Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvor strenge er de med fødselsattest?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-06-07, 20:38   #41
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.394
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor strenge er de med fødselsattest?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Skal til Bergen i morgen - det er rett og slett FOR morsomt hvis det kreves pass for at jeg skal ta med mine egne unger til Bergen. Må man ha visum også kanskje?

Ikke til Bergen, men når du skal tilbake til Norge så må du ha det.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 21:09   #42
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor strenge er de med fødselsattest?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Ikke til Bergen, men når du skal tilbake til Norge så må du ha det.

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 23:26   #43
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor strenge er de med fødselsattest?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Tull. Jeg ble spurt om legitimasjon for barna og sa at det hadde jeg ikke og jeg er da vitterlig i Sverige nå.

Ja, jeg beklager. Leste nok ikke at det dreide seg om barn. Sitron har rett. Det er kun personer over 18 år og barn som reiser alene som må vise ID på flyreiser.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 23:28   #44
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor strenge er de med fødselsattest?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Skal til Bergen i morgen - det er rett og slett FOR morsomt hvis det kreves pass for at jeg skal ta med mine egne unger til Bergen. Må man ha visum også kanskje?

Jaaa! Bergens-visum må du ha!! Visste du ikke det?

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 23:38   #45
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor strenge er de med fødselsattest?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Ja, jeg beklager. Leste nok ikke at det dreide seg om barn. Sitron har rett. Det er kun personer over 18 år og barn som reiser alene som må vise ID på flyreiser.

Mine barn viste ikke det i fjor, da reiste de alene. Det holdt at jeg legitimerte meg. På SAS.

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-07, 00:25   #46
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor strenge er de med fødselsattest?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jøss. Jeg har reist masse med ungene innenlands, og aldri hverken hatt med eller blitt spurt om noe papirer på dem. Men de har da pass.

Skal til Bergen i morgen - det er rett og slett FOR morsomt hvis det kreves pass for at jeg skal ta med mine egne unger til Bergen. Må man ha visum også kanskje?

Innreisetillatelse kreves visst nå, har jeg hørt

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-07, 01:18   #47
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor strenge er de med fødselsattest?

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Mine barn viste ikke det i fjor, da reiste de alene. Det holdt at jeg legitimerte meg. På SAS.

Ja, du legitimerte deg, og den som hentet de på ankomst-flyplassen legitimerte seg. Slik er regelverket også ja. Det er ganske omfattende.


"Fra første mars har myndighetene bestemt at alle flypassasjerer som sjekker inn bagasje må identifisere seg. Hensikten er å forsikre seg om at den som leverer bagasje er samme person som går om bord i flyet. Regelverket gjelder alle flyselskaper som opererer på norske flyplasser.
Myndighetskravet vil føre til nye rutiner for flyselskapene, og gjelder både innenlands- og utenlandsreiser.
I praksis må alle passasjerer som sjekker inn bagasje identifisere seg både ved innsjekk og ved utgangen til flyet. Eksempel på godkjent legitimasjon er pass, bankkort, førerkort og skolebevis.

Mindreårige under 18 år, som reiser sammen med voksne, trenger ikke legitimasjon. Barn som reiser alene, og som skal sjekke inn bagasje, må ha med foresatte som kan bekrefte identifikasjon ved innsjekk og ved utgangen hvis de ikke har egen ID. Barn som reiser uten innsjekket bagasje trenger ikke identifikasjon.

SAS Braathens ønsker å benytte biometri til å gjennomføre denne myndighetspålagte kontrollen. SAS benytter allerede denne teknologien i Sverige. Ved å vise fingeravtrykk på innsjekk og når man går om bord i flyet tilfredsstilles identifikasjonskravet raskt og sikkert. Fingeravtrykket blir ikke koplet til passasjerens navn eller billett, og fingeravtrykket slettes når flyet har forlatt flyplassen. Bruk av teknologien krever godkjenning fra Datatilsynet, men tilsynet har så langt ikke gitt slik godkjenning.
For spørsmål om regulativet (EU-forordningen 2320/2002) henviser vi til Luftfartstilsynet."

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no