Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hva trenger man til langtidssteking?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-07-17, 11:53   #1
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Hva trenger man til langtidssteking?

Ja, hva er best til det formålet? En leirgryte av noe slag eller noe helt annet?
Jeg har altså lyst på noe annet enn ildfast form og aluminiumsfolie.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-17, 12:06   #2
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva trenger man til langtidssteking?

Først og fremst et godt termometer.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-17, 12:09   #3
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva trenger man til langtidssteking?

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Først og fremst et godt termometer.

Ja, det satt jeg akkurat og kikket på faktisk. Går jeg for et digitalt, analogt eller et som plugges inn i stekeovnen?

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-17, 13:38   #4
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva trenger man til langtidssteking?

En slowcooker tenker du kanskje på? De er helt fantastiske.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-17, 14:07   #5
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva trenger man til langtidssteking?

Opprinnelig lagt inn av Hannamoren, her.

En slowcooker tenker du kanskje på? De er helt fantastiske.

Vet ikke, derfor jeg spør.
Tenkte på noe å ha kjøttet i i stekeovnen. Vil ikke ha noe elektrisk for det har jeg ikke plass til.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-17, 14:12   #6
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.797
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva trenger man til langtidssteking?

Enig med Hannamoren. Jeg har en crockpot og den er stadig i bruk til f.eks. gryteretter eller hele stykker av kjøtt til pulled pork/beef/lamb/chicken. Alt legges inn om morgenen og så er det ferdig til middagstid. Alltid mørt og godt.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-17, 14:15   #7
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.951
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva trenger man til langtidssteking?

Et termometer. Men hvis du vet at temperaturen i stekeovnen er riktig så kan du klare deg uten. En stekepose kan være lurt å ha på kjøttet slik at det ikke tørker for mye.

Crockpot har en tendens til å bli gryterett-aktig/kokt; veldig godt men ikke alltid man har lyst på gryterett.

Komfyren vår skrur seg av etter en del timer (rundt 6-8 tror jeg), så jeg må følge med at ikke det skjer.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-17, 14:17   #8
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva trenger man til langtidssteking?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Vet ikke, derfor jeg spør.
Tenkte på noe å ha kjøttet i i stekeovnen. Vil ikke ha noe elektrisk for det har jeg ikke plass til.

Eller, det kommer jo helt annen på hva som tar mest plass.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-17, 14:18   #9
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva trenger man til langtidssteking?

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Et termometer. Men hvis du vet at temperaturen i stekeovnen er riktig så kan du klare deg uten. En stekepose kan være lurt å ha på kjøttet slik at det ikke tørker for mye.

Crockpot har en tendens til å bli gryterett-aktig/kokt; veldig godt men ikke alltid man har lyst på gryterett.

Aha. Nei jeg har lyst til å steke kjøtt, ikke lage gryterett. Jeg har hatt kyllinglår i ovnen siden i går kveld ser dere, og tenkte at en leirdings av noe slag hadde vært kjekt.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-17, 14:20   #10
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.951
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva trenger man til langtidssteking?

Kylling (bryst/filet) har en tendens til å bli tørt etter mer enn 3-4 timer i crockpot, har ikke prøvd i ovn.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-17, 15:57   #11
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva trenger man til langtidssteking?

Jeg pleier å helle buljong over kjøttet en gang i timen-ish, og har ikke opplevd tørt kjøtt. Steiker som oftest i jerngryte, med digitalt termometer fra Ikea. Tror det kosta en femtilapp.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-17, 16:06   #12
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva trenger man til langtidssteking?

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Kylling (bryst/filet) har en tendens til å bli tørt etter mer enn 3-4 timer i crockpot, har ikke prøvd i ovn.

det er jeg enig i. Der er det viktig å følge tiden. Men O'LA LA så godt det blir når man følger oppskriften!��Men Ja, den tar stor plass....��


Sist redigert av HP : 09-07-17 kl 16:10. Årsak: Fikset brutt [quote]-tagg
Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-17, 17:47   #13
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva trenger man til langtidssteking?

Gud hvor givende det er å lage middag noen ganger. Et barn sover på sofaen, og det andre er ikke sultent og vil heller leke med Lego.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-17, 18:02   #14
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva trenger man til langtidssteking?

Jeg bruker ingenting fancy for å langtidssteke. Siste prosjekt var langtidsstekt lammelår. Det sto i ovnen natta over og ble helt fantastisk mørt.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-17, 10:40   #15
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva trenger man til langtidssteking?

Jeg har både leirgryte og stor jerngryte, og bruker begge mye. Fordelen med jerngryta er at jeg kan brune og surre løk og koke opp osv. på plata og så bare sette gryta inn i ovnen på svak varme for å la kjøtt surre osv.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-17, 11:35   #16
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.652
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva trenger man til langtidssteking?

Jeg bruker stort sett formene til tupperware. Grøt til jul, gryter, og kjøtt.
Vi har en lav og en høy. Den kan brukes en del timer i ovn, men ville nok ikke brukt de over natten. Så om det er 12 timers steking du tenker på så anbefaler jeg de ikke.

https://www.tupperware.no/produkter/...roduct-details

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-17, 11:40   #17
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva trenger man til langtidssteking?

Jeg tror det er leirgryte eller stor jerngryte jeg vil ha.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-17, 14:56   #18
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva trenger man til langtidssteking?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Gud hvor givende det er å lage middag noen ganger. Et barn sover på sofaen, og det andre er ikke sultent og vil heller leke med Lego.

Ja, av og til er det å lage mat helt fantastisk meditiativt - mens andre ganger er det bare pes ... Morsomt at samme ting oppleves så forskjellig fra gang til gang.

Er godt fornøyd med min leirgryte. Bruker den kun i helgene (pga tidsforbruket) Jeg opplever at det å lage feks kylling blir som å dampe den, en mellomting mellom stekt og kokt?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-17, 00:49   #19
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Hva trenger man til langtidssteking?

Jeg syns det er kjekt med jerngryter/emaljegryter som Le Creuset eller Sabor m.fl. De kan både brukes som kokekar og i stekeovnen. Men hvis det er helsteking av lam eller andre store kjøttstykker, er det like greit å bare investere i et termometer. Jeg brukte helt enkelt termometer frem til vi byttet kjøkken og fikk ovn med tilhørende termometer.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-17, 01:19   #20
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva trenger man til langtidssteking?

Jeg har ikke kost meg med matlaging etter at jeg fikk barn tror jeg. Synd og skam egentlig, men kanskje det kommer tilbake etterhvert som de blir eldre. Lov å håpe.

Jeg helsteker ikke så mye store kjøttstykker egentlig så kanskje det er en stor jerngryte jeg vil ha. Er jo fornøyd med den lille jeg har, og den kan jo brukes på komfyren og.
Og det kunne vært kjekt å hatt en mellomting mellom den digre kjelen på 9 liter og den neststørste på 3 liter eller hva det nå er.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no