Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Har du en Monstera (vindusblad)?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Har du en Monstera (vindusblad)?
Ja, selvsagt. Følger jo trenden. 5 5,68%
Ja, men hvilken trend? 10 11,36%
Ja, men den er arvet fra syttitallet. 1 1,14%
Monstera er ut, jeg har kvittet meg med min. 0 0%
Hadde en, men den forsvant. 1 1,14%
Nei, men jeg har hatt en i forrige århundre. 14 15,91%
Nei, har aldri hatt. 42 47,73%
Nei, og kommer ihvertfall ikke til å skaffe en nå! 7 7,95%
Yuccapalme 8 9,09%
Deltakere: 88. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-17, 21:06   #21
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du en Monstera (vindusblad)?

Nei, men hadde en på begynnelsen av 1990-tallet. Kunne sikkert hatt en nå også. Vi har nemlig gått fra å ha et hjem helt uten grønne planter det siste tiåret til å bo i en slags jungel det siste året. Ender som regel opp med planter de har på Plantasjen, og regner med at denne er en slager der også nå.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-17, 22:37   #22
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.779
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du en Monstera (vindusblad)?

Vi arvet en fra 80-tallet i 1995 og hadde den til 2004, da flyttet vi fra den i huset til svigerfar. Nå tror jeg den er død. Den ble DIGER etterhvert. Noen av bladene sikkert halv meter i diameter, og den var høyere enn meg (jada, skal ikke så mye til ... 160 cm) . Kjenner jeg savner den litt, og hadde jeg hatt plass hadde jeg glatt skaffet meg en ny. Visste ikke den var trendy igjen, men har observert den i butikk i det siste.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-17, 22:48   #23
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du en Monstera (vindusblad)?

Har hatt en gedigen en i forrige århundre. Har ikke nå.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-17, 23:05   #24
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du en Monstera (vindusblad)?

Nei, jeg har ikke det. Og har ingen planer om å skaffe en, men det betyr ikke at det ikke kan komme en slik i hus en gang, det bare passer ikke nå hverken i stua eller livet

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-17, 23:29   #25
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du en Monstera (vindusblad)?

Nei, har ikke, og har aldri hørt om, eller lagt spesielt merke til den, men kjenner jo igjen bladene, uten at jeg vet fra hvor.

Etter å ha levd et helt liv uten levende planter har vi nå faktisk på bare én tur til plantasjen skaffet oss hele 6 grønne planter og en orkide, og en slik som denne tråden handler om ville sikkert passet fint inn. Men jeg skal sikkert ikke på plantasjen igjen på noen år.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-17, 23:55   #26
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.976
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du en Monstera (vindusblad)?

Ja, har hatt den drøye to år. Kult at det er noe trendy i min ringe bolig.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-17, 00:27   #27
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du en Monstera (vindusblad)?

Ja, har hatt to stykker i noen år. Fikk det sikkert med meg via Pinterest eller noe, kommer ikke på plantegreier av meg selv.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-17, 00:42   #28
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du en Monstera (vindusblad)?

Det er da ett par år siden den ble trendy.

Jeg har to. De er et og to år gamle.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-17, 00:49   #29
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du en Monstera (vindusblad)?

Aldri hørt om og heller aldri lagt merke til. Jeg holder stort sett orkideer og julestjerner.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-17, 00:57   #30
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du en Monstera (vindusblad)?

Jeg har sett at den er populær og skaffet en etter det. Måtte for en gangs skyld svare at jeg følger moten.

Jeg har anskaffet mange grønne planter siden i sommer. Synes det er fint og har sett at det er mye av det rundtom.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-17, 10:56   #31
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du en Monstera (vindusblad)?

Muttern hadde på åtti talet, enorme monstre, så eg ser ingen grunn til å ta opp att trenden.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-17, 11:01   #32
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du en Monstera (vindusblad)?

Nei, aner ikke hva det er. Har etter mange års opphold kjøpt meg noen grønnplanter, så får vi se hvor lenge de overlever.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-10-17, 11:40   #33
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du en Monstera (vindusblad)?

Jeg har aldri hørt ordet "vindusblad" før, heller.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-17, 12:20   #34
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du en Monstera (vindusblad)?

Vokste opp med denne planten i stua, og da het de vindusblad, men det er først i år at jeg har en selv. Takknemlig grønnplante å eie, når den begynner å bli slapp i kantene er det på tide å ta et skippertak med vanning.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-17, 13:31   #35
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.707
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du en Monstera (vindusblad)?

Ja, kjøpte en forrige helg.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-17, 13:39   #36
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du en Monstera (vindusblad)?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Vokste opp med denne planten i stua, og da het de vindusblad, men det er først i år at jeg har en selv. Takknemlig grønnplante å eie, når den begynner å bli slapp i kantene er det på tide å ta et skippertak med vanning.

Ååå, fikk inntrykk av at vindusblad var en generell betegnelse på grønne planter i vinduskarmen, men det er altså et navn på denne Monsteraen.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-17, 16:11   #37
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du en Monstera (vindusblad)?

Ja, de har "vinduer" i bladene. Tror navnet kommer av det.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-17, 20:21   #38
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du en Monstera (vindusblad)?

Nei, jeg har ikke en Monstera. Jeg har aldri hatt en heller, jeg synes ikke de er særlig fine.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-17, 20:57   #39
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du en Monstera (vindusblad)?

Nei. Vi har bare grønnrenner. Uten hvitt i, bare ensfargede grønne. Vindusblad hadde jeg på 70-tallet, har ingen planer om å skaffe meg enda en.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-17, 21:18   #40
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du en Monstera (vindusblad)?

Ante ikke noe om dette og måtte åpne lenken.

Men kjøpte min første grønne plante i vår, da, det er da noe.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no