Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvor "smittsomt" er rotter?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-02-17, 11:42   #1
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.451
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor "smittsomt" er rotter?

To av nabohusene har hatt rotteskade, det ene huset måtte nærmest totalrenoveres, det andre måtte skifte ut en hel del i kjelleren. Er det noen som vet om dette betyr at vi også står i fare for å få rotter i huset? Greier skadedyrselskapet å fjerne hele kolonien, eller finnes det nå en gruppe rotteflyktninger i nabolaget, på desperat leting etter nytt bosted?

Er det noen forhåndsregler vi bør eller kan ta? Legge ut rottegift på strategiske plasser? (og vil det i tilfelle kunne skade andre dyr? - det går jo en del katter rundt her, og vi vil jo helst ikke kverke dem, særlig ikke hvis det hjelper til å holde rottene på avstand). Noen med erfaring og kunnskap på dette området?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-17, 11:49   #2
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.714
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor "smittsomt" er rotter?

Vi bor i et borettslag med rotter dessverre. Noen har hatt det i huset, vi har heldigvis ikke det, men jeg har sett de i hagen og de bor under platting blant annet.
Lurt å ikke ha fuglemat ute, det liker de godt. ( jeg oppdaget en i fjor vinter i tujahekken vår som spiste solsikkefrø).
Ta kontakt med skadedyrfirma( jeg ringte det borettslaget har avtale med) og tekniker kom dagen etter og la ut gift. Heldigvis har jeg ikke sett de(n) siden. Dette var i høst.

De som har hatt rotter her er de som har sluk i kjelleren, de kommer gjerne inn den veien. Vet og om en nabo som har hatt de i do og matsøpla ( sett film).

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-17, 11:49   #3
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor "smittsomt" er rotter?

Har du mistanke om rotter så kontakt fagfolk. Det tror jeg er vel anvendte penger om alternativet er mulig rotteinvasjon.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-17, 12:04   #4
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.136
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor "smittsomt" er rotter?

Jeg ville satt ut gift, og kanskje spandert et par tusen på et abonnement hos et skadedyrfirma som kan legge ut gift, følge med på boksene og se etter spor, samt gi råd om hvordan dere kan passe på.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-17, 12:21   #5
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.451
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor "smittsomt" er rotter?

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Har du mistanke om rotter så kontakt fagfolk. Det tror jeg er vel anvendte penger om alternativet er mulig rotteinvasjon.

Jeg har ikke mistanke om rotter, jeg vet bare at det har vært i to hus i nabolaget. Det ene hadde firma der i går, som tok seg av det, det var derfor jeg tenkte på det. Dette siste er vårt nærmeste nabohus, men det er tomannsbolig, og det var i den halvdelen som er lengst unna oss. Det andre tilfellet (som jeg kjenner til) var i et hus ca 50 meter fra oss.

Vi har ikke fuglemat, men vi har sluk i kjelleren ...

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-17, 12:27   #6
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.136
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor "smittsomt" er rotter?

Og ja, du har nå naborotter på jakt etter nytt hus. Løp og kjøp gift, eller ring et firma!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-17, 12:28   #7
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.451
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor "smittsomt" er rotter?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-17, 12:31   #8
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.892
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor "smittsomt" er rotter?

Jeg hadde lett panikk i høst da jeg så rot og jord rundt søppelkasse stativet. Vi har jordrotter, kalt vånd, de er det mange av i kommunen. Jeg fant ut at jeg som privatperson ikke får kjøpt rottegift. Jeg tenker derfor at et skadedyrfirma er på sin plass for rådgivning og forebygging.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-17, 12:39   #9
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor "smittsomt" er rotter?

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Jeg hadde lett panikk i høst da jeg så rot og jord rundt søppelkasse stativet. Vi har jordrotter, kalt vånd, de er det mange av i kommunen. Jeg fant ut at jeg som privatperson ikke får kjøpt rottegift. Jeg tenker derfor at et skadedyrfirma er på sin plass for rådgivning og forebygging.

Vi har også jordrotter i hagen, men de går vel ikke inn? Jeg har ikke merket noe til de, annet enn at pus bedriver folkemord hver sommer. Tror de stort sett bor på jordet ved siden av oss.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-17, 12:40   #10
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.451
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor "smittsomt" er rotter?

Jeg hadde ikke brydd meg så hardt om vånd nei. Da skulle det vært snakk om veldig mange stygge hull i plenen.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-17, 13:31   #11
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.892
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor "smittsomt" er rotter?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Vi har også jordrotter i hagen, men de går vel ikke inn? Jeg har ikke merket noe til de, annet enn at pus bedriver folkemord hver sommer. Tror de stort sett bor på jordet ved siden av oss.

De bor ute, men er fæle til å grave ganger under plenen. De er fulle av bakterier, lever korte liv, og dør på upassende steder. Jeg vil nå ikke ha de i nærheten av vannrørene. . Dyrene skal bort, jeg søkte rottegift til å helle i kanalene og gledet meg til "ikke gjøre dette hjemme" action.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-17, 13:33   #12
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor "smittsomt" er rotter?

Jeg vil si at det viktigste er å forebygge at rotter kan komme seg inn. Rotter og mus kan komme inn gjennom trange åpninger. Det er vanlig at mus klatrer inn bak panelkledning, og derfor har man satt inn klosser som tetter eller musebånd som hindrer dem i dette. Andre muligheter er rundt kabler og rør som er ført gjennom vegger, her kan det være utett rundt (sprekker mellom vegg og rør). Eller åpne ventiler uten netting/beskyttelse, vinduer som får stå åpne. Vi fikk mus inn inngangsdøra en høst, det er også mulig hvis noen lufter litt vel lenge den veien.

Jeg ville fokusert på å vedlikeholde huset sånn at det ikke går an å komme seg inn, og deretter å passe på i hagen og rundt søpla. Fant noen bra tips ved å google forebygge rotter:

Sitat:

Innganger - Unge rotter kan presse seg gjennom gliper på bare ca. 12 mm, så det er viktig å tette sprekker og hull i døråpninger. Vi anbefaler å montere børstelister under porter og dører der underlaget er ujevnt. Har man katteluker eller andre større mulige gjennomganger, så sørg for å tette disse.
Hull i veggen - Midlertidige løsninger kan være stålull/hønsenetting. Ikke glem å hull eller små åpninger (rundt kabler eller rørledninger) må fylles med egnet tettematerial. Ikke glem å sikre luker. Husk at rotter kan hoppe ca. 1.2 meter høyt.
Tak - rotter klatrer langs strømkabler og bruke greiner til å komme seg inn på loftet. De kommer seg gjennom hull via ødelagt takstein eller gjennom gesimskasser. Reparere skaden på taket og bruk netting for å tette hullene.
Vannavløp og kloakksystem - rotter kan komme opp fra kloakken via utette rør, dårlige vannlåser og åpninger som mangler tunge rister. Det er viktig å ha ettersyn med vann- og avløpsanlegget og sørge for at det er i god stand.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-17, 13:35   #13
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor "smittsomt" er rotter?

Siden rottene er i nabolaget, så kan de potensielt komme til dere. Men - de må jo komme seg inn. Det er ikke gitt at de klarer å komme seg inn via sluk i gulv om du har nyere avløpssystem, god vannlås, tilbakeslagsventil e.l.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-17, 13:38   #14
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.136
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor "smittsomt" er rotter?

De kan komme seg inn utrolig små hull, og akn også gnage hull i det meste, så det er ikke lett å sikre et gammelt hus, syns jeg.

(Vi holdt på i årevis før vi fant det jeg håper var inngangen. Det involverte nedriving av en halv kjøkkenvegg. )

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-17, 13:41   #15
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.892
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor "smittsomt" er rotter?

Mange gode tips om forebygging her. Men jeg ville fortsatt brukt firma til å sjekke mulige innganger og få de sperret.

http://osloskadedyr.no/forebygge/

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-17, 14:13   #16
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.451
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor "smittsomt" er rotter?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

De kan komme seg inn utrolig små hull, og akn også gnage hull i det meste, så det er ikke lett å sikre et gammelt hus, syns jeg.

Det tenker jeg også. De kommer seg inn uansett, hvis de har det som mål. Vi har et ganske gammelt hus.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-17, 14:18   #17
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.714
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor "smittsomt" er rotter?

Ifjor våres da vi skulle ta frem grillen hadde rotter gnage seg gjennom presenning og tau med krok og hadde kommet seg inn i grillen.
Det ble ny grill på oss for å si det sånn.

De som har gamle sluk her sier det hjelper å sette en tung ting oppå sluket da kommer de ikke inn feks en flaske salmiakk.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-17, 14:33   #18
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor "smittsomt" er rotter?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

eller finnes det nå en gruppe rotteflyktninger i nabolaget, på desperat leting etter nytt bosted?

Ja!

Det er om å gjøre det utrivelig for rotta, så den ikke slår seg ned hos dere.

  • Ikke la den ha tilgang på mat, dvs mater dere fuglene så mater dere også rottene.
  • Ha tunge lokk på søppeldunkene (sjekk undersida om det er dreneringshull rotta kan komme inn gjennom).
  • Ikke lagre ved inntil husveggen (fine gjemme- og bosteder for rotta).
  • Fjern vegetasjon inntil husveggen, disse fungerer som fine klatrestativ for å komme inn under kledning).
  • Legg rottebørste/sperre under kledningen.
  • Hold alle ventiler/vinduer/åpninger lukket i kjelleren.
  • Sjekk at det er (tung) rist over alle slukåpninger i kjelleren, evt legg en stein oppå.

Har dessverre erfaring med dem rundt blokka her jeg bor, så avtale med skadedyrfirma er gull verdt. De kommer og sjekker åteboksene hver tredje måned, og de kom også og fjernet den daue rotta vi fant i kjelleren (hadde kommet opp gjennom en gammel sluk uten ordentlig rist).

Rottebørsten er lett å legge, et par akademikere ( ) brukte et par dugnadstimer hos oss og la rundt hele blokka.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-17, 15:01   #19
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor "smittsomt" er rotter?

Vi har endelig fått tett hus, vi startet vår karriere som selveiere med rotte under ganggulvet. Maken til lukt!
Det er gamle rør i området og de krabber tydeligvis rundt i rørene.
Det vi har sørget for er:
Helt helt tett kompostbinge på bein.
Helt tette søplespann med tunge lokk.
Ikke mate fugler med løse frø eller smuler.
Ryddig og rent overalt på tomten.
Musebånd under kledningen.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-17, 15:19   #20
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor "smittsomt" er rotter?

Vi fikk mus inn i en vegg før jul som døde. Og hvilken lukt! :urk:
Nå er jeg redd for at det skjer igjen. Er det noe man kan legge ut? Musebånd som HV nevner får vi ikke gjort da det ikke er noen planer om å bytte kledning med det første.

Beklager at jeg bruker din tråd til å spørre Lille My, føler det er unødvendig å starte en ny tråd om mus.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no