Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Deler til sentralstøvsuger

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-09-10, 09:40   #1
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Deler til sentralstøvsuger

Noen som vet om det finnes en plass å få kjøpt dette foruten på nett? Type Foma om det er av betydning.

Rett etter jeg flyttet inni leiligheta gikk delen som er festet på sugelangen (ikke delen som går inn i veggen, men den på motsatt ende av slangen) i stykker. Trolig er den blitt svak med årene, er ca 10 år siden det ble bygd og sentralstøvsugeren installert her. Jeg greier ikke å finne den tilsvarende delen på nett, bare masse andre deler.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 09:43   #2
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Deler til sentralstøvsuger

Byggmakker fører ihvertfall Foma, samme med Bauhaus og noen Obs! Bygg mener jeg. Hovedkontoret deres ligger på Langhus, du kan evt ringe dit og spørre hvem som har deler på lager.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 10:15   #3
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Deler til sentralstøvsuger

Takk for svar. Da skal jeg sjekke det ut.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 11:21   #4
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Deler til sentralstøvsuger

Ring til Foma og klag. Akkurat den overgangen fra slange til munnstykke er et svakt punkt. Jeg fikk ny gratis.

http://www.foma.no/

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 20:20   #5
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Deler til sentralstøvsuger

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Ring til Foma og klag. Akkurat den overgangen fra slange til munnstykke er et svakt punkt. Jeg fikk ny gratis.

http://www.foma.no/


Oi, sier du det? da skal jeg sannelig gjøre det. Godt å vite at den faktisk er svak. Har vært litt bekymret for å si i fra til huseieren da jeg er redd han vil be meg betale for ny slange selv om jeg mener at det ikke er min feil at den brøt i stykker. Jeg er ikke akkurat brutal med en støvsuger. Var på Obs! Bygg i dag og der fikk jeg beskjed om at de ikke solgte denne delen og at selve slangen da heller må byttes ut.

Da tar jeg i allefall en tlf på mandag.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 20:24   #6
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Deler til sentralstøvsuger

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Ring til Foma og klag. Akkurat den overgangen fra slange til munnstykke er et svakt punkt. Jeg fikk ny gratis.

http://www.foma.no/


Mauser, hvor gammel var sentralstøvsugeren da du klagde på denne delen og fikk ny? Så langt har ikke Foma vært særlig imøtekommende i allefall og jeg må tydeligvis drive å ta med meg delen rundt til flere forhandlere for å finne en som kan skaffe meg denne delen.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 21:11   #7
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deler til sentralstøvsuger

Men kan ikke Foma skaffe deg delen?
Uansett om de vil dekke det eller ikke, har de vel delen på lager og du kan kjøpe den derfra?

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 21:20   #8
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Deler til sentralstøvsuger

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Men kan ikke Foma skaffe deg delen?
Uansett om de vil dekke det eller ikke, har de vel delen på lager og du kan kjøpe den derfra?

Visstnok ikke, fikk tilsendt en lang liste over forhandlerer i Trøndelag som jeg må kontakte i jakten på delen. Ikke vet jeg hva den delen faktisk heter en gang. Om den rett og slett bare kalles overgang mellom slange og munnstykke eller om den har et annet navn. får vel ta den med meg å kjøre rundt ser det ut til. Kan vel ringe rundt også da, men ser for meg det nok er lettere å vise frem delen. Kan egentlig ikke se for meg at denne delen kan koste så mye om den er å skaffe, men det jeg så langt har fått beskjed om på Obs! er at hele slangen nok må skiftes ut og det var ikke billig.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 20:57   #9
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deler til sentralstøvsuger

Ring en rørlegger. Det er ofte de som monterer og det kan hende at de kan ordne en del for deg.
Byggmakker er også eb laverandør av FOMA.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 21:26   #10
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Deler til sentralstøvsuger

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Ring en rørlegger. Det er ofte de som monterer og det kan hende at de kan ordne en del for deg.
Byggmakker er også eb laverandør av FOMA.


Takk for tips.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 21:35   #11
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deler til sentralstøvsuger

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Takk for tips.

Vår sentralstøvsuger og jeg er ikke venner(ingen andre støvsugere og jeg heller!) og akkurat samme del ble ødelagt hos oss etter at jeg kastet fa ...skapet ned trappen.
Far bestilte delen hos FOMA og det var ikke billig, men man må jo ha støvsuger!

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 21:41   #12
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Deler til sentralstøvsuger

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Vår sentralstøvsuger og jeg er ikke venner(ingen andre støvsugere og jeg heller!) og akkurat samme del ble ødelagt hos oss etter at jeg kastet fa ...skapet ned trappen.
Far bestilte delen hos FOMA og det var ikke billig, men man må jo ha støvsuger!

Hmm, da spørs det om jeg skal gå veien til huseieren likevel, for jeg mener ikke jeg er skyld i at den gikk i stykker selv om det var jeg som brukte støvsugeren. Tenkte jeg skulle skaffe den til veie uten å bry han om den ikke var så kostbar, men om det viser seg at den er det så spørs det. Vel, jeg får undersøke litt i morgen etter jobb.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 22:27   #13
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Deler til sentralstøvsuger

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Mauser, hvor gammel var sentralstøvsugeren da du klagde på denne delen og fikk ny? Så langt har ikke Foma vært særlig imøtekommende i allefall og jeg må tydeligvis drive å ta med meg delen rundt til flere forhandlere for å finne en som kan skaffe meg denne delen.

Den var vel fem år, tenker jeg. Jeg ringte i utgangspunktet for å få kjøpt ny, men da jeg beskrev hvordan den hadde blitt ødelagt ble vi raskt enige om at den var et svakt punkt (knakk rett av akkurat i overgangen plast/metall etter et lite dunk), og så sendte de en ny i posten. Den var ikke helt lik, så de har nok endret litt på designet. Uansett finnes den løst, og det er helt meningsløst å måtte kjøpe ny slange.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 20:11   #14
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Deler til sentralstøvsuger

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Den var vel fem år, tenker jeg. Jeg ringte i utgangspunktet for å få kjøpt ny, men da jeg beskrev hvordan den hadde blitt ødelagt ble vi raskt enige om at den var et svakt punkt (knakk rett av akkurat i overgangen plast/metall etter et lite dunk), og så sendte de en ny i posten. Den var ikke helt lik, så de har nok endret litt på designet. Uansett finnes den løst, og det er helt meningsløst å måtte kjøpe ny slange.

Ok, jeg vil gjette at den her er ca 10 år gammel, går ut i fra at den ble innstallert da de bygget huset.

Var på Obs! bygg i dag og spurte om de kunne skaffe delen og fikk til svar at det var han usikker på, men at det uansett ville være litt av en prosess å få tak i den. De skulle uansett sjekke det opp på mandag og ringe meg tilbake. Litt morsomt at du ta Mauser fikk tilsendt en etter en kort tlf, mens jeg må kontakte både den ene og andre uten å komme noen vei. Poenget er jo ikke at jeg skal ha den gratis, men bare å vite om de faktisk kan skaffe meg denne delen. Jeg synes også det er helt utrolig om ny slange må skaffes, de må ta kunne skaffe til veie en slik del. Vil jo tro det er fler som går i stykker.


Sist redigert av Luvi : 08-10-10 kl 20:19.
Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no