikke flaut, det handler om nyrene hennes, men hun må levere urinprøver og det er visstnok dødsflaut )

Jeg ville sagt det som teofelia foreslår. Trenger jo ikke å si at hun skal levere urinprøver.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-15, 21:29   #10
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye informerer man læreren?

Jeg ville sagt som Teofeila, og gjerne også sagt til at barnet selv ønsker lite fokus på dette.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-15, 21:29   #11
Imma
Ikke altetende
 
Imma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 2.655
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mye informerer man læreren?

Ja, får si det neste gang da. Jeg tror ikke han er så bekymret, men det er vel greit å si at det kommer til å være sånn litt fremover.

__________________
Say you don't want it
This circus we're in
But you don't you don't really mean it
Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-15, 21:38   #12
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.175
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye informerer man læreren?

Hvor gammel er Vesla?
Jeg er veldig tilhenger av at barn tidlig skal forstå at de har et privatliv, og at det er (relativt) valgfritt hva som skal deles med hvem.
Vi har også vært i situasjoner med utredninger, hyppige legebesøk, prøvetaking og annen behandling, og så lenge det ikke har noe relevans til hvordan barnet hadde det i skoledagen har vi kun gitt overfladisk info om fraværet.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-15, 21:50   #13
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.866
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye informerer man læreren?

Jeg synes det er veldig fint å få informasjon som ting som gjør at jeg kan ta hensyn dersom det trengs.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-15, 21:51   #14
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mye informerer man læreren?

Opprinnelig lagt inn av Imma, her.

Selv om barnet egentlig vil holde det for seg selv og synes det er flaut? (Det er virkelig ikke flaut, det handler om nyrene hennes, men hun må levere urinprøver og det er visstnok dødsflaut )

Ja, egt. Kanskje ikke nødvendigvis akkurat hva det gjelder, men at det er en helsetilstand som medfører litt fravær fremover ville jeg nok nevnt ja.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-15, 23:05   #15
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.372
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye informerer man læreren?

Jeg synes det er veldig greit å få slik info. Faktisk fikk jeg nettopp en a-ha-opplevelse i forhold til en elev og hans diagnose. (Som etter elevens eget ønske ikke ble sagt noe om før nå.) Kan selvsagt ikke si mer, men det er nesten alltid en fordel å vite litt. Ikke for å lage oppstyr og mase med eleven, men bare for å være litt OBS og føre var.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-15, 23:07   #16
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.790
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye informerer man læreren?

Jeg er vant til å få informasjon om det aller meste - stort og smått - og synes det er naturlig.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-15, 23:11   #17
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mye informerer man læreren?

Jeg informerer om det meste, og dette hadde jeg garantert informert om.
Du trenger jo ikke å nevne urinprøvene.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-15, 23:19   #18
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.775
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye informerer man læreren?

Jeg hadde sagt fra til læreren. Og gjerne informert om at barnet synes det er flaut slik at det ikke blir fokus på det på skolen.

Hva er det med nyrene hennes? (Jeg venter selv på nyretransplantasjon så er jo naturligvis litt opptatt av dette)

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-15, 23:29   #19
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.094
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye informerer man læreren?

Jeg får heldigvis informasjon om stort og smått. Ikke nødvendigvis detaljer, "utredes for magen" kan jo være så mangt. Men nok til at jeg vet at ungen sliter med noe og nok til at jeg kan ta hensyn.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-15, 07:54   #20
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mye informerer man læreren?

Absolutt en fordel å få vite, særlig siden det dreier seg om mange legebesøk. Jeg hadde i alle fall blitt bekymret dersom en elev til stadighet var til legen og jeg ikke fikk vite noe om årsaken. Også lettere å ta hensyn.

__________________
Cora og tre avkom (1999, 2001 og 2002)
cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no