Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Kritikk mot tematikk i Snøfall 2

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-12-23, 14:42   #21
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kritikk mot tematikk i Snøfall 2

I Snøsøstra, som ble kritikerrost over alt, har jo hovedpersonen mistet søstra si til det som antagelig er en spiseforstyrrelse. Jeg mener at livet kommer i alle farger, og at det ikke er nødvendig å skjønnmale budskap til barn men at det må gjøres riktig og aldersadekvat. Jeg så Snøsøstra på teater med de to minste ungene i fjor, og vi elsket den.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-23, 14:43   #22
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kritikk mot tematikk i Snøfall 2

Opprinnelig lagt inn av Fjols, her.

Kan man ikke bare få en glad og munter julekalender, uten mye realisme, men magi og fantasi!

Dette! Okei da, bland gjerne inn litt alvor også, men uten at dette skal gå som en rød tråd gjennom serien. Jeg fikk ikke lyst til å se kalenderen etter å ha lest hva den omhandler. Jeg ser gjerne programmer som omhandler kreft, og ta for all del temaet inn i barneprogrammer også på en hensiktsmessig måte, men ikke i julekalendere.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-23, 14:48   #23
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kritikk mot tematikk i Snøfall 2

Jeg har sett alle 7 episodene så langt og synes serien er veldig fin. Den første sesongen løste forsterbarnsituasjonen fint, synes jeg, og nå kommer nok julemagi fra Snøfall til å hjelpe Elise med kreften, og Noah få mammaen sin tilbake fr sykehus. Jeg må presisere at jeg ikke har andre erfaringer med kreft enn at svigermor døde av kreft for snart 3,5 år siden.

Jeg er også ganske sikker på at vi får en adoptert datter-på døren-situasjon også snart i Vu. (i form av et brev da siden hun er på sykehus).

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-23, 15:03   #24
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kritikk mot tematikk i Snøfall 2

Jleg kan ikke se at det er noe mer trist og leit i Snøfall 2 enn den realismen som pleier være med. I Snøfall 1 er begge foreldrene til Selma døde og hun bor hos en streng fostermor. Jeg syne sikke det er bare hyggelig og positivt det heller. Jeg er glad for at de viser at verden er mer enn familier som har det bra. Det er tradisjon for at det er noe trist med i julekalenderene til NRK. I Jul i svingen har mammaen til Åsa reist for å jobbe med et sirkus og pappaen til Nure er død. Med familie som har opplevd dødsfall hos forelder så synes jeg det er fint at de viser det frem.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-23, 15:05   #25
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kritikk mot tematikk i Snøfall 2

Tror de ønsker å vise mangfold i det moderne norske samfunnet.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-23, 15:07   #26
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kritikk mot tematikk i Snøfall 2

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jleg kan ikke se at det er noe mer trist og leit i Snøfall 2 enn den realismen som pleier være med. I Snøfall 1 er begge foreldrene til Selma døde og hun bor hos en streng fostermor. Jeg syne sikke det er bare hyggelig og positivt det heller. Jeg er glad for at de viser at verden er mer enn familier som har det bra. Det er tradisjon for at det er noe trist med i julekalenderene til NRK. I Jul i svingen har mammaen til Åsa reist for å jobbe med et sirkus og pappaen til Nure er død. Med familie som har opplevd dødsfall hos forelder så synes jeg det er fint at de viser det frem.

Og i Christianias magiske juleteater, eller hva det het så var det både fattigdom og sykdom, men der var handlingen lagt så langt tilbake i tid at det ikke føltes virkelighetsnært for nåtidens barn, kanskje?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-23, 15:12   #27
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.734
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kritikk mot tematikk i Snøfall 2

Jeg har ikke sett den, og vet med meg selv at jeg har nok traumer knyttet opp mot jul. Jeg ser Skomakergata og Linus, jeg.

Når det er sagt, er det vel ikke skadelig å bli minnet på at mange har andre forutsetninger og erfaringer enn postkortjulene som ofte vises.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-23, 15:13   #28
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kritikk mot tematikk i Snøfall 2

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Det blir jo «feil» det og, om det går «bra» med mor til slutt. Det KAN gi falskt håp til noen. Den eneste fornuftige slutten er en glad slutt, der det går bedre med mor og «åpen slutt» vedrørende sykdommen.

Mente du dette, eller var det ironisk?

Altså at barn ikke må se at det går bra med noen på TV, for da kommer de kanskje til å tro at det kommer til å gå bra med dem også, noe de for all del ikke må tro, i tilfelle det ikke skjer?

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-12-23, 15:23   #29
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.119
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kritikk mot tematikk i Snøfall 2

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg synes egentlig at sykdommen tar akkurat passe stor plass og blir håndtert pent. Noah har en tøff virkelighet og nettopp derfor blir drømmen og det alternative viktig. Det hadde vært noe annet om det var helt 70 talls og bare grå realisme.

Helt enig.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-23, 15:23   #30
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kritikk mot tematikk i Snøfall 2

Motsvar fra en ex-pappablogger. Nå utelukkende Snøfallblogger.
https://pappahjerte.blogg.no/klagest...kzm4MDQGXvX1e4

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-23, 15:47   #31
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kritikk mot tematikk i Snøfall 2

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Og i Christianias magiske juleteater, eller hva det het så var det både fattigdom og sykdom, men der var handlingen lagt så langt tilbake i tid at det ikke føltes virkelighetsnært for nåtidens barn, kanskje?

Jeg tror alle julekalenderene til NRK har hatt noe trist ved seg. Det er helt gjengs at noen klager på noe, ikke noe treffer alle. Nylig leste jeg om småbarnsforeldre som klaget fordi de måtte kjøpe billett til babyen på tre måneder på forestilling i Spektrum. Som om man trenger ta med en baby i Spektrum for å få julestemning.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-23, 16:02   #32
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kritikk mot tematikk i Snøfall 2

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg tror alle julekalenderene til NRK har hatt noe trist ved seg. Det er helt gjengs at noen klager på noe, ikke noe treffer alle. Nylig leste jeg om småbarnsforeldre som klaget fordi de måtte kjøpe billett til babyen på tre måneder på forestilling i Spektrum. Som om man trenger ta med en baby i Spektrum for å få julestemning.


Det handlet kanskje mer om at begge foreldrene ville være med det eldste barnet på juleforestilling og da måtte jo babyen være med også (ikke alle har barnevaktmuligheter).

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-23, 18:36   #33
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kritikk mot tematikk i Snøfall 2

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Mente du dette, eller var det ironisk?

Altså at barn ikke må se at det går bra med noen på TV, for da kommer de kanskje til å tro at det kommer til å gå bra med dem også, noe de for all del ikke må tro, i tilfelle det ikke skjer?

Altså, ikke MIN mening. Men det som må til for at ikke NRK får shitstorm

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-23, 18:48   #34
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kritikk mot tematikk i Snøfall 2

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Altså, ikke MIN mening. Men det som må til for at ikke NRK får shitstorm

Pjuh

Hvis ikke NRK skal få klager må det være så tannløst at ingen gidder å se på.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-12-23, 18:58   #35
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kritikk mot tematikk i Snøfall 2

Eg liker den veldig godt og tenker som Palmen og Nextlife at det er fint med denne typen representasjon. Den kalenderen for eit par år sidan, der foreldra akkurat hadde flytta frå kvarandre, viste barnet sitt blikk på skilsmisse midt oppi vår skilsmisse. Den blei åpning for både meg og Ungen til å snakke om vanskelege tema.

Eg tar slike tema over Daniel Tiger any time, og synes det er fint at ikkje NRK har fullstendig berøringsangst med alt som kan vere tøft.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-23, 19:27   #36
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kritikk mot tematikk i Snøfall 2

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

, men ikke i julekalendere.

Jeg har tenkt litt mer over det, og synes likevel det er helt i orden at et slikt tema finnes i en julekalender. Det var nok mitt veldig anstrengte forhold til kreft som farget et lite overveid førstesvar.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-23, 20:02   #37
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kritikk mot tematikk i Snøfall 2

Det er også noe med at julekalendere ofte er noe de voksne og barna sitter ned og ser sammen, og derfor en ekstra god anledning til å snakke sammen rundt ulike tema. Så varierer det vel fra serie til serie, hva som treffer hvem.

Heldigvis er ikke dette en serie der de voksne er "fienden", og barna de smarte heltene som greier å overliste de voksne. De voksne i Snøfall er forskjellige personer, som selv om de er menneskelige og med hver sine greier, likevel er de som tar ansvar, og som barna har, eller ønsker å ha, som trygge og nære omsorgspersoner. En periode følte jeg alt for mange barnetv-serier (kanskje ikke julekalendere akkurat da) handlet om at barna måtte ordne opp selv og redde verden, og ikke skulle stole på de voksne.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-12-23, 20:22   #38
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kritikk mot tematikk i Snøfall 2

Første Snøfall hadde også et alvorlig tema. Barnevern, savn etter døde foreldre osv. så det er jo ikke noe nytt i denne serien.

Jeg synes det har en passe plass og balanseres med en happy Kjell, koselig Snøfall, kaniner og naskenisser.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-23, 21:08   #39
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.844
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kritikk mot tematikk i Snøfall 2

Jeg har ingen problem med å se den kan være vanskelig for mange. Kanskje vel så mange voksne som barn? Barn er også så forskjellige. Mine er blitt så store nå og ikke helt målgruppen, men datteren på 16 ser på og liker den godt.
Fra jeg var 11 og til jeg var 35 levde jeg med kreftsyke foreldre. På og av. Vi snakket masse hjemme, men likevel. Hvis jeg hadde sett en sånn serie da jeg var 11 ville det vært utrolig fint. Jeg husker jeg lengtet etter at noen andre også snakket om kreft, og jeg knyttet meg til alt og alle som hadde noe med kreft å gjøre. Men igjen - folk er ulike. Jeg synes uansett serien er fin og innafor.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-23, 21:27   #40
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kritikk mot tematikk i Snøfall 2

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Jeg har ingen problem med å se den kan være vanskelig for mange. Kanskje vel så mange voksne som barn? Barn er også så forskjellige. Mine er blitt så store nå og ikke helt målgruppen, men datteren på 16 ser på og liker den godt.
Fra jeg var 11 og til jeg var 35 levde jeg med kreftsyke foreldre. På og av. Vi snakket masse hjemme, men likevel. Hvis jeg hadde sett en sånn serie da jeg var 11 ville det vært utrolig fint. Jeg husker jeg lengtet etter at noen andre også snakket om kreft, og jeg knyttet meg til alt og alle som hadde noe med kreft å gjøre. Men igjen - folk er ulike. Jeg synes uansett serien er fin og innafor.

Så utrolig fint at du deler dette, Drømmedama.

Jeg jobber med kreftrammede og har ansvar for tilbud til denne gruppen sine pårørendebarn.
Min erfaring er at de savner åpenhet, at deres hverdag blir normalisert og at de kan leve mer med kreft som en del av livet sitt fremfor å gå inn og ut av hverdagen og pårørenderollen.
At rollen kreft spiller i barnas liv blir mer integrert, rett og slett.
Dette tror jeg Snøfall 2 kan bidra til.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no