Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvordan legge opp luciakjole kjapt?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-07, 12:25   #1
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Hvordan legge opp luciakjole kjapt?

Jeg har nemlig tre stykker som er alt for lange. Funker det å gjøre det med dobbeltsidig tape? Må være kjapt gjort. Hvor får jeg evnt. tak i dobbeltsidig tape som sitter på stoff?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 12:28   #2
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan legge opp luciakjole kjapt?

Eller gaffa teip
Jeg ville nok heller nestet det kjapt opp, for mine erfaringer med tape er heller dårlig.
Jeg kjøpte det på princess eller kid. Der har de noe man kan bruke til legge opp gardiner med..

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 12:44   #3
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan legge opp luciakjole kjapt?

Stiftemaskin!

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 12:48   #4
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvordan legge opp luciakjole kjapt?

Sånn tape som du stryker på funker nok bra til dette formålet. Men det holder ikke i det uendelige, vaskes bort etterhvert. Fås i sybutikker feks. :lathusmormedkortebein:

  Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 13:06   #5
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan legge opp luciakjole kjapt?

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Sånn tape som du stryker på funker nok bra til dette formålet. Men det holder ikke i det uendelige, vaskes bort etterhvert. Fås i sybutikker feks. :lathusmormedkortebein:


Det holder sikkert lenge nok til et 10 minutter langt Luciatog sånn at de ikke snubler. Er det lett å få bort etterpå? Neste år regner jeg med at kjolene er passe nemlig, så da må de ned igjen. Jeg vil ikke neste opp, for med syferdighetene mine blir det garantert stygt på utsiden når jeg tar det vekk igjen.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 13:30   #6
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan legge opp luciakjole kjapt?

Min erfaring er hvertfall at teipen er et herk å få av.. Så jeg har andre erfaringer enn Emma.
Jeg holder fortsatt en knapp på gaffa teip Eller vanlig pakke teip, eller slik maleteip. Den sitter litt, men er super enkel å ta av..

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 13:36   #7
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan legge opp luciakjole kjapt?

Sikkerhetsnåler? Eller er det litt skummelt kanskje?

__________________
I am a bad girl. Go to my room.
Kaktus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 14:52   #8
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvordan legge opp luciakjole kjapt?

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Er det lett å få bort etterpå?

Nei, å få det helt bort er vel ikke så enkelt. På buksene mine har jeg jo måttet krype til korset og legge dem opp etterhvert som tapen har løsnet. (Jeg har nemlig sluttet å vokse i høyden ) Men det har nok sittet noen taperester igjen på innsiden av stoffet. Er nesten tilbøyelig til å støtte sikkerhetsnål-tipset i ditt tilfelle...

  Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 16:37   #9
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan legge opp luciakjole kjapt?

Satt og tenkte på det samme. Jeg tror sikkerhetsnåler får duge i morgen.

Señora er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 16:39   #10
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan legge opp luciakjole kjapt?

Jeg har samme problem og tror jeg går for stiftemaskinmetoden.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 16:47   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan legge opp luciakjole kjapt?

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

Eller gaffa teip

Jeg skulle akkurat til å foreslå det samme, det sitter godt. Jeg har tapet fast stayups med gaffa en gang. Dvs. stay ups that didn't stay.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 17:07   #12
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan legge opp luciakjole kjapt?

Men hva er gaffa tape? Går for enten tape eller sikkerhetsnåler. Vi skal være ute i mørket, så ingen ser det helt nederst på kjolen. Får måle på ungene hvor mye den må legges opp før de legger seg, så får jeg ut å handle remedier etterpå.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 17:16   #13
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan legge opp luciakjole kjapt?

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Stiftemaskin!

Det gjorde jeg et år, funket så fint atte

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 17:19   #14
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan legge opp luciakjole kjapt?

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Men hva er gaffa tape?

Gaffatape er en tykk svart, hvit eller sølvgrå teip med innevevde tråder. Du får kjøpt på Claes Olsson og i jernvare/isenkrambutikker. Mye brukt av riggere og roadies.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 17:21   #15
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan legge opp luciakjole kjapt?

Hvit gaffa tape må jo være perfekt. Får ta en tur på Clas Ohlson etterpå. Godt å høre at det ikke er bare meg som går for hurtigtiltak.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 17:38   #16
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan legge opp luciakjole kjapt?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg skulle akkurat til å foreslå det samme, det sitter godt. Jeg har tapet fast stayups med gaffa en gang. Dvs. stay ups that didn't stay.


Du er ikke sann!

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 17:42   #17
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan legge opp luciakjole kjapt?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg skulle akkurat til å foreslå det samme, det sitter godt. Jeg har tapet fast stayups med gaffa en gang. Dvs. stay ups that didn't stay.

Hadde du smurt deg med fuktighetskrem først da eller, sånn at du måtte tape den fast istedet?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 17:43   #18
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan legge opp luciakjole kjapt?

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.


Du er ikke sann!

Er man i musikkbransjen, så er man i musikkbransjen. Hva skal en pike gjøre, når skjørtet er kort og strømpene begynner å sige?

Opprinnelig lagt inn av Elisabet

Hadde du smurt deg med fuktighetskrem først da eller, sånn at du måtte tape den fast istedet?

Når jeg tenker etter så tror jeg ikke det var stayups, men strømper med strømpeholder, og strømpeholderen røk. Det er ikke lekkert med slappe strømper rundt anklene. Så da tager man det man kjapt får fatt i.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 17:44   #19
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan legge opp luciakjole kjapt?

Gaffa er livredderen... Hvis gaffa ikke funker, har du ikke brukt nok. Er det ikke slik man sier?

Glitter: var det ikke litt vondt å fjerne? Eller ubehagelig å gå med?

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 17:46   #20
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan legge opp luciakjole kjapt?

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

Glitter: var det ikke litt vondt å fjerne? Eller ubehagelig å gå med?

Jeg kan ikke huske at det var vondt å gå med, men limet forsvant ikke fra lårene mine med det første akkurat.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no