Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Middager med minimalt med innsats?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-13, 21:20   #21
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Middager med minimalt med innsats?

Ang. suppedingsen jeg skrev om over her kan man forresten gjerne sette gryta med kjøttet i stekeovnen på lav varme. Hvis jeg må ut en liten svipptur mens kjøttet trekker så er jeg mer komfortabel med at det står i stekeovnen enn på plata, av en eller annen grunn.

  Svar med sitat
Gammel 18-11-13, 21:25   #22
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Middager med minimalt med innsats?

Jeg skal definitivt på Rema og kjøpe Stangekylling!

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-11-13, 22:02   #23
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.406
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Middager med minimalt med innsats?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg bruker mye fiskefileeter i ovnen, legger dem bare oppå grønnsakene og steker sammen. Vil anta at dette kan gjøres med kyllingfilet også?

Ja.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-13, 22:06   #24
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.406
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Middager med minimalt med innsats?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.


Man kan jukse med vannkokeren også, for å knipe inn på tida.

Det gjør jeg alltid.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-13, 02:29   #25
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Middager med minimalt med innsats?

Her var det mye spennende, og garantert masse jeg kommer til å prøve

Keep 'em comin'

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-13, 08:17   #26
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Middager med minimalt med innsats?

Jeg synes inderøysodd på spann er knallgodt. Du må koke potet og gulrot, men alt annet er ferdig. God ferdigmat synes jeg.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-13, 08:23   #27
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.385
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Middager med minimalt med innsats?

Svinefilet helstekt i stekeovnen. Vi bruker keramikk-form. Steker raskt i panna først, setter den i ovnen og lar den stå der. En god stund etterpå setter jeg over poteter, og så etter en stund igjen lager jeg saus, varmer rødkål og putter noen gulrøtter oppi potetene.

Her om dagen lagde jeg noe veldig godt. Kyllingfileter i ildfast form, litt fløte og rømme over (jeg tok det jeg hadde, kunne sikkert hatt creme fraiche eller noe over og), og ost på toppen. Jeg hadde ikke så mye fløte at kyllingen ble dekket, bare litt sånn rundt på sidene. Hadde massevis av sånne bittesmå tomater også oppi formen, ovnsstekte tomater er virkelig godt. Stekte ris til.

Ellers er fish'n'chips en slager hjemme hos oss. Pommes frites og sånne fiskedingser. Jeg synes ikke det lukter noe av dette her, men det kan det jo hende du synes. Salat i kjøleskapet fra dagen før, og ferdigmekket tzatziki til. En må sjekke steketiden på de ulike tingene og sette inn i stekeovnen ut fra det, så det blir ferdig ca samtidig.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-11-13, 09:07   #28
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Middager med minimalt med innsats?

Sunt, kjapt og godt:

1 pose frosne grønnsaker, jeg liker de nye fra Findus
2-3 kyllingfileter i biter
1 pakke fylte ferske tortellini
1 buljongpakke eller to fra Knorr
Kokende vann

Jeg målte opp en liter vann, tok i to buljongpakker fra Knorr, tok oppi kylingen og grønsakene og da de vannet kokte tok jeg oppi pastaen. Da den var ferdig var alt ferdig.

10 minutter tok det.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-13, 09:58   #29
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Middager med minimalt med innsats?

Jeg anbefaler bloggen Middag og mer. Der har jeg funnet fine tips til raske middager.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-13, 17:59   #30
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Middager med minimalt med innsats?

Jeg vil herved slå et slag for dagens middag: Rett i koppen-suppe.


Neida. Men det funker til lange kontordager.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-13, 21:31   #31
elli
Aktiv
 
elli sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 185
elli er litt kulelli er litt kul
Standard

Sv: Middager med minimalt med innsats?

Pitapizza: pitabrød med pizzasaus, strimlet skinke, og ost (kan jo piffes opp for voksne om man ønsker)

Kjøttsuppe; en pose lapskausblanding, 300 gram strimlet svinekjøtt, 1 kjøttbuljong, 6 dl vann. (kan erstatte svinekjøtt med kjøttdeig, pølser e.l)

Fiskeburger; fiskekaker med hamburgerbrød (til barna kun ketshup, til meg, strimlet kål, gulrot og litt kesam)

Wraps; fylt med salat, skinke, kylling, ost, alt etter eget ønske å kjøleskap.

Har ofte retter i fryseren som jeg kan ta opp til meg å barna når vi er alene (har en mann som jobber turnus) Har disse dagene i tanke når vi lager middag. F.eks. har vi kjøttkaker i brun saus, lager vi ekstra mat, slik at jeg har frosset ned kjøttkaker i sausen, og har da bare å koke potet og grønnsaker.

elli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-13, 15:16   #32
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Middager med minimalt med innsats?

Takker for nye, flotte tips!

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-13, 21:25   #33
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Middager med minimalt med innsats?

Gildes kjøttboller i blå pose som jeg hiver i ildfast form i stekeovnen til varming. Koker pastarør, fløtesaus i pose fra Toro og en pose frosne blomkål og brokkolier. Kjapt og veldig godt.

__________________
Likheten mellom en mann og en hund ? Hvis du holder dem i ørene.. ser dem dypt inn i øynene og snakker tydelig........ så er det akkurat som om de skjønner hva du sier......!!!
Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-13, 21:25   #34
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Middager med minimalt med innsats?

Du liker ikke fisk i det hele tatt? Laks?

__________________
Likheten mellom en mann og en hund ? Hvis du holder dem i ørene.. ser dem dypt inn i øynene og snakker tydelig........ så er det akkurat som om de skjønner hva du sier......!!!
Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-13, 23:16   #35
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.438
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Middager med minimalt med innsats?

Om du ikke liker lukta av varm fisk og likevel vil ha både fisk og kjapp mat: Røykelaks og eggerøre, litt grønt og ferskt brød. Begge mine småtroll liker dette. Gutten må kanskje ha laksen skjært opp så han får små biter i gangen, men likevel, det her glir ned på høykant. Kunne det vært noe? Eller hva med fiskepudding på skiver?

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no