Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Den perfekte latte. Hvilken skummer og hvilken maskin?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-11-13, 17:41   #21
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den perfekte latte. Hvilken skummer og hvilken maskin?

Nå har jeg kjøpt aeropress. Mannen har drukket en kopp og var veldig fornøyd. Jeg skal lage en latte når ungene er i seng. Ikke sjangs til å nyte noe nå.

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-13, 18:19   #22
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Den perfekte latte. Hvilken skummer og hvilken maskin?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Men du må jo ha en god kvern også. Nå er visst ikke Tally og jeg enig i hva som er nødvendig, men alle kaffenerder i omgangskretsen min mener bestemt at du ikke får gode nok kverner under 2500,-. Det blir som å kjøpe et fantastisk kamera, men uten gode objektiv.

Hmmm, det var veldig dyr kvern, jeg håpet å finne en god men litt rimeligere. Jeg vet av erfaring at espressomaskiner er pirkete når det gjelder kvernen. Steamen når liksom ikke gjennom når en er malt ugjenvt eller feil, og kaffen kan være tør i midten og kun våt ytterst. For manuelle maskiner trenger man litt tek også, kaffen må stampes akkurat rett i beholderen.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-13, 18:25   #23
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.246
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den perfekte latte. Hvilken skummer og hvilken maskin?

Jeg har en kvern til 1500 som er sikkert 6-7 år gammel, og den er ikke på langt nær så god som venninnen min sin. Nå har jeg en dårligere maskin også (om enn like dyr og veldig pen), så det er ikke kritisk, men jeg sliter med å få skikkelig crema. Jeg hadde ikke giddet å spare på kronen når jeg først kjøpte en så god maskin som Rancillio - men så venter jeg lenge med å kjøpe den, også.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-13, 21:41   #24
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.409
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den perfekte latte. Hvilken skummer og hvilken maskin?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Henger her. Er heller ikke særlig fornøyd med Nespresso generelt.

Ikke jeg heller.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no