Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Valpolicella, hvor?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-07-16, 22:48   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.849
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Valpolicella, hvor?

Vi er ved sørsiden av Gardasjøen, har kjørt rundt sjøen med bil, PÅ omtrent hele sjøen med egen båt og vært i Verona. Nå har vi lyst til å kjøre i Valpolicella-området og se litt på natur, vinstokker og smake på litt vin. Men ingen guidebøker eller nettsider kan fortelle meg hvor vi skal kjøre. Selve Valpolicella-dalen framstår som litt diffus, og de som bor her svarer i hytt og vær når vi spør hvor det er fint å kjøre og hvor vi bør smake på vin. Vi har tidligere kjørt Chianti-ruten mellom Siena og Firenze, det var flott. Trodde det fantes lignende småveier og vingårder i Valpolicella.

Hvor kjører man? Er det logisk å ta utgangspunkt i Bardolino? Kjøre østover? Hvor langt?


Sist redigert av Hyacinth : 16-07-16 kl 23:33.
Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 23:34   #2
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.849
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valpolicella, hvor?

Ingen?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 23:35   #3
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Valpolicella, hvor?

Ingen hjelp å få i meg, men ville bare si at dere må kose dere max - høres ut som en nydelig ferie. Alt jeg kjenner til Gardasjøen, er ut fra et bilde min far har malt en gang han var der, og det har på meg fremstått som et litt mystisk, eventyrlig sted. God ferie!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 23:39   #4
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.849
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valpolicella, hvor?

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Ingen hjelp å få i meg, men ville bare si at dere må kose dere max - høres ut som en nydelig ferie. Alt jeg kjenner til Gardasjøen, er ut fra et bilde min far har malt en gang han var der, og det har på meg fremstått som et litt mystisk, eventyrlig sted. God ferie!

Tusen takk, vi koser oss! Men det er nok litt for "tilrettelagt" rundt selve sjøen her etter min smak, litt for velstelt og park-aktig på en måte. Jeg tror vi foretrekker mer uberørt natur og små landsbyer, men for all del, det er jo fint her. Og skrekkelig dyrt. Og altfor mange folk. Jeg holdt på å få åndenød i Sirmione. Det preget min opplevelse av byen. Mye folk også i Verona, mye færre i Roma, faktisk.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 23:49   #5
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Valpolicella, hvor?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Tusen takk, vi koser oss! Men det er nok litt for "tilrettelagt" rundt selve sjøen her etter min smak, litt for velstelt og park-aktig på en måte. Jeg tror vi foretrekker mer uberørt natur og små landsbyer, men for all del, det er jo fint her. Og skrekkelig dyrt. Og altfor mange folk. Jeg holdt på å få åndenød i Sirmione. Det preget min opplevelse av byen. Mye folk også i Verona, mye færre i Roma, faktisk.

Den ser jeg. Maleriet til pappa er vel fra en tur for 30-40 år siden, så mye er endret siden den gang tenker jeg. Husker han snakket så varmt om Gardasjøen og områdene rundt, det var noe av det vakreste han hadde sett, men igjen - ting endrer seg jo med tiden. Han hadde sikkert ikke tenkt det samme om området nå, som da, ut fra det du skriver. Han var veldig glad i uberørt natur selv.

Roma har jeg derimot vært i selv, og jeg forelsket meg helt i byen da vi var der i fjor sommer. Hadde ikke store forventningen da, ettersom jeg hadde bestemt meg for å jekke det helt, etter å ha blitt veldig skuffet over Firenze et par år tidligere.. Jeg var innstilt på altfor mye mennesker, skitt og bråk og mas. Men Roma leverte. Jeg storkoste meg og drar gjerne tilbake. Opplevde aldri byen som masete eller for befolket av turister, tvert imot en helt egen ro og sjarm til tross for å være en slik metropol.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 23:51   #6
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.907
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Valpolicella, hvor?

Fra Wikipedia: Valpolicella er et distrikt i Veneto i Nord-Italia

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 23:52   #7
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.451
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Valpolicella, hvor?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Vi er ved sørsiden av Gardasjøen, har kjørt rundt sjøen med bil, PÅ omtrent hele sjøen med egen båt og vært i Verona. Nå har vi lyst til å kjøre i Valpolicella-området og se litt på natur, vinstokker og smake på litt vin. Men ingen guidebøker eller nettsider kan fortelle meg hvor vi skal kjøre. Selve Valpolicella-dalen framstår som litt diffus, og de som bor her svarer i hytt og vær når vi spør hvor det er fint å kjøre og hvor vi bør smake på vin. Vi har tidligere kjørt Chianti-ruten mellom Siena og Firenze, det var flott. Trodde det fantes lignende småveier og vingårder i Valpolicella.

Hvor kjører man? Er det logisk å ta utgangspunkt i Bardolino? Kjøre østover? Hvor langt?


Plott inn adressen til Tommassi på GPSen deres. De har godt opplegg for besøkende og for vinsmaking, og ligger midt i Valpolicella. http://www.tommasiwine.it/en/wine/valpolicella/

Rett i nærheten lå (for noen år siden ihvertfall) en lokal pizzaplass. Det var oss og alle håndtverkerne/ arbeiderne i området som spiste der. Vi avsluttet med Semifreddo, de med melkeglass med sprit. He he, veldig autentisk var det i hvertfall.

Soave er også verdt et vinbesøk. Coeffele (http://www.coffele.it/) er en god og innovativ produsent, hvor barna (i 40-årene) er gode i engelsk og holder fine smakinger. Rett bortenfor dem lå en fin Trattoria for lunsj. Men husk på Siestatidene når dere planlegger måltidene- de er absolutte på bondelandet i Italia.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-16, 00:06   #8
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.849
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valpolicella, hvor?

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Den ser jeg. Maleriet til pappa er vel fra en tur for 30-40 år siden, så mye er endret siden den gang tenker jeg. Husker han snakket så varmt om Gardasjøen og områdene rundt, det var noe av det vakreste han hadde sett, men igjen - ting endrer seg jo med tiden. Han hadde sikkert ikke tenkt det samme om området nå, som da, ut fra det du skriver. Han var veldig glad i uberørt natur selv.

Roma har jeg derimot vært i selv, og jeg forelsket meg helt i byen da vi var der i fjor sommer. Hadde ikke store forventningen da, ettersom jeg hadde bestemt meg for å jekke det helt, etter å ha blitt veldig skuffet over Firenze et par år tidligere.. Jeg var innstilt på altfor mye mennesker, skitt og bråk og mas. Men Roma leverte. Jeg storkoste meg og drar gjerne tilbake. Opplevde aldri byen som masete eller for befolket av turister, tvert imot en helt egen ro og sjarm til tross for å være en slik metropol.

Roma er fantastisk! I likhet med deg ble jeg skuffet over Firenze. Mannen likte Firenze, men Verona bare sånn passe. Jeg, derimot, falt ikke helt for Siena, selv om det var bedre enn Firenze.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-16, 00:07   #9
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.849
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valpolicella, hvor?

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Fra Wikipedia: Valpolicella er et distrikt i Veneto i Nord-Italia

Jepp, det vet jeg. Men jeg vet ikke hvor jeg skal kjøre.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-16, 00:07   #10
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.849
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valpolicella, hvor?

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Plott inn adressen til Tommassi på GPSen deres. De har godt opplegg for besøkende og for vinsmaking, og ligger midt i Valpolicella. http://www.tommasiwine.it/en/wine/valpolicella/

Rett i nærheten lå (for noen år siden ihvertfall) en lokal pizzaplass. Det var oss og alle håndtverkerne/ arbeiderne i området som spiste der. Vi avsluttet med Semifreddo, de med melkeglass med sprit. He he, veldig autentisk var det i hvertfall.

Soave er også verdt et vinbesøk. Coeffele (http://www.coffele.it/) er en god og innovativ produsent, hvor barna (i 40-årene) er gode i engelsk og holder fine smakinger. Rett bortenfor dem lå en fin Trattoria for lunsj. Men husk på Siestatidene når dere planlegger måltidene- de er absolutte på bondelandet i Italia.

Tusen takk!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-16, 00:25   #11
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.849
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valpolicella, hvor?

Man må bestille tid hos Tommasi, men det gjør ingenting. En av oss må uansett kjøre, og den andre klarer fint å nyte utsikten over vinmarker.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-16, 18:39   #12
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valpolicella, hvor?

Vi drar dit i morgen. Skal bo ved siden av Zentaos vinmarker og det ser ut som det er Tommasi som eier hotellet.

(Skikkelig vinferie blir det bare i Barolo/Barbaresco. :anbefaler: )

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-16, 00:42   #13
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.849
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valpolicella, hvor?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Vi drar dit i morgen. Skal bo ved siden av Zentaos vinmarker og det ser ut som det er Tommasi som eier hotellet.

(Skikkelig vinferie blir det bare i Barolo/Barbaresco. :anbefaler: )

Heldige dere! Vi var hos Tommasi i dag og det var stengt. Etterpå kjørte vi oss vill i fjellene nordover, det ville forsåvidt bare vært kjekt hvis det ikke var for at vi stod i kø i en time et sted jeg ikke husker navnet på. Og Tommasi (som vi studerte gjennom en høy port) var en fabrikk. Ikke en sånn koselig vingård som vi så mange av i Chianti. Vi hadde forsåvidt ikke ventet noe annet, det er jo en stor produsent, men fy flate, så ukoselig...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no