Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva har du i vegetar fajitas?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-10-06, 23:12   #1
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hva har du i vegetar fajitas?

Jepp, det lurer jeg på. Vi skal ha det på lørdag og er på jakt etter noe nytt og spennende å ha i fajitas. Håper dere kan bidra litt. Jeg spiser vegetariske så enten vegetarian taco mix fra Santa Maria eller bare stekt løk og paprika med krydder isteden for kjøttdeig/kylling. Noen som har andre gode vegetariske tips?

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 07:56   #2
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du i fajitas?

Bønnestuing er jo veldig godt. Jeg er utrolig glad i bønner, men jeg har skjønt at her er ikke alle enig med meg. Jeg bruker boksebønner, gjerne i chilisaus. Stek masse løk og hvitløk, ha i bønner og krydre. Masse spisskummen.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 08:40   #3
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du i fajitas?

Jeg synes rotgrønnsaker er veldig godt i fajitas jeg da

Kutter opp gulrøtter, potet og kål i terninger, steker i panna. Krydrer, tilsetter evt paprika og sånn, og har det inni fajitasen

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 21:02   #4
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du i fajitas?

Sjekk de gamle middagsrettene mine som ligger klistret. der er en glitrende god oppskrift på en nydelig tomat-ostesaus som vi bruker til fajitas.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 21:09   #5
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du i fajitas?

I min vegetariske periode brukte jeg å ha stekt løk, paprika, sopp og squash sammen med tacokrydder. Det blir jo ikke noe proteiner av det da, men smaksmessig var det veldig godt.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 00:10   #6
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva har du i fajitas?

Rød løk
Paprika
raspet gulrot som surres med sausen/krydderet
ris
agurk
salat

Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 20:46   #7
Mammateur
sjeftepine
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 61
Mammateur er litt kul
Standard

Sv: Hva har du i fajitas?

Vi gjør det enkelt; paprika i flere farger og løk stekes sammen. Strimlet svinekjøtt eller kylling. Cheddarost. Og masser av rømme!

Mammateur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 20:53   #8
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva har du i fajitas?

Avocado, avocado og litt mere avocado!

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 22:42   #9
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.628
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du i fajitas?

Masse guacamole! Og koriander!

Jeg pleier å bruke denne som basiskrydder istedet for taco-krydder i fajitas; kjempegod og så blir det ikke så likt tacos på smaken:



Løk og paprika er et must, og og rent personlig liker jeg litt fersk rucola på toppen også, men det hører jo IKKE med egentlig da.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 23:22   #10
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du i fajitas?

Vi bruker alltid fajita-mixen til Old el Paso, den er bare snaskens. Must-tilbehør er revet Norvegia, guacamole (hjemmelaget, selvsagt), tomat, salat, rå løk, paprika og kesam. Ja, og så jalapenos og tacosaus.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 11:06   #11
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du i fajitas?

Jeg bare må ha alfalfaspirer for tida, og sweet chilisaus.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 14:36   #12
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du i vegetar fajitas?

Og nå, når jeg har fått med meg at du spurte om vegetar-fajitas, er jeg glad jeg glemte å skrive at vi som regel bruker kyllingbiter eller karbonadedeig.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 14:41   #13
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva har du i vegetar fajitas?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Og nå, når jeg har fått med meg at du spurte om vegetar-fajitas, er jeg glad jeg glemte å skrive at vi som regel bruker kyllingbiter eller karbonadedeig.


Hadde jo ikke gjort noe det da. Det meste som brukes i fajitas er jo strengt tatt vegetarisk allikevel.

Fikk ihvertfall noen gode tips i tråden her, men tar gjerne i mot flere.

Mim: Tomat-og ostesausen skal lages til burritosene tenkte jeg. Tror det kan bli godt.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 18:08   #14
Mammateur
sjeftepine
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 61
Mammateur er litt kul
Standard

Sv: Hva har du i vegetar fajitas?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Og nå, når jeg har fått med meg at du spurte om vegetar-fajitas, er jeg glad jeg glemte å skrive at vi som regel bruker kyllingbiter eller karbonadedeig.

Så var det ikke bare jeg som så det litt sent, da. Jeg gidder ikke å redigere, setter det på ammetåkekontoen.

Mammateur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 20:28   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du i fajitas?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Vi bruker alltid fajita-mixen til Old el Paso, den er bare snaskens.


Hæ? Den smaker jo PØLSE.
Jeg snakket med ei som hadde kjøpt denne ved en feiltakelse, og hun måtte kaste hele maten hehe.

Santa Maria sin fajitamix derimot ... :sikle:

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 21:53   #16
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du i fajitas?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hæ? Den smaker jo PØLSE.
Jeg snakket med ei som hadde kjøpt denne ved en feiltakelse, og hun måtte kaste hele maten hehe.

Santa Maria sin fajitamix derimot ... :sikle:

Pølse, du liksom. Den har røykearoma, det er det som er det gode. Santa Maria sin smaker bikkje.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 22:03   #17
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har du i fajitas?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hæ? Den smaker jo PØLSE.
Jeg snakket med ei som hadde kjøpt denne ved en feiltakelse, og hun måtte kaste hele maten hehe.

Santa Maria sin fajitamix derimot ... :sikle:



Smaken er som baken Men Old el Paso sin ligner i hvert fall mest på originalen fajita-saus som skal ha litt røyket smak...
Ellers bruker mange taco-mixen, men da heter det jo Taco's .

Til min veggis-svigerinne har jeg laget fajita med bønner, mais, salat, stekt løk, champignon og paprika, guacamole, ost, rømme, salsa

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 23:08   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du i vegetar fajitas?

Ja den har røyaroma, som gjør at den smaker pølse!
Det var faktisk det første mannen min sa da han ble servert taco med denne spymixen. "Høh? Denne kjøttdeigen smaker jo pølser".

Jeg eeslsker Santa Maria sin. For ikke å snakke om bønnemosen (refried beans), den er fantastisk og helt uunnværlig til mexicansk mat. :sikle:

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 23:11   #19
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du i vegetar fajitas?

Det er jo ikke uten grunn at jeg alltid velger whisky med den kraftigste røykearomaen som er å oppdrive.
Og bønnemos? Fortell?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-06, 23:15   #20
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva har du i vegetar fajitas?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

For ikke å snakke om bønnemosen (refried beans), den er fantastisk og helt uunnværlig til mexicansk mat. :sikle:

Ja den er smaskens. Har alltid den til fajitas.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no