Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvordan fjerne kattetiss fra stoffsofa?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-05-13, 20:22   #21
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan fjerne kattetiss fra stoffsofa?

Denne har jeg hørt skal fjerne lukt. http://www.to3net.com/

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-13, 20:27   #22
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.547
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan fjerne kattetiss fra stoffsofa?

Sofaen? Høyst, høyst usikker på om den kan reddes. Og det burde være den fordømte idioten av en katteeier som erstattet/betalte for rens eller hva pokker som må til, og kastrerte den fillekatta og...

Jeg freser her jeg sitter, og det er jo ikke min sofa engang. Jeg er fortsatt rasende for den katten som tisset på stellekommoden vår under visning, (da var den plasserrt i uteboden, og noen hadde latt døren inn dit stå åpen etter å ha sett seg om, likegodt...) men den var i det minste ikke i absorberende materiale, og det gikk bort. Men det var godt at vi flyttet, for naboens "søte lille kattunge" var ikke spesielt søt og trivelig, egentlig, det var jo ikke mulig å la vogna med ungen stå ute for å sove uten at han kom og pisset på hjulene og sånn.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-13, 20:45   #23
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan fjerne kattetiss fra stoffsofa?

Vi opplevd dette en gang da vi passet en katt (har katt selv, men den gjør heldigvis ikke slikt inne). Prøvde alt mulig av rens og dyr spesialspray som skulle fjerne lukt fra biologisk materiale som bl.a. urin, men ingenting tok det skikkelig så vi endte til slutt opp med å ta sofaen ut på terrassen og høytrykkspyle den mens vi gnidde den inn med Omo (som fjerner enzymer og da tenkte jeg at den gjerne fjernet de enzymene i kattetiss som gjør at det lukter så sterkt). Dynket puten og putetrekket flere ganger i badekar med Omo oppi og hadde trekket flere runder i maskinen og det tok faktisk hele lukten. Siden alternativet var å kaste sofaen var det verdt et forsøk, og det funket heldigvis.

Med det sagt er det jo katteeier sitt ansvar å erstatte ting som blir ødelagt av husdyr så du kan absolutt med rette kreve at hun erstatter sofaen siden dere så at det var den katten som gjorde det (og skikkelig uansvarlig å ikke kastrere katten sin).

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-13, 20:49   #24
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan fjerne kattetiss fra stoffsofa?

Jeg tror den kan reddes. Dyrebutikkene selger noe som heter Urine off. Det funker! Jeg har reddet både sofa og sengeteppe med den.



http://www.hundsomhobby.no/index.php/Urine-Off.html

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-13, 20:51   #25
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan fjerne kattetiss fra stoffsofa?

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

Jeg tror den kan reddes. Dyrebutikkene selger noe som heter Urine off. Det funker! Jeg har reddet både sofa og sengeteppe med den.



http://www.hundsomhobby.no/index.php/Urine-Off.html

Det er den jeg nevner i #2. Jeg skal prøve den sprayen i alle fall, jeg har hørt mye bra om den.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-13, 20:57   #26
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan fjerne kattetiss fra stoffsofa?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Det er den jeg nevner i første innlegg.

Jeg mener den funker! Elendige steriliserte hunnkatten min pleide å tisse i senga mi når hun ble sur på meg. Og min venninnes steriliserte hann tissa i sofaen da jeg passa den katten. Og det var før jeg fikk katt sjøl.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-13, 21:00   #27
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan fjerne kattetiss fra stoffsofa?

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

Jeg mener den funker!

Ja, jeg har også hørt at den skal ta lukten.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-13, 21:05   #28
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan fjerne kattetiss fra stoffsofa?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Ja, jeg har også hørt at den skal ta lukten.

Den gjør det. Mine katter gikk ute på terrassen, og det hendte at de ikke rakk seg inn på do. Ble kvitt den lukten i allefall.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-13, 21:05   #29
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan fjerne kattetiss fra stoffsofa?

Får skaffe den sprayen også. Jeg er kvalm og uvel av hele greia. Håper sofaen lar seg redde, den er bare ett år gammel.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-13, 21:20   #30
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan fjerne kattetiss fra stoffsofa?

I verste fall kan det være at innboforsikringen din dekker sånne skader.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-13, 21:23   #31
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan fjerne kattetiss fra stoffsofa?

Hvor på sofaen har katta pissa lurer husets dyrebutikkansatte på?

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-13, 22:33   #32
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan fjerne kattetiss fra stoffsofa?

Det er på enden, ikke pute, men på hjørnet bak som også er stofftrukket.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-13, 23:07   #33
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan fjerne kattetiss fra stoffsofa?

Da mener han det skal gå bra. Kan være verre om det er i putene oppi og det trekker seg langt nedi sofaen. Lykke til. Krysser fingrene for deg. Det er ikke artig.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-13, 23:13   #34
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan fjerne kattetiss fra stoffsofa?

Vår gamle katt fikk urinveisinfeksjon og tissa ned senga vår, en diger dam. Til alt uhell skjedde det en helg vi ikke var hjemme. Det som hjalp var grundig vask med Zalo Antibakteriell, ta masse Zalovann og soak sofaen skikkelig. Trykk ut vannet med et håndkle. Det luktet de første dagene etter det, men lukta forsvant helt etter hvert. Lykke til!

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-13, 23:17   #35
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan fjerne kattetiss fra stoffsofa?

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

Da mener han det skal gå bra. Kan være verre om det er i putene oppi og det trekker seg langt nedi sofaen. Lykke til. Krysser fingrene for deg. Det er ikke artig.

Takk!

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-13, 23:22   #36
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.547
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan fjerne kattetiss fra stoffsofa?

Og DER kom det en katt inn i stua...

Ikke at jeg så at den kom INN da, jeg så bare at det forsvant en svart skygge ut verandadøra, og hunden etter....

Jeg gikk for å se hva det var, og så en katt i full fart over plenen...

Ja, for vi har åpenbart en egen katteskremmer i hus...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-13, 23:52   #37
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan fjerne kattetiss fra stoffsofa?

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Gal dame har imellomtiden hentet hageslangen. Fikk inn en fulltreffer, men datteren min tror jeg er sinnssyk og har tegnet et skilt med forbudt å bruke vannslange på katter...

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-13, 00:05   #38
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan fjerne kattetiss fra stoffsofa?

Denne har hun da hengt på døra.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.

Sist redigert av Teflona : 20-05-13 kl 00:11.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-13, 00:22   #39
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan fjerne kattetiss fra stoffsofa?

Veldig bra. Jeg legger merke til at både katten og den gale damen smiler.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-13, 00:32   #40
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan fjerne kattetiss fra stoffsofa?

Kattene våre har sandkasse inne, og ute. Og det fins ingen ting i verden de er reddere for enn støvsugeren så jeg har gitt våre naboer lov til å støvsuge dem om de går inn der. Må gjerne vanne dem også. De vet hvor de bor.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no