Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Greit å legge søppelposen i naboens spann?
Ja, det er greit om det er plass i spannet 17 10,83%
Ja, men bare rett før søppelbilen kommer 95 60,51%
Ja, inntil en dag før søppelbilen kommer kan man gjøre det 1 0,64%
Nei, kjøp deg en større søppeldunk, gnipung! 41 26,11%
Agurksalat 3 1,91%
Deltakere: 157. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-04-15, 14:04   #1
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?

http://bonansa.no/innlegg/hanoy-har-...dres-bosspann/

En av Bergens lokale helter, Erik Hanøy, har fått lapp på sin søppelkasse om at dette ikke er greit. Hva tenker FP?

Poll kommer.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-15, 14:08   #2
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?

Jeg syns det må være helt greit å putte posen oppi naboens spann når spannet likevel er satt ut for tømming halvfullt. Men man trenger ikke gå og kaste i naboens spann ellers i uken, syns jeg. Stemte derfor "rett før det tømmes".

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-15, 14:09   #3
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?

Jeg synes det er greit rett før bilen kommer. Man betaler jo ikke for vekten.
Det er jo en synsesak. Vi må dra spannene 150 meter før vi setter de til tømming, og det er lite sjans for at vi skal ha mer i når det først står der. Derfor tenker jeg det er greit.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-15, 14:10   #4
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?

Vårt bosspann settes ut sammen med naboens. Det er kun de to spannene som har den tømmeplassen.
Dersom det er haug på det ene og ledig i det andre (og fuglene har fest), ser jeg ingen gode grunner til at det ikke skulle være greit å utjevne littegrann.

Men jeg går ikke bort til naboen og slenger noe oppi (om spannet altså ikke er satt ut til tømming) , med mindre det er avtalt (ferie).

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-15, 14:11   #5
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?

Jeg tenker at det er greit, og har gjort det selv noen ganger. Bare rett før søppelbilen kommer og i dunker der det er OK med plass. Jeg hadde aldri reagert om noen hadde gjort det samme i min søppeldunk, og sliter litt med å forstå beveggrunnen for lappen som Hanøy fikk.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-15, 14:13   #6
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?

Jeg syns det er helt greit å gjøre det rett før tømming som var situasjonen i artikkelen. Hva i all verden skader det naboen med de par posene når det likevel er plass. Folk er så rare noen ganger altså.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-15, 14:14   #7
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?

Bonansa har jo kåring av beste nabolag. Jeg tipper at Hanøys nabolag ikke er med i toppen der.

Hvordan vet folk at det er mer i spannet ved tømming, da? Djeez, det må da være nok av annet å bry seg med?

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-15, 14:18   #8
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?

Ja, det er greit om det er plass i spannet, og det er rett før tømming. Hos oss setter vi ut spannene kvelden før tømming, og det har mer enn en gang hendt at jeg har kastet søppel i de spannene som det er plass i. Jeg har til og med fylt opp naboen sitt, satt det ut og tatt det inn igjen når de er på ferie. Med verdens beste samvittighet.

Det hadde dog aldri ramlet meg inn å kaste noe i spannet til naboen halvveis ut i uka, fordi mitt var fullt. Men å kaste når de har satt det ut må være ok. Det går jo an å være litt raus.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-15, 14:19   #9
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?

Ja, det må vel være greit? Hvis søppelkassen er satt ut til tømming er det jo liten sannsynlighet for at de har planer om å legge masse annet i den.

Hos oss settes ikke søplekassene ut til tømming, de hentes fra oppkjørselen, men det hadde vært helt greit om naboen la noe oppi kvelden før tømming. Hvis det var plass da. Det er det sjelden.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-15, 14:19   #10
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.795
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?

Jeg synes det Hanøy gjorde var helt greit, og at det er fryktelig sært å skrive en slik lapp. Jeg kan ikke med beste vilje forstå grunnen til dette og synes ikke akkurat det legger grunnlag for god stemning i nabolaget.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-15, 14:19   #11
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?

Rett før tømming så er det helt greit. Men da må det være såpass rett før at en vet at naboen ikke skal ha noe mer i sin. Da ser jeg ikke problemet.

Vi er så heldig at vi har naboer som er utenlands halve året, så vi er tre naboer som "sloss" om å bruke kassene deres når de er borte. Men vi har fullt ut fått tillatelse til det, men der er det litt førstemann til mølla av de tre naboene.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-15, 14:20   #12
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?

Jeg synes at han siden han lager så mye søppel bør betale ekstra for større dunk eller prøve å kutte ned på avfallet. :streng:

Vi er fire hos oss, og vi har halvfull beholder stort sett.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-15, 14:20   #13
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.824
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?

Jeg leste "OK å legge søppelet sitt i andres spam like før tømming?", og tenkte det får være måte på lathet om man ikke skal gidde å tømme sin egen mailsøppelkurve engang

Jeg tenker at det er greit å bruke andres spann like før tømming så fremt man ikke kaster noe som griser til søppeldunken (alternativt ved lukt) som for eksempel rekeskall, eller lignende. I tillegg bør man være sikker på at det man kaster ikke risikerer å bli lagt igjen fordi bossbilen ikkea ser det som korrekt avfall i.f.t. det som samles inn (for eksempel en pose med batterier eller plankebiter).

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-15, 14:22   #14
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Jeg syns det må være helt greit å putte posen oppi naboens spann når spannet likevel er satt ut for tømming halvfullt. Men man trenger ikke gå og kaste i naboens spann ellers i uken, syns jeg. Stemte derfor "rett før det tømmes".

Jeg er helt enig. Rett før tømming er sansynligheten liten for at noen har stor opprydning og allikevel kommer med masse poser.

Jeg gjorde det samme i påsken, selv om det var lenge til tømming. Jeg snek meg ut en kveld der det var mange bortreist, de har fellesdunker, og la i noen poser. Faktisk sendte jeg vel en av ungene ut i samme oppdrag også. Vi var hjemme hele påsken og jeg hadde ryddet litt ekstra så vår nærmet seg full, vi har vår egen dunk.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-15, 14:22   #15
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.828
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?

Jeg hadde aldri tenkt på å gjøre det selv, men om noen hadde puttet sitt søppel i vårt spann rett før tømming hadde det virkelig vært helt greit for meg. Hvorfor ikke? Folk, ass.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-15, 14:23   #16
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.842
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?

Jeg tenker at det må være greit rett før tømming.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-15, 14:25   #17
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?

Men, hadde ikke likt det om den som putter oppi ikke har sortert søpla riktig, for da er det vår dunk som ikke blir tømt om søppelfolkene ser det ligger noe annet enn det beholderen er for på toppen. Vi har jo 5 forskjellige søppeldunker ute, som tømmes på forskjellige uker.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-15, 14:25   #18
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?

Ja, greit kvelden før tømming synes jeg.
Vi tenkte på det selv i påsken for vi var hjemme alle dager og søpla ble ikke tømt uka før påske siden tømmedag er torsdag og begge naboene på hver side var borte.
Nå holdt det akkurat selv om de ikke kom før i går så vi gjorde det ikke.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-15, 14:26   #19
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?

Hvis man spør naboen om det er greit, ja. Hvis ikke synes jeg faktisk det er frekt.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-15, 14:27   #20
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.841
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: OK å legge søppelet sitt i andres spann like før tømming?

Ikke greit synes jeg, vi putter forresten søppel oppi dunken rett før de er her. Det hae vært veldig kjedelig om naboen da hadde lagt sitt søppel i vår dunk så vi ikke fikk plass.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no