Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvor mange private flyreiser (reiser t/r uten mellomlanding) planlegger du i 20
Ingen 37 23,72%
1 44 28,21%
2-3 43 27,56%
4-6 23 14,74%
7-10 6 3,85%
11 eller mer 2 1,28%
Økologisk biodynamisk kortreist brokkoli 1 0,64%
Deltakere: 156. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-17, 18:17   #61
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.802
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

For meg handler det ikke bare om tid, men om tidspunkt. Da jeg dro en gang i uka til Kristiansand fra Stavanger var tog ikke et alternativ. Det som gikk tidlig nok gikk så tidlig at jeg måtte hatt barna på overnatting. Ved å fly kunne jeg dra halv åtte og være hjemme halv fem. Med tog måtte jeg dra før 05 og var ikke hjemme før 19. Det fungerer dårlig når man er alene med barn.

Tidspunkt har også mye å si. Skulle jeg valgt å ta tog istedenfor fly til Bergen hadde jeg måttet ta nattoget, og ikke kommet frem før i morgen tidlig. Og dermed gått glipp av hele kvelden i kveld.

Jeg ønsker meg hyperloop mellom Oslo og storbyene. Tenk om man kunne reist Oslo - Bergen på en times tid!

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 21:20   #62
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Blir som regel 2 flyturer til Bergen (familie) og en utenlandstur iløpet av året. Om sommeren kjører vi til Bergen, men ikke vinterhalvåret. For en langhelg er ikke tog noe alternativ.

Er mer bevisst på det nå enn før ja. Særlig i forhold til weekendturer ol. Vi prøver å unngå fly på slike turer.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-17, 22:06   #63
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Foreløpig er det kun planlagt en flyreise på meg, og en på mannen.
Årets sommerferie blir nok bobil. Er vel ikke voldsomt miljøvennelig det heller.

Jeg skal ikke lenger enn til Trondheim, men tog og buss er totalt uaktuelt for min del. Jeg blir så reisesyk at det orker jeg bare ikke over så lang tid. Og jeg skal prestere i et norgesmesterskap ankomstdagen, så "dop" er også uaktuelt.

Men vi kjører ikke veldig mange mil i hverdagen da. Mannen kjører lengst, men han kjører el-bil. Jeg har fem km til jobb, så det blir ikke mye kjøring på meg heller.
Vi har sikkert fortsatt endel å gå på. Vi kunne sikkert blitt flinkere på mange områder.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-17, 01:20   #64
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Slik det ser ut nå blir feriene i 2017 langt mer miljøvennlige enn i 2016. I fjor reiste vi med fly til NY, Spania x 2 og til London. Pr nå har vi kun en kort flytur planlagt, men det kommer nok flere. Dog ikke like mange som i fjor, i år vil vi bruke tid i hyttecampen på fjellet. Vi har kjøpt ny primus da, den er kanskje ikke så miljøvennlig?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-17, 10:59   #65
Sweetie
Prøver seg frem
 
Sweetie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 422
Sweetie er populærSweetie er populærSweetie er populær
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

I år planlegger vi bevisst å ikke fly til utlandet på ferie, og kommer nok ikke til å ha noen innenlands flyturer heller. Det er både miljøhensyn og litt spare-penger-hensyn.

Norge er et flott land å feriere i med bil og tog!

Sweetie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-17, 13:13   #66
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Vi kjører til Sunnmøre selv om det tar mye lenger tid enn fly, prøver å begrense flybruk.
De siste årene har vi hatt max 1 flyreise, i år blir det 3stk ser det ut som.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-17, 13:41   #67
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Opprinnelig lagt inn av Sweetie, her.

(...) Norge er et flott land å feriere i med bil og tog!

Tog er spesielt praktisk nord for Narvik.

Som tidligere nevnt så blir 2017 skikkelig elendig med tanke på miljøvennlig ferie og turer. Til neste år vil det sikkert bli en tur nordover, men da skal vi bruke tog i de andre feriene/turene.

Strå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-02-17, 14:33   #68
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Dei fleste private flyreisene i familien ligg til ungane. "Eg reiser åleine" er eit utruleg praktisk tilbod, som ikkje kan erstattast av tog, buss eller bil. Dei flyr til besteforeldra ca to gonger i året. Sjølv reiser eg alt for mykje i jobben, men gjer mitt beste for å velge andre alternativ enn fly der det går. Båt er kanskje ikkje så mykje betre enn fly, men det er enklare å få lagt om dei motorane til fossilfrie alternativ, så eg har ofte brukt både hurtigruten og danskebåten på veg til møte. Det er ca 5 år sidan vi for på lengre familieferie med fly (Gran canaria). Ifjor brukte vi tog, elbil og båt, og reiste heile Noreg på langs. Vi har planlagt USA-tur i lengre tid, og hadde tenkt å reise no i påska. No er vi veldig usikre på om det er lurt, av geopolitiske grunnar.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-17, 15:08   #69
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Vi skal på 1 t/r reise med fly i år. Det er vår sommerferie.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-17, 22:07   #70
Sweetie
Prøver seg frem
 
Sweetie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 422
Sweetie er populærSweetie er populærSweetie er populær
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Tog er spesielt praktisk nord for Narvik.

Sweetie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-17, 00:03   #71
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Leste ikke innlegget før jeg stemte, og krysset da av på 11 eller mer. Det er stort sett jobbreiser, og jeg regnet tur/retur som 2.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-17, 03:31   #72
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.187
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg kommer sikkert til å fly mer og mer. Jeg har absolutt ikke vært alle steder i verden jeg ønsker å besøke og nå som ungene er større er det lett å reise med dem og etterhvert uten dem.

Dette er et eksempel på en holdning som jeg rett og slett ikke forstår. La meg gjenta det noen siterte fra websiden hun lenket fra:

Sitat:

Gjennomsnittsnordmannen bruker ca 10 tonn CO2e i året. FNs klimapanel har regnet ut at 1-2 tonn CO2e i året er maks utslipp per person - om vi ønsker et levelig klima.

Så da er rett og slett spørsmålet: Ønsker du et levelig klima? De aller fleste her på Foreldreportalen har unger. Ønsker du at ungene dine skal vokse opp og få et levelig klima?

Det er nå tre år siden jeg tok innover meg at det faktisk er slik at private flyreiser må unngås. At vi faktisk holder på å ødelegge jordkloden, og at det å være superflink med kildesortering ikke på langt nær er nok. Det satt langt inne for meg å forstå og akseptere at det var viktigere å kutte ned på eller fjerne flyreiser enn å kildesortere avfall. MYE MYE viktigere.

Etter dette har vi av hensyn til miljøet (og KUN derfor) hatt ferier hvor fly ikke inngår. Jeg syns slike ferier er slitsomme og definitivt ikke det jeg personlig ønsker meg. Men likevel har jeg enn så lenge holdt ut.

Hva kommer det av at det ikke er mulig for flere å ta innover seg at vi ikke kan fortsette med å fly? Hvorfor ser man stygt på og kjefter på folk som kaster glass og metall i restavfallet, men sier ingenting når venner og bekjente tar helgeturer til London og langhelger i USA? Flyturene er jo verst?

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-17, 08:27   #73
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Foreløpig ingen som er planlagt. Ungene flyr når de skal til faren, og sånn må det være, men det er ikke så ofte. Jeg flyr litt i forbindelse med jobb, og siden jeg bor her jeg bor er det ingen andre alternativer til akkurat det.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-17, 09:04   #74
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.979
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Akkurat i år er det dessverre planlagt en flyreise på oss, men siden det er min 2. siden 1997 har jeg gått med på det. Vi pleier vanligvis å feriere på en bedre måte, men svigers bor nordpå og med bilsyke barn har vi endt på at mannen flyr opp med ungene annethvert år omtrent.

Og ja- jeg har dette i hodet, og har hatt det i mange år. Prøver å få mannen til å jobbe for færre flyreiser med jobben også, men han har en jobb der det er umulig å ikke være fysisk tilstede der ting skjer.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-17, 09:29   #75
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Vi flyr vel maks en privatreise i året, men det begynner å bli noen år siden, det og. Besteforeldrene mine nordpå lever ikke lenger, og vi prioriterer ikke ferie så høyt nå mens ungene er små, de pengene ligger i bil. Vi har vært på bilferie, da, det er vel heller ikke særlig miljøvennlig...

For vår del hjelper det nok uansett mest totalt om vi trapper ned på bruken av bil i hverdagen, det bør være gjennomførbart når ungene er større. Mannen burde egentlig sykle til toget allerede nå, han har svært sjelden med seg unger. Jeg har dårligere miljøsamvittighet for det enn for flyreisene våre.

Mannen fløy en periode mye i forbindelse med jobb, men det har selskapet trappa noe ned på. Jeg antar det er er kun økonomiske hensyn som styrer det, dog, men effekten blir jo den samme.

I år håper jeg å få til en UK-tur med mannen, da blir det vanskelig med tog, men vi har snakka om en Bergenstur med tog etter hvert. Vi skal garantert tilbake til Stockholm med toget, så problemstillinga har vært tatt opp på et tidspunkt, men pr. nå er det vel ikke miljøhensyn som styrer valgene våre, mer økonomi og anledning. Jeg skal ha det mer i bakhodet til seinere.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-17, 11:15   #76
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.456
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Dette er et eksempel på en holdning som jeg rett og slett ikke forstår.

Samme her. Jeg har heller ikke vært alle steder jeg ønsker i verden, men mitt behov for å se verden trumfer virkelig ikke mine etterkommeres behov for å ha en verden.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-17, 11:18   #77
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Jeg skulle ønske at vi lettere kunne tatt tog her nord.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-17, 17:03   #78
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Vi flyr ca annet hvert år. Fløy i `16, mao skal vi ikke fly før i `18 igjen.
Det å være fattig går hånd i hanske med å være miljøvennlig

Men jeg vet ikke om vi ville flydd mer om vi hadde råd til det. Tror ikke det.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-17, 17:11   #79
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Jeg vil ta mer tog! Noen som vet hvor jeg finner ut mer om Star Tours Blue train (nå Tui), jeg klarer ikke finne noe på nettsidene og alle googletreff er gamle...

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-17, 17:13   #80
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Satser du på mer miljøvennlige feriereiser i 2017?

Jeg satser på et like miljøvennlig reisemønster som jeg har hatt de siste 20 årene, ca 1 flyreise pr. 3.-4.år.
Jeg reiser ekstremt lite, skal ikke si at hovedårsaken er tanken på miljøet, men det er en medvirkende faktor.
Jeg har sagt nei takk til 2 spennende og inspirerende turer til USA i løpet av de siste 6 mnd, og der er miljøaspektet klart viktigst (dvs. denne siste turen som evt ville kommet i april, der er Trumphboikotten også veldig utslagsgivende).

Jeg synes miljøet trumfer navleloargeumenter som hva vi liker, hva som er billigst osv. , men ser klart at noen faktisk må ta fly for å få utført jobben sin, eller som her i nordnorge der reisen til hovedstaden tar så lang tid at man bruker tid man ikke har for å komme seg dit i jobbsammenheng.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no