Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilke bunader kan min datter bruke?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-04-15, 01:26   #61
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilke bunader kan min datter bruke?

Jeg følte liten eller ingen tilhørighet til noen av bunadene jeg "kunne" ha, og ingen i familien hadde bunad, så jeg valgte meg festdrakt fra Gudbrandsdalen. Ikke en bunad riktignok, men den kjennes mer riktig for meg, fordi jeg har valgt en jeg syntes var fin, enn om jeg skulle tatt en jeg "kunne" ha. Skulle valgt litt andre søljer, men blir jeg rik, får jeg bytte det ut.

Ønsker meg forøvrig damaskkjol.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 09:44   #62
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke bunader kan min datter bruke?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hm. Du kan mer om dette enn meg, men jeg trodde de ulike Nordaker-typene var følgende: Jelsa (den har min mor), Tjelmeland (min), Frafjord (min søster), Erfjord, Løland, bjerkreim og Bokn.

Er Jelsa mer original? Den er jo helt lik min, bare litt annet broderi, som alle de andre?

Jeg sovnet i går jeg!

Men det jeg kan lese om Rogalandsbunaden er at det finnes 7 ulike broderimønstre for Nordaker-bunaden og det er Erfjord, Frafjord, Løland, Bjerkreim, Jelsa, Bokn og Tjelmeland - de er varianter av Nordaker i tillegg til disse andre 3 - som beskrives for seg selv. Det er ulike produsenter som står bak de ulike broderivariantene på de 3 andre, men felles for alle er at de har tatt utgangspunkt i mønstre på luer og sjal som er funnet.

Den som heter Original Gammel Rogaland, med broderi med utgangspunkt i Jelsa, er utviklet av en Løvvig i Haugesund med mønster fra 1920-1930-tallet.

Kilde: Bunadsleksikonet.
Jeg anbefaler Bunadsleksikonet, det ble nå solgt for 199,- på Mamututsalget - (mot for 999,- som de solgte det for i fjor)

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 09:46   #63
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke bunader kan min datter bruke?

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Jeg har tenkt på at hun kunne overtatt en av mine. Men i så fall måtte det vært Hardangerbundaden med rødt liv. Vinterbunaden fra Hardanger og Lofotbunaden min ønsker jeg å beholde selv.

Jeg gjør det også slik. Hun får ny skjorte og nytt underskjørt. Hun får sølv og tilsydd bunad etter meg. Hun skal få velge sin egen bunad når hun er ferdig med studier, for hun kan velge mellom mange og jeg synes det er greit at hun har fått voksen smak og har tenkt seg godt om til dess.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 09:58   #64
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke bunader kan min datter bruke?

Jeg har også lyst til å drøye valg av voksenbunad til kanskje 18-årsdagen eller noe for datteren. Hun tegner til å bli en liten og vever konfirmant (ikke veldig tidlig ute) og i tillegg kan hun lande litt mer på sin egen smak. Og hvem vet, da kan det hende at jeg har fått et alderstillegg som gjør at min bunad, som var sydd til meg som lita jente på 175 cm og 47 kilo ( ) uansett rikelig med søm-monn kanskje ikke lenger lar seg sy ut mer. Den er på maks nå. Og da kanskje hun kan arve min.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 10:12   #65
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilke bunader kan min datter bruke?

Jeg er glad jeg sa nei til bunad til konfirmasjonen. Jeg har endret kroppsfasong veldig siden jeg var 14-15. Og jeg ville ha valgt den samme varianten som alle de andre jentene fikk.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 10:15   #66
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilke bunader kan min datter bruke?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

I gamle dager holdt man seg på hjemstedet. (Eller man flyttet til byen og beholdt tilhørighet til hjemstedet. Byene hadde jo ikke bunader, bare innflyttere. )

Hehe, nei det var vel ikke like flytting på seg som nå.

Men har nemlig noen i familien som påstår at barn fra gammelt bare kunne velge fra farssiden (i tillegg til stedet man bo på.)

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 10:17   #67
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.212
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilke bunader kan min datter bruke?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg gjør det også slik. Hun får ny skjorte og nytt underskjørt. Hun får sølv og tilsydd bunad etter meg. Hun skal få velge sin egen bunad når hun er ferdig med studier, for hun kan velge mellom mange og jeg synes det er greit at hun har fått voksen smak og har tenkt seg godt om til dess.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg har også lyst til å drøye valg av voksenbunad til kanskje 18-årsdagen eller noe for datteren. Hun tegner til å bli en liten og vever konfirmant (ikke veldig tidlig ute) og i tillegg kan hun lande litt mer på sin egen smak. Og hvem vet, da kan det hende at jeg har fått et alderstillegg som gjør at min bunad, som var sydd til meg som lita jente på 175 cm og 47 kilo ( ) uansett rikelig med søm-monn kanskje ikke lenger lar seg sy ut mer. Den er på maks nå. Og da kanskje hun kan arve min.

Jeg har snakket med henne om dette, og vi kommer også til å gjøre det slik. Jeg skal snakke med mamma om dette når vi ordner årets 17.maibunad. Hun må få bringeklut, belte og muligens noe sølv. Så hvis ikke mamma har tid til å brodere til henne så må jeg få bestilt det snarest mulig.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 10:26   #68
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke bunader kan min datter bruke?

Jeg har en nydelig Tinn-bunad etter svigermor som henger i skapet og venter på Snorkfrøken. Siden svigermor tilhørte Little People-familien, har jeg ikke en gang tenkt å vente til konfirmasjonen, men la henne bruke den så fort den passer - dere tror ikke det vil "ødelegge" høytiden rundt den?

Hun er ikke døpt, så jeg vet ikke en gang om hun vil konfirmeres, og jeg synes det er stor synd å ikke bruke den når den passer (jeg kan ingenting om søm, så jeg vet ikke en gang hvor mye den kan tilpasses).

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 11:00   #69
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke bunader kan min datter bruke?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg har en nydelig Tinn-bunad etter svigermor som henger i skapet og venter på Snorkfrøken. Siden svigermor tilhørte Little People-familien, har jeg ikke en gang tenkt å vente til konfirmasjonen, men la henne bruke den så fort den passer - dere tror ikke det vil "ødelegge" høytiden rundt den?

Hun er ikke døpt, så jeg vet ikke en gang om hun vil konfirmeres, og jeg synes det er stor synd å ikke bruke den når den passer (jeg kan ingenting om søm, så jeg vet ikke en gang hvor mye den kan tilpasses).

Bunad har vel ikke noe med konfirmasjon å gjøre, sånn direkte? Bruk den når den passer henne.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 11:01   #70
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke bunader kan min datter bruke?

Ta den med til en sydame, Candy og så finner dere ut av det.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 11:03   #71
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke bunader kan min datter bruke?

Det er litt tidlig, uansett - SÅ liten var ikke salig svigermor. Men jeg vil tippe at den kan brukes fra 12-13-årsalderen.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 11:47   #72
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke bunader kan min datter bruke?

Det går an å gjøre en "oppgradering" til konfirmasjon, for eksempel en ny, større sølje, nytt belte eller lignende.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 12:00   #73
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.460
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilke bunader kan min datter bruke?

Tinnbunad :bidrar:

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 12:05   #74
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke bunader kan min datter bruke?

Men Fløyel, angående Sunnhordland: Er detr virkelig "jentebunad"? Det har jeg aldri hørt, og jeg har aldri hørt om bruk som skiller jente og dame heller? Den er veldig vanlig på voksne damer, i hvert fall.

http://www.sando.no/no/webshop/natio...tegory/71.html

Sitat:

Bømlo / Stord / Fitjar dame



Bunadsølv Bømlo/ Stord/ Fitjar dame:
•Halsknapp
•Skålsølje
•Armknapper
•Maleringer
•Malelekkje
•Beltespenne
•Capespenne om du har cape
•Noen bruker også en Dalar til sin bunad
•Bunadring, skospenner, ørepynt, klokke og kniv gjør bunaden komplett

Bunaden ble utarbeidet rundt 1950-tallet og ble kalt for Sunnhordalandsbunaden eller jentebunad fra Stord, Fitjar og Bømlo.

Bunadene har små variasjoner og det er kun detaljer som skiller de fra hverandre.

Livet blir laget i grønt, rødt eller blått stoff og kantes med bånd av silke eller ull.
Det brukes lyst og forgylt sølv til bunaden. Men om du har blått eller grønnt liv kan du også bruke oksydert sølv.

Jeg ser de kaller den det her også, som et alternativ til "sunnhordlandsbunad", men det er altså et begrep jeg aldri har hørt brukt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 12:26   #75
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke bunader kan min datter bruke?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men Fløyel, angående Sunnhordland: Er detr virkelig "jentebunad"? Det har jeg aldri hørt, og jeg har aldri hørt om bruk som skiller jente og dame heller? Den er veldig vanlig på voksne damer, i hvert fall.

Jeg ser de kaller den det her også, som et alternativ til "sunnhordlandsbunad", men det er altså et begrep jeg aldri har hørt brukt.

Det står skrevet i den "Store kloke boken" (Les. Bunadsleksikonet, som forøvrig tar for seg historien til over 400 bunader og varianter av disse fra ulike steder i tillegg til de landsdekkende bunadene som ikke har "tilholdssted")

Jeg skal ikke ha på meg at jeg har alt dette i hodet, men jeg syntes det er utrolig morsomt å lese om de ulike bunadene og historien bak dem.

Sitat:

Kvinnebunad fra Stord og Bømlo
Ved Stord Husflidsskule ble det rundt 1950 utarbeidet en bunad som gikk under navnet Sunnhordalandsbunaden. Den ble lagt med Gunvor Ingstad Trætteberg som konsulent, og hun kalte den for Jentebunad for Stord, Fitjar og Bømlo.
Det har vært sterke fellestrekk med hensyn til tradisjonell klesdrakt i dette området, men likevel lagd bunad for hvert av områdene, med små nyanser som skiller dem fra hverandre. Bunaden fra Stord bygger på draktskikken slik den var i andre halvdel av 1800-tallet.

Så står det 2 sider med bilder og utfyllende tekst til hver av de enkelte delene. Som f.eks. alle stakker lages med svart eller mørkeblått toskafts ullstoff. På Bømlo brukes foldestakken. Og f.eks. forkle: ....nederst har forkleet fra Stord et rødt, vevd band, mens de på Bømlo bruker samme band som på livet. (dette er de mørke og ikke de hvite med uttrekkssøm)

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 08-04-15 kl 12:38.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 12:46   #76
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke bunader kan min datter bruke?

Jeg må få fatt på denne boken, kjenner jeg! Interessant! Jeg tror skillene mellom øyene har glidd helt ut, forresten.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-15, 13:07   #77
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke bunader kan min datter bruke?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det går an å gjøre en "oppgradering" til konfirmasjon, for eksempel en ny, større sølje, nytt belte eller lignende.

Det er en god løsning, sikkert.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no