Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Å ta vare på venner …

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-07, 22:26   #21
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Å ta vare på venner...

Selv om hverdagen er travel så prøver jeg å ha masse kontakt med mine venner.
Min aller beste venninne har jeg hatt hele mitt liv (vi var naboer og er født med 3 ukers mellomrom). Hun har nå tre barn som er nesten jevnaldrende med mine og vi treffes ofte. Vi feirer nyttår og 17 mai samme, har reist på ferie og hytteturer sammen, vi går i barnas bursdager og ellers på besøk med jevne mellomrom. Venninnen min og jeg har også flere felles venninner som vi treffes hos.
Ellers så er vi 7 venninner fra barneskolen som har fast treff 4 ganger i året. Så har jeg to "syforeninger/klubb" som jeg går fast i hver 3-4 uke. Så treffer jeg gjengen jeg delte rom med på barsel da jeg fikk eldste fast 4 ganger i året. Går også i barselgruppe med eldste ca 1 gang per mnd. Mellomste sin barselgruppe treffes også enda. Da har vi treff annenhver gang med og annenhver gang uten unger.
Har også treff sammen med tre andre jeg traff da jeg fikk minsten. Vi hadde alle barn på nyfødtavdelingen. Vi traff hverandre jevnlig da vi var i permisjon, men nå prøver vi å få til en 4-6 treff i året i allefall.
Og en annen venninne har jeg felles strikke/hekle interesse med. Så vi treffes gjerne på sparket en og annen kveld og strikker og babler.
Vi prøver også å treffe venner/finne på noe sammen med venner og barna deres i helgene .
(noen som synes jeg er sosial .......ja jeg er det)

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)

Sist redigert av Senna : 27-01-07 kl 11:00.
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-07, 19:28   #22
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å ta vare på venner...

Wow,Senna - jeg er imponert! Du er jammen god til å både få kontakt og å holde kontakten

Jeg treffer noen venninner sammen med barna våre (og mennene...). Vi drar på ferier sammen, søndagsturer, feirer nytårsaften sammen osv osv. En gang i blant tar vi oss en cafekveld, eller en vennekveld uten barn
Noen venninner har blitt mere bekjente etterhvert, og dem holder jeg kontakt med via sms og mail. Treffes et par ganger i året, og det er alltid kjekt. Har en hektisk hverdag, og har rett og slett slanket venneflokken litt de siste årene. Velger å prioritere dem som er hjertet nærmest....

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-07, 19:31   #23
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å ta vare på venner...

Jeg er en veldig dårlig venninne. Ikke svarer jeg på epost, og ikke på sms. Ikke er det bestandig jeg tar telefonen om den ringer heller. Jeg er kjip. :innser:

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-07, 19:36   #24
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å ta vare på venner...

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Det med å huske bursdager og barnas bursdager er jeg god på, for pakker kan sendes til nesten allle døgnets tider.
SMSene øses ut de også, det er det å få tid sammen jeg savner mest tror jeg.

Samme her.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-07, 20:12   #25
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å ta vare på venner...

Vi har klubb, faste datoer som vi virkelig prøver å prioritere.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-07, 20:16   #26
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Å ta vare på venner...

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jeg er en veldig dårlig venninne. Ikke svarer jeg på epost, og ikke på sms. Ikke er det bestandig jeg tar telefonen om den ringer heller. Jeg er kjip. :innser:

Men de fortsetter å ringe?

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-07, 20:25   #27
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å ta vare på venner...

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.


Et tips er å gjøre ting sammen med venner OG barn. Turer, svømmehall, kino osv.
.

Ja den som hadde venner med barn...

Når vi fikk turbo så slet jeg veldig med et par venninner. Som ikke skjønnte at jeg ikke bare kunne levne turbo hjemme om kvelden å dra på eks kafe å ta en brus. Og ble sur når jeg ble spurt lørdag formidag om jeg skulle være med på fest. Å jeg svarte nei, for kunne ikke levne turbo hjemme alene...Å finne barnevakt på 3 timers varsel er ikke bare bare.

Men nå har venninnene mine vokst hehe og skjønnt dette bedre at ting må plannlegges litt, spes når man er gift med en mann som jobber skift...
Mange ganger så kommer mine venninner hit om eks kvelden å vi skravle og sånt. Eller jeg drar ut en tur om mann er hjemme. Er heldig å har min bestevenninne og turbo sin gudmor 40 meter oppe i veien her , når hun ikke er i trheim å studerer.

Nå i graviditeten har det blitt lite vennepleing, men kommer sterkere tilbake når jeg klarer å gå å være ute blandt folk. Hehe

Har en kompis som venter barn med dama nå i disse tider så ser frem til å ha en ny venninne som jeg kan trille turer med til våren og sånt.

Ellers så har de fleste vennene mine msn så holder kontakten der eller på sms.
Mange av de bor på andre plasser, som studerer eller jobber.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-07, 20:49   #28
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å ta vare på venner...

Det er et veldig godt spørsmål.

Jeg prøver så godt jeg kan, i forhold til livet, mann, barn og jobb. Da jeg var høygravid flytta vi til et nytt sted (her vi bor nå). Så i løpet av barseltida brukte jeg litt energi på å bygge opp et nytt nettverk. Vi har slags barselklubb som har små født innen samme året som har klubb en gang i måneden. Som tilflytter er jeg veldig takknemlig for at denne gjengen fortsatt treffes. Det er jo ikke så stort her så vi treffes gjerne i andre sammenhenger også. Og da som foreslått over her: i akebakken, foran barne tv eller på kafé en lørdags formiddag.

Det første året her var det litt slitsomt å ha urolig baby og samtidig måtte være den som tok kontakt og risikerte avlsag på grunn av de andres travle hverdag/mye familie og andre venner med avtaler. Men nå ser jeg at innsatsen betaler seg. Heldigvis, har følt meg som ei maskjerring til tider.

Fra studietida i Bergen har vi også mange venner som vi tar kontakt med når vi nærmer oss ei bergenshelg for svigersbesøk. Vi er superheldige og har nesten alltid garantert barnevakt. Disse helgene blir dermed kombinert venne og kjæresteforpleining.

Det samme gjør jeg når jeg en litt sjeldnere gang er hjemme i Trondheim, men nå er det ikke så mange av barndomsvennene mine som bor der heller lenger. Jeg gir gjerne beskjed ei uke i forveien om av vi kommer opp, først til mølla får best trefftid. Dessverre rekker jeg ikke over alle jeg ønsker å treffe på ei kort helg, og famile blir selvfølgelig prioritert (selv om det noenganger kan blir litt sånn plikt...).

Sånn i det daglige er jeg en racer på msn, kan ta fem minutter småprat på jobb. Er ikke så god på sms, men enkelte utvalgte får en lang telefon med ujevne mellomrom. Gjerne når jeg tar meg litt sammen. Det er ikke alle som er like flinke til å ta den samme telefonen tilbake, men jeg vet at de setter pris på kontakten uansett.

Øh, ja dette har jeg tydeligvis tenkt litt på.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-07, 20:56   #29
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å ta vare på venner...

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Det er jeg forferdelig dårlig til.
Kommer aldri på å ringe eller sende sms jeg.
Men inviterer på besøk og sånn når jeg er i nærheten.
Bør absolutt bli mye flinkere til å ha kontakt med de,
men når de fleste bor "langtvekkistan" så blir det litt styr.


Det er jammen ikke enkelt.
Jeg har mange venner på andre kanter av landet, men jeg prøver å huske å sende en SMS i ny og ne, forsøker å få til treff når vi er i nærheten av hverandre og alt det der.

Til sommerens store happening blir det forhåpentligvis mange som kommer, gleder meg til det!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-07, 21:04   #30
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å ta vare på venner...

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Men de fortsetter å ringe?

Ja, det er rart med det. Jeg er sikkert skikkelig hyggelig når de først får fatt i meg.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-07, 21:08   #31
Elis
*Happy*
 
Elis sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Drammen
Innlegg: 1.739
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å ta vare på venner...

Vi er fem jenter som prøver å treffes siste onsdagen i måneden. Enten hjemme hos hverandre eller så møtes vi ute og spiser + skravler.
Har ei venninnne rett i nærheten og vi prøver å møtes ihvertfall 1 dag i uka for å gå tur ellers så sender vi ofte sms da.(er med på onsdagstreffet i gang i mnd)
Har enda ei venninne som bor ikke så langt unna, vi møtes ikke så ofte kanskje 1-2 ganger utenom onsdagstreffet i mnd. Men sender ofte sms da.
De andre venninnene holder jeg jevnlig kontakt med enten på sms eller på msn og treffes ca annenhver mnd.
Prøver å være flink til å opprettholde kontakten med vennene selv om hverdagen er ganske hektisk.

__________________
Elis
1996 ~ 2000 ~ 2003
Elis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-07, 21:08   #32
Polkadot
Passiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
Innlegg: 475
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Sv: Å ta vare på venner...

Jeg inviterer ofte venner til middag, og på søndager inviterer jeg venner til meg for å se "åndenes makt" for jeg har ikke nerver til å se det alene.

Drar ofte med meg ungen på besøk til andre, men skjønner at det kanskje er litt mer pes når man har 3 stk...

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-07, 21:17   #33
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å ta vare på venner...

Det kommer litt an på. Vi treffes ofte på kveldene, besøk hos hverandre, går turer, drar på trening eller på kafe. Vi ringes, sender sms og slikt. det er klart at tiden ikke strekker til slik som før, men legger man godviljen til så får man til det meste. Noen prioriterer jeg mer enn andre.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no