Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Høner

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-04-15, 12:25   #141
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Høner

Den tok jeg ikke, Teo

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-15, 12:32   #142
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Høner

Svarthøns er så fin. Lyst på slike og. Igrunn vil eg ha litt av alt

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-15, 13:07   #143
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.401
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høner

Opprinnelig lagt inn av Hjertensfryd, her.

Korleis får ein eit slikt hus mørkt?

Ein hane vil gale døgnet rundt, meir eller mindre, i eit slikt hus. Dei trenger mørke for å få sove og slappe av litt. Hønene foretrekker ofte litt mørke plassar til rugekassen sin.

Det håper jeg at man får fikset på en eller annen måte, men det er ikke als sikkert at vi gjør det helt eksakt slik. Jeg har ikke tenkt å ha hane.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-04-15, 13:22   #144
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høner

Opprinnelig lagt inn av mamaria, her.

Den tok jeg ikke, Teo

Jeg var bare så fascinert over alt tilleggsutstyret til høns som var listet opp i linken fra tidligere i tråden. Blant annet hønerefleksvester.

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.


https://www.omlet.co.uk/shop/chicken_keeping/

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-15, 13:23   #145
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høner

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-15, 13:31   #146
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.401
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høner

Hva er fordelen ulempen med å ha rugekassene som stikker ut utenfor bygget med åpning ut alternativt de som ikke stikker ut? Om man ha hønsehus som man kan stå i, er det da en ulempe å måtte gå inn for å hente eggene? Må man ikke uansett inn for å skifte vann og gi dem mat?

Flotte hønevester.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-04-15, 15:09   #147
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Høner

Me har rugekassen hengande utenpå huset og åpner desse opp utanifrå. Opnar lokket og kjem dermed lett til. Me har ikkje hus som me kan stå i, men har satt det på stolper slik at det er grei arbeidshøyde.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-15, 23:05   #148
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.401
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høner

Oppdretteren på Svelvik skriver:

Sitat:

Vi har nå 4 Isbarkyllinger, 2 Chabos, 2 Sort Silke, 4 Skånsk Blomme. Plymouth Rock er vi utsolgt på, men vi har Jær.

De mener at disse fire skal være bra å ha i boligstrøk. Vi kan enten dra dit i morgen eller mandag. Vi håper vi får det til i morgen, men både vi og de har noen planer så det er litt usikkert om vi får det til i morgen. Åhhhh hva jeg gleder meg! De har alt av utstyr vi trenger til salgs der, vi trenger bare å ha en pappeske her hjemme.

Jeg kan tenke meg 5-6 høner så jeg er litt usikker på hvor mange kyllinger vi trenger, men det kan de vel veilede oss til, jeg vet ikke hvor mange av disse som man kan se kjønn på foreløpig. Sønnen vil nok ha sort silke og jeg vil i hvert fall ha isbar for de har jeg hørt mye godt om. Mannen har ikke sagt sitt enda.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-04-15, 07:57   #149
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høner

Her har dverghønene lagt seg klukk. Vi håper på kyllinger!!!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (431,3 KB, 22 visninger)
__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-15, 14:06   #150
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Høner

Pelen, ble det høner i dag?
Vi hadde det når jeg var liten og jeg elsket det. Alle hadde navn og var veldig tamme. Vi hadde våre for egg og sellskap.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-15, 16:52   #151
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.401
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høner

Yes, det ble kyllinger i dag!

Familien ble enig om:
2 lyse chabo
2 grå isbar
1 sort og en litt mer grålig silkehøns
Og så ble det visst med to skånske blomme også.

Akkurat nå bor de i et akvarium med varmelampe over seg. Ser ut å fungere bra.

Chabosene er bittesmå! Alle foruten en er født 31. mars. Den ene silkehønset er noen dag eldre.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (256,8 KB, 40 visninger)

Sist redigert av Pelen : 04-04-15 kl 22:21.
Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-04-15, 17:15   #152
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Høner

Hælledussan, ekte påskekyllinger! Selv om de ikke er gule da.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-15, 17:58   #153
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.401
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høner

Klarer visst ikke la være å kjøre tilbake i morgen og kjøpe de to siste isbar-kyllingene de hadde. De er så fiiiine! Jeg innbiller meg at den ene vi har er en hane så da er det større sjanse for at det blir noen høner av dem også. Da blir det ti kyllinger tilsammen og det er like greit å ha to til nå enn å begynne på nytt med to til senere. De to vi har er grå og de grå voksne de har var veldig flotte. De to som er igjen husker jeg ikke fargen på, men begge er i hvert fall ikke grå.

Jeg har kjørt rundt halve byen i dag for å få kjøpt sagflis/bunnnateriale til dyr i bur, men fant ikke noe. Når jeg kom hjem uten noe så kjørte jeg forbi en stor haug i hagen vår, med sagflis ... Ene naboen hadde spurt om han fikk ta ned noen trær i hagen vår og de som gjorde det har foreløpig latt en stor haug være igjen. Den skal jeg flytte på i morgen så at det ligger bedre til. Så må vi enten finne passende bod, bygge en selv eller finne en snekker som kan gjøre det.

Dette er gøy!


Sist redigert av Pelen : 05-04-15 kl 18:05.
Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-04-15, 18:17   #154
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Høner

Ingen fk butikk i nærleiken?

Me kjøper gjerne to sekker når me først kjøper inn. Men, me har litt meir enn berre høns/kyllingar som går på spon.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-15, 18:38   #155
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.401
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høner

Opprinnelig lagt inn av Hjertensfryd, her.

Ingen fk butikk i nærleiken?

Me kjøper gjerne to sekker når me først kjøper inn. Men, me har litt meir enn berre høns/kyllingar som går på spon.

Det er kanskje en på Lillestrøm, men tenkte ikke på at de kunne være åpne på en søndag. (Er de det?)

Det ble veldig bra med det jeg hadde i hagen og det øverste var helt tørt.


Sist redigert av Pelen : 05-04-15 kl 19:00.
Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-04-15, 18:59   #156
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Høner

Nei, dei er kanskje ikkje det Er kommen heilt ut av telling, på kva dagar det er.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-15, 19:02   #157
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Høner

Plantasjen har søndagsåpent, og de har vel kjæledyrartikler nå. Men der har du kanskje vært.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-15, 19:04   #158
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.401
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høner

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Plantasjen har søndagsåpent, og de har vel kjæledyrartikler nå. Men der har du kanskje vært.

Ja, var på to stykker samt et Hageland, men de hadde bare ting til katt og hund. Men det er jo perfekt å ha det i egen hage. Bare dumt at jeg ikke kom på det før jeg dro ut.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-04-15, 19:07   #159
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Høner

Eit lite tips. Bark er kjekt å ha i utegården. Det tar vekk lukt og gjer muligheter for små spirer å komme opp. Hønsene rensker eit område rimelig kjapt.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-15, 19:46   #160
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høner

Er det man får ut av en sånn kompostkvern brukendes, eller blir det for grovt? For du er hjertelig velkommen til å komme og flise opp noen greiner vi har liggende.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no