Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Vinduene ble ti ganger verre etter vask, hvordan redde dem?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-04-19, 19:15   #41
Frøken Fjong
Superaktiv

Medlem siden: Oct 2012
Frøken Fjong er litt kul
Standard

Sv: Vinduene ble ti ganger verre etter vask, hvordan redde dem?

Varmt vann med zalo og eddik i og microklut. Deretter tørke over med tørr microklut. Funker alltid! Men vask aldri i sola - da blir det skjoldete.

Frøken Fjong er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-19, 20:21   #42
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hater å vaske vinduer, så jeg bruker mannen til det. Han er mye flinkere enn meg, får det blankt og fint. Tror han bruker Jif universal (ikke sprayflaske, det er ikke «lov» her i huset, men det flytende man blander i vannet). Vasker over først med våt klut (eller en nal med «mopp» på - noe som fulgte med det Jif vaskesettet), så drar han over med nal og bruker tørr klut i hjørner og ved behov. Mamma har alltid brukt to bøtter, først vaske av skitt med såpevann (hun sverger nok til grønnsåpe, jeg ville valgt oppvaskmiddel), så vaske over med salmiakkvann og tilslutt tørke med en tørr klut. Hun har hadde en hel bunke kluter bare til det formålet.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-19, 04:43   #43
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Jeg bruker glassklut, en lilla greie fra matbutikken. Lunkent vann og litt såpe. Vask først med våt klut, skyll kluten og vri den nesten tørr og dra over en gang til. Ingen nal, ikke tørke over med noe. Blir ingen striper eller skjolder.

Sist redigert av Garbella : 19-04-19 kl 04:44. Årsak: Rettet skrivefeil
Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:20.