Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hjelp, vi skal pusse opp badet!

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-03-19, 11:07   #1
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Hjelp, vi skal pusse opp badet!

OK, det er kanskje ikke verdt utropstegnet, men jeg er overveldet allikevel.

Badet er fra år 2000, men upraktisk innredet med skap slengt i alle kroker, dusjkabinett av nyere dato men Obs Bygg-kvalitet, og stygge, blå "Hellasfliser" på gulvet.

Vi skal også bygge et toalettrom i etasjen over fra bunnen av, og har fått anbud fra to firmaer som skal gjøre det meste av jobben.

Det vi vet, er at vi vil ha glatte, gråhvite plater på veggene i stedet for fliser (jeg er lei av fliser, og liker det minimalistisk), sannsynligvis 120 cm innredning i ganske mørkt treverk og med to høyskap. Vi tenker også dusjhjørne på 90x90 cm. Men hva slags gulv går vi for? Og hva annet er lurt å tenke på?

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-19, 12:28   #2
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.441
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hjelp, vi skal pusse opp badet!

Jeg elsker mitt gulvbelegg på badet jeg fikk pusset opp for to år siden

Finnes det kanskje et mønster som kan passet til ditt bad? Jeg valgte istanbul medium grey. Det blir ikke kaldt når varmen ikke er på, er lett å rengjøre og er i det hele tatt en glede å leve med

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-19, 12:29   #3
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.441
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hjelp, vi skal pusse opp badet!

Hvis du vil ha lys med dimmer etc så bør dere kjøpe pærer og dingser fra ikea og bruke trådfri-systemet.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-19, 14:18   #4
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.877
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp, vi skal pusse opp badet!

Vi har fliser på det ene badet og gulvbelegg fra Tarkett på det andre og det er ingen tvil i verden om at jeg liker gulvbelegget best på alle måter. Hvem kom egentlig på den utrolig dumme ideen med fliser på gulv? Det er hardt, kaldt, vanskelig å holde rent og det er få ting som ser styggere ut en flisegulv med skitne fuger uansett hvor godt man liker flisene. Et godt gulvbelegg er en drøm å vaske, det er slitesterkt og det er godt å gå på selv om man ikke har gulvvarmen på fullt.

Vi har Tarkett sitt som jeg mener heter Moda Black eller noe slikt. Det er mørkegrått med litt spetter i. Vårt gulv ble lagt for snart 10 år siden og det er 100% som nytt.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-19, 15:24   #5
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp, vi skal pusse opp badet!

Vi har også belegg, Istanbul, og kommer til å velge det på neste bad ut også.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-19, 22:00   #6
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Hjelp, vi skal pusse opp badet!

Vi har også belegg på et bad og fliser på det andre, og jeg foretrekker belegget. Mykere å stå på, og mye lettere å vaske.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-19, 08:42   #7
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.797
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp, vi skal pusse opp badet!

Jeg er også glad for valget vårt med plater på veggene og belegg på golvet, det er en drøm å holde reint og når vi pusser opp badet i kjelleren om et par år skal vi gå for samme løsning - jeg har skurt min siste fuge! Og så blir det kjapp og rimelig oppussing også.

Vi har flisemønstret fibo trespo på veggene og et mørkt grått belegg, betongliknende. Hadde jeg valgt igjen hadde jeg gått for noe lysere, da det gjør rommet litt mørkt.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-19, 22:07   #8
Hulda
Bør lage seg en tittel selv
 
Hulda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.823
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp, vi skal pusse opp badet!

Vi skal også pusse opp badet vårt etterhvert, og tenker det samme som deg.
Plater på veggene, og går nok for belegg på gulvet. Har ikke helt bestemt oss enda, men er helt sikker på at det ikke blir flis. Har hatt nytt flislagt bad, og hater de fugene, og småskårene i fliser etter ting som faller ned.

Skal utvide badet også, da det som er nå er på frimerkestørrelse uten toalett.

__________________
Firebarnsmor.
Hulda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-19, 22:23   #9
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hjelp, vi skal pusse opp badet!

Vi skal jo samtidig lage et toalettrom (uten dusj) i 2. etasje, og der blir det nok belegg på gulvet, men nede insisterer mannen på fliser, så da får det bli det. Jeg tror vi er enige om fargeskalaer, men det er en jungel der ute når det gjelder innredninger i ulike kategorier og merker. Jeg liker innredningene fra Dansani veldig godt, men jeg blir lettere kvalm av prisen, så vi er fortsatt i tenkeboksen, spesielt mtp. at vi skal ha to høyskap i tillegg.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-19, 23:20   #10
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Hjelp, vi skal pusse opp badet!

Syns ikke prisene er så ille på Dansani. Men de er litt for lik Ikea til at jeg hadde giddet å betale mellomlegget.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-19, 23:29   #11
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp, vi skal pusse opp badet!

Vi har kjøpt Dansani nå. 30% tilbud og banken som blir å eie hele greia, så grei deal det.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-03-19, 23:40   #12
Hulda
Bør lage seg en tittel selv
 
Hulda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.823
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp, vi skal pusse opp badet!

Jeg tenker megaflis, men er litt usikker. Egentlig har jeg lyst på større innredning, men det er vel ikke å få tak i her.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg EB235448-5FF5-4A38-951F-C15D91F33FAE.jpg (11,3 KB, 21 visninger)
__________________
Firebarnsmor.
Hulda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-19, 22:23   #13
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hjelp, vi skal pusse opp badet!

Jeg TROR vi har bestemt oss, for begge to ble veldig begeistret for Dansani Zaro da vi så det i butikk i dag, i svart "gummi" (egentlig mer silkematt enn egentlig gummiert). Vi tror foreløpig det blir 120 cm servantskap med singelvask, høyskap og et speil med integrert belysning. Og etterpå fikk vi vite at de har 25% på denne innredningen de kommende ukene, så da slår vi nok til da.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-19, 22:49   #14
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp, vi skal pusse opp badet!

Vi skal pusse opp 2 bad og 1 vaskerom (kjøpt et gammelt hus som skal totalrenoveres).

Jeg har laget meg en collage bok for hvert rom, storkoser meg med planleggingen.

På vaskerommet har jeg valgt mineralsk maling i grå harmoni på veggene, skifer innredning og historiske fliser på gulvet.

Badene blir også i gråtoner fra mellomgrå til koks, storformatfliser (1 mtr) og 2 mm fuger. I dusjen blir det felt med mindre fliser pga innbygging av hyller i dusjen.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg harmony-nature-b_w_-blanco.jpg (131,5 KB, 19 visninger)
__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 28-03-19 kl 22:57.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no