Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Pakking, jeg er skikkelig elendig på pakking

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-07-16, 21:32   #21
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakking, jeg er skikkelig elendig på pakking.....

Jeg glemte helt truser. Jeg vasker ikke på ferie annet enn å skylle opp bikini og bh, så jeg har med 2 bh og 14 truser. Truser tar jo ikke noe plass da.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 21:33   #22
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakking, jeg er skikkelig elendig på pakking.....

Jeg kjøper alltid shampo, balsam, dusjsåpe og solkrem når jeg kommer frem, og lar eventuelle rester stå igjen når jeg reiser hjem. Det pleier være lite rester når fire personer dusjer daglig i to uker.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 21:33   #23
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.137
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakking, jeg er skikkelig elendig på pakking.....

Et fine med å ha en familie som gir blaffen/syns jeg er fin uansett, er at ingen av dem gir katten om jeg har samme kjole flere dager på rad.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 21:39   #24
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pakking, jeg er skikkelig elendig på pakking.....

Det blir nok 14 truser og 3 bh på meg.
3 bikinier.
En saron og en strandsak.

Håndklær trenger vi ikke, det får vi på hotellet, både til strand og evt turer.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 21:42   #25
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakking, jeg er skikkelig elendig på pakking.....

Jeg er ikke flink til å begrense meg, men har blitt flinkere i takt med økende antall barn. Jeg hadde med 4 kjoler var det vel til en uke nå, i tillegg til en shorts, en knebukse og noen t-skjorter. Jeg måtte vaske halvveis, synes mye blir veldig fort svett når det er så varmt. Satser likevel på å gå ytterligere ned i mengde neste år så lenge jeg vet det er en vaskemaskin der.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 22:07   #26
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pakking, jeg er skikkelig elendig på pakking.....

Opprinnelig lagt inn av Pegasus, her.


Moren min er rå på pakking, og reiser alltid på tur med truser, t-skjorter og håndklær som skal kastes før hjemreise

Smart! Denne gangen la jeg igjen to t-skjorter siden en var i minste laget til eldste og den andre var utslitt. En truse og et par sokker ble kastet, utslitt det også.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 22:59   #27
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.444
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pakking, jeg er skikkelig elendig på pakking.....

Jeg gidder ikke vaske tøy når jeg er på ferie og tar heller med det jeg skal bruke. Jeg har stort sett ulike antrekk til frokost, lunsj og middag. Bruker hver kveldsskoler 1 til 2 ganger. En ca pakkepost er:
- 16 truser og 4 bher
- badetøy × 2-3
- 3 strandkjoler
- 4 shorts
- 4 Capri
- 2 tynne buksedrakter
- 2 tynne bukser
- 3 skjørt
- ca 10-15 topper
- 5 dagkjoler
- 10 kveldskjoler
- to sjal
-1 vanlig håndveske
-1 liten håndveske
- 3-4 cardigans

- joggesko
- tøysko
- 2 penere par med sko
2 par sandaler
- flipflops
- solhatt

Hmm... Tror det var det

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 23:06   #28
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakking, jeg er skikkelig elendig på pakking.....

Pakkelisten min ligner veldig på Polyanna sin. Men jeg skjønner ikke hvordan hun får plass i en liten håndbagasjekoffert. Ser ut som jeg må bli flinkere til å brette.

Det hender jeg ikke får brukt alt. Mesteparten av tiden bruker jeg jo badetøy.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 23:24   #29
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakking, jeg er skikkelig elendig på pakking.....

Høns: seriøst? Ulike plagg til frokost, lunsj og middag?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 23:33   #30
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pakking, jeg er skikkelig elendig på pakking.....

Min pakkeliste ligner Polyanna sin. men jeg har bare med flipflops og joggesko, har droppet pensko eller høye sandaler. Det er jo bare ubehagelig i varmen.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 23:41   #31
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.444
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pakking, jeg er skikkelig elendig på pakking.....

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Høns: seriøst? Ulike plagg til frokost, lunsj og middag?

Jepp. Jeg har jo så mange fine sommerkjoler som må brukes Men jeg kan bruke samme kjole til lunsj flere ganger kan løpet av en ferie da... Kunne klart meg med mindre bagasje, men holder meg innenfor vektgrensen, så da er det jo ikke noe stress. Sommerklær har jeg jo nok av...

Skifter selvsagt ikke like ofte når jeg er hjemme

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 23:49   #32
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakking, jeg er skikkelig elendig på pakking.....

Jeg har også mange fine sommerkjoler som må brukes, og har derfor med meg mange. Oftes (helst) en ny kjole/antrekk hver kveld vi er ute. (Som er 8-10 kvelder.) Strandkjolene er de samme, der har jeg kun to (som ble kastet da jeg dro hjem, de var utslitte) og en sarong.
Reisevekt er et must! Alle bøker går i håndbagasjen (som er en sekk med håndvesken på toppen), og ingen leste pocketbøker får bli med hjem igjen.
Kofferten min veide 20,5 kg på vei ned og 20,5 på vei hjem. Inkludert litt shopping.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-16, 00:17   #33
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.137
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakking, jeg er skikkelig elendig på pakking.....

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Pakkelisten min ligner veldig på Polyanna sin. Men jeg skjønner ikke hvordan hun får plass i en liten håndbagasjekoffert. Ser ut som jeg må bli flinkere til å brette.

Det hender jeg ikke får brukt alt. Mesteparten av tiden bruker jeg jo badetøy.

Hvordan legger jeg ut bilder fra mobil? Måtte prøvepakke her.

Med reiseklær ved siden av kofferten (capri, skjorte, cardigan, Toms) så ble det i kofferten 4 t-skjorter, 3 singleter, 3 kjoler, 2 shortser (en kort, en capri), treningstøy (minitights, singlet, 2 trenings-bh-er, to par løpesokker), undertøy, altfor volumiøse (men fine!!) høyhælte swedish hasbeenssandaler, joggesko, liten veske, toalettsaker, kindle, iPad.

Mangler bikini og en tynn sarong, men det er masse plass igjen i kofferten. 1/3 igjen ca.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-16, 00:25   #34
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pakking, jeg er skikkelig elendig på pakking.....

Ops, er på 14 dagers ferie nå og har med EN kveldskjole, men 7-8 skjørt og mange topper slik at jeg kan variere med disse. 3 strandkjoler og 4-5 shortser inkl et par pene nok til kveldsbruk.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-16, 00:28   #35
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.609
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pakking, jeg er skikkelig elendig på pakking.....

Opprinnelig lagt inn av Høns, her.

Jeg gidder ikke vaske tøy når jeg er på ferie og tar heller med det jeg skal bruke. Jeg har stort sett ulike antrekk til frokost, lunsj og middag. Bruker hver kveldsskoler 1 til 2 ganger. En ca pakkepost er:
- 16 truser og 4 bher
- badetøy × 2-3
- 3 strandkjoler
- 4 shorts
- 4 Capri
- 2 tynne buksedrakter
- 2 tynne bukser
- 3 skjørt
- ca 10-15 topper
- 5 dagkjoler
- 10 kveldskjoler
- to sjal
-1 vanlig håndveske
-1 liten håndveske
- 3-4 cardigans

- joggesko
- tøysko
- 2 penere par med sko
2 par sandaler
- flipflops
- solhatt

Hmm... Tror det var det

Dette er mer klær enn jeg eier faktisk ( har yttertøy og bunad da, men i vanlig bruksklær). Vi vasker alltid på ferie. Er jo ikke noe pes å sette på en maskin i løpet av turen. Mer pes å bære tung bagasje synes jeg.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-16, 00:37   #36
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakking, jeg er skikkelig elendig på pakking.....

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Smart! Denne gangen la jeg igjen to t-skjorter siden en var i minste laget til eldste og den andre var utslitt. En truse og et par sokker ble kastet, utslitt det også.

Nei, ærlig talt! Man reiser da med sine beste klær! Det er i dagene før avreise jeg går rundt i ting som like gjerne kunne vært kastet.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-16, 05:53   #37
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pakking, jeg er skikkelig elendig på pakking.....

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Nei, ærlig talt! Man reiser da med sine beste klær! Det er i dagene før avreise jeg går rundt i ting som like gjerne kunne vært kastet.


Ja!!!

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-16, 09:36   #38
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pakking, jeg er skikkelig elendig på pakking.....

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Nei, ærlig talt! Man reiser da med sine beste klær! Det er i dagene før avreise jeg går rundt i ting som like gjerne kunne vært kastet.

Hehe, jeg og.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-16, 09:50   #39
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pakking, jeg er skikkelig elendig på pakking

Jeg måtte virkelig begrense meg i år, og foreløpig ser det ut til å gå greit.

Til 14 dager i varmen hadde jeg tatt med 6-8 kjoler + noen skjørt. Jeg har noen sarongaktige tskjorte som jeg har kjøpt på HM som er veldig fine på stranden, bruker disse i stedet for å knyte sarong. To shortser, noen topper og 3 bikinier. God tur Snuppa!

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-16, 10:21   #40
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pakking, jeg er skikkelig elendig på pakking

Eg har mange sommarkjolar, og har planar om å bruke kvar einaste ein ila. sommarsesongen. Været heime er jo såpass begredelig at eg ikkje har hatt på korkje kortbukse eller kjole i år. Min pakkestrategi er å pakke alt eg har lyst til å bruke (skjørt, toppar, kjolar, kortbukser, badetøy, treningstøy mm). Så veges kofferten. Så lenge eg held meg innanfor vektgrensa er alt berre bra. Eg må da få lufte sommarkjolane mine minst ein gong i året, vel?

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no