Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Økologisk godteri

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-09-06, 20:17   #1
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Økologisk godteri

Nå kommer jeg nettopp inn fra en liten "plukketur" i hagen med fire epler, plukket fra egne epletrær. To av eplene er så modne at de må plukkes i helgen, mens noen er akkurat begynt å bli modne. Og noen bør nok få stå et par uker til, for det eplet var litt surt.

Men det er så godt og deilig å bare kunne gå ut i hagen og "handle" fruktgodterier. Tidligere i høst har vi kost oss med plommer, bringebær og kirsebær. Det er deilig med stor hage.

Og om noen har lyst på et eple eller tre så er det bare å spørre. Jeg tviler på at vi rekker å plukke alt før de faller ned av seg selv.

:knaskerpåetnydeligrødtoggrønteple:

Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-06, 21:30   #2
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Hvor bor du??

Jeg misunner alle med hage villt og intenst. Vi bor i blokk og jeg har fylt verandaen på 6 kvadrat til randen med ripsbusker, solbærbusker, bringebærbusker, jordbær, krydder og andre spiseligheter - men vi får aldri nok. Og i nabolaget her er det utrolig mange med Store hager som ikke plukker en eneste rips

Og med det samme jeg ønsker meg ting - plass til større fryser hadde også vært praktisk.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-06, 21:42   #3
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ehhh... ripsbuskene våre ble visst stående ganske urørt i år, det samme med morelltreet, der rakk fuglene å stikke av med alle morellene før vi rakk å reagere. Rabarbraen ble høstet av to ganger...

Neste år skal vi bli enda flinkere å utnytte hagens potensiale.

Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-06, 21:44   #4
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, heldiggrisen!

Det første jeg skal gjøre når jeg kjøper meg hus er å plante et plommetre med opal-plommer, og kansje et epletre. Må bare finne ut av hvilke epler som er gode først.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-06, 21:54   #5
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Jeg stemmer i; du er kjempeheldig!

Vi flyttet fra et plommetre med verdens beste plommer, og to eplertrær for et par år siden og nå kjenner jeg atter en gang på hvor mye jeg savner...

NYT!!!

amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-06, 22:01   #6
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Plommene våre er forresten skikkelig gode, treene er sikkert kjempegamle og plommetypen likeså. De er små og skallet er ikke bittert sånn som det ofte er på de plommene man får i butikken. Namm!

Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-06, 22:09   #7
Møøse
I could be violet sky
 
Møøse sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 782
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Og om noen har lyst på et eple eller tre så er det bare å spørre. Jeg tviler på at vi rekker å plukke alt før de faller ned av seg selv.

Jeg signerer alt jeg orker. Send meg en PM og få adressen, så er det bare å stikke innom og plukke i vei!
man kan jo lage eplebrennevin

__________________
Møøse og barna , april 1999 og september 2004
Møøse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 09:50   #8
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan også gjerne ta en tur og plukke litt. Eplemos og eplekaker i frysen er en god ting.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 11:31   #9
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg kan også gjerne ta en tur og plukke litt. Eplemos og eplekaker i frysen er en god ting.

Det er bare å komme, jeg mener det! Men du bør kanskje vente litt, for noen av eplene er ikke helt modne. Dersom du vil være skikkelig miljøvennlig så stopper toget bare 800 meter fra huset vårt også.

Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 18:42   #10
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes noen kan dra og plukke noen og ta med seg til meg

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no