Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Vegetarlasagnenovise trenger hjelp

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-24, 11:24   #1
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vegetarlasagnenovise trenger hjelp

Jeg skal lage bursdagsmiddag til sønnen min, og han ønsker at jeg serverer vegetarlasagne. Jeg har ikke lagd lasagne så ofte, men har omsider funnet en oppskrift med kjøtt som jeg lykkes med. Men vegetarlasagne har jeg aldri lagd, så er det noen som har en enkel og god oppskrift å dele med meg? Og jeg trenger en informativ oppskrift. Ikke noe "lag lasagne på vanlig måte, men bytt ut med [x] og [y]. Da imploderer nemlig hodet mitt. : ingen kokkekunstner :

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-24, 11:36   #2
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vegetarlasagnenovise trenger hjelp

Tidligere laget jeg vanlig lasagne med masse grønnsaker og gjerne også linser.

Men etter at jeg fant denne, er jeg frelst. Beste lasagne ever!

Det ser litt komplekst ut, men jeg forenkler ofte ved å bruke ferdig saus fra glass. Bruker også ferdig pesto.

I bechamelsausen bruker jeg også noen klumper med frossen spinat. Bruk ost som smaker mye, men jeg bruker ikke nødvendigvis samme ost som i oppskriften.

Det viltige er er å legge lagene slik som beskrevet. Man skal ikke blande grønnsakene i sausen. De bakte grønnsakene er et eget lag.

Jeg bruker gjerne andre grønnsaker enn Gladkokken. Som regel sellerirot, paprika, løk, gulrot…

Den er faktisk veldig kjapp å lage hvis du gjør det på min måte. Kutt grønnsakene, bak dem, og i mens lager du ostesaus. Såer det bare å montere etterpå.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-24, 11:36   #3
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vegetarlasagnenovise trenger hjelp

Glemte oppskriften:

https://gladkokken.no/oppskrifter/ve...-italiensk-mat

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-24, 11:41   #4
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.237
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Vegetarlasagnenovise trenger hjelp

Her kommer tre forskjellige lasagnaer fra Green Bonanza:

https://greenbonanza.com/2020/11/17/...-mer-enn-mett/

https://greenbonanza.com/2018/07/05/klassisk-lasagne/

https://greenbonanza.com/2015/10/14/...ltorket-tomat/

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-24, 11:54   #5
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vegetarlasagnenovise trenger hjelp

Jeg synes at denne er god

https://trinesmatblogg.no/recipe/veg...pinat-og-feta/

Og, selv om du ikke ønsker en "bare bytt ut" løsning, så er det faktisk veldig godt med lasagne der du bruker røde linser (gjerne tørre) i stedet for kjøttdeig.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-24, 11:58   #6
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vegetarlasagnenovise trenger hjelp

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg synes at denne er god

https://trinesmatblogg.no/recipe/veg...pinat-og-feta/

Og, selv om du ikke ønsker en "bare bytt ut" løsning, så er det faktisk veldig godt med lasagne der du bruker røde linser (gjerne tørre) i stedet for kjøttdeig.

Enig i at denne er og

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-24, 12:17   #7
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vegetarlasagnenovise trenger hjelp

Tusen takk for tips! Da skal jeg nok finne en oppskrift som passer for meg.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-24, 12:37   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vegetarlasagnenovise trenger hjelp

Jeg synes at sopp er en utmerket erstatning for kjøtt, og vi lager "kjøttsaus" hvor det stekes champignon i tilsvarende mengde som kjøtt og tilsettes en boks med røde linser.

Soppen skjæres i tykke skiver og stekes sammen med løk og hvitløk helt i starten. Linsene tilsettes mot slutten av koketiden.

(Jeg vet at dette ikke var det du ba om, men jeg gjorde det allikevel. )

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no