Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilket pennal til andreklassing?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-09, 21:47   #1
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilket pennal til andreklassing?

Nå skal andreklassingene ha pennal hos oss, det vil si de skal ha det over jul. Så et pennal må det være under treet. Men hva fungerer best i den alderen, er det slike pølsepennal eller sånne to- eller trelags med plasser for alt? Noen som har et å anbefale?

Det er ikke så mye å finne i butikkene heller for tiden, helt tydelig at dette er sesongvare, men jeg regner med jeg finner hvis jeg vet hva jeg leter etter.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 21:54   #2
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.899
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket pennal til andreklassing?

LilleVenn fikk et dyrt trelagspennal når hun begynte i førsteklasse nå i høst. Det er allerede begynt å gå i oppløsning...Jeg ville kjøpt et rimeligere 'pølsepennal' og heller fylt på med ordentlige fargeblyanter. De som følger med i pennal med innhold er som regel av dårlig kvalitet..

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 21:57   #3
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.780
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket pennal til andreklassing?

Storebror har Dinosaurpennalet fra Beckman. Matcher sekken, må vite. Det er dobbelt. Det er nok å holde styr p for min 7-åring.



http://www.beckmann.no/index.php?opt...d=98&Itemid=11

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 21:58   #4
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.817
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilket pennal til andreklassing?

Pølsepennal er tingen på skolen her i alle fall. Mange begynner med svære trelags-pennaler i førsteklasse, de fyller opp halve sekken og har masse unødvendig innhold som ungene bare fikler med og mister.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 22:03   #5
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.780
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket pennal til andreklassing?

Ja, jeg er egentlig enig i pølsepennal. Min gutt har sjelden med seg pennalet på skolen for der har de utstyr. Vi bruker pennalet til lekser.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 23:29   #6
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket pennal til andreklassing?

Sønnen min har både sånt trelagspennal og pølsepennal: Han foretrekker pølsa.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 23:31   #7
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket pennal til andreklassing?

Hm mulig det blir pølse da? Det blir kanskje mye dilldall med et sånt trelags. Og dere har jo rett i at det tar opp stor plass i sekken. Men de trelags greiene er kanskje kulere?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 23:34   #8
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket pennal til andreklassing?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Men de trelags greiene er kanskje kulere?

Sønnen min synes pølsa er kulest og lettest å finne frem i.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 23:53   #9
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket pennal til andreklassing?

Poden fikk pølsepennal da han begynte i førsteklasse, men læreren sa utpå våren at han ofte hadde problemer med å finne det han skulle ha tak i, og mente at et slikt "utbrettpennal" kanskje var lettere (uten at hun ba oss eksplisitt om å kjøpe ett). Vi kjøpte da ett som ser ut til å ha merke "Der echte Scout". Det var fylt opp med fargeblyanter av bra kvalitet, men vi byttet dem likevel ut med de trekantede Lyra-fargeblyantene han allerede hadde, siden han foretrakk dem. Det er ikke større enn det trenge å være; blyantplassene er fylt opp, og ellers har han saks, blyantspisser, linjal, limstift og viskelær i det. Det er litt stor å få plass til, men veier ikke merkbart mer enn et pølsepennal med samme innhold.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 23:55   #10
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket pennal til andreklassing?

Det skal sies at sønnen min vil ha med BEGGE pennalene sine. Drass, men han vil ha begge.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-09, 00:20   #11
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilket pennal til andreklassing?

Jeg så de hadde Bakugan-pennal (3-lags) på BR-leker i dag dersom det kan være noe.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-09, 12:48   #12
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket pennal til andreklassing?

To- og trelags penalene har fort mistet nyhetsverdien her i huset, og da blir det bare tungvint at alt må inn i strikker og det tar rett og slett mye tid.

Vi fikk dessuten skriv fra skolen før minsten begynte i første klasse om at de ønsket at barna helst hadde pølsepenal da deres erfaring var at andre typer penal stjeler mye tid i klasserommet.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-09, 22:21   #13
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilket pennal til andreklassing?

Hos oss funker bare pølsepenal. Vi hadde et dobbelt, men han rotet bort alt han hadde i det. Med pølsepenal mister vi kun viskelær.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-09, 00:49   #14
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.856
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket pennal til andreklassing?

Både 2.-og 4. klassingen min har begge typer pennal. Stort sett finner jeg utbrettspennalene mer eller mindre tomme, mens innholdet er strødd utover i sekken. Pølsepennalene er som regel fulle. 2. klassingen kaller det rotepennal, og foretrekker det. Han har ikke tid til å sette hver eneste farge og blyant, og hvert eneste viskelær på plass.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 11:08   #15
ltb
Superaktiv
 
ltb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: ved Tyrifjorden
Innlegg: 330
ltb er litt kulltb er litt kul
Standard

Sv: Hvilket pennal til andreklassing?

Hva sier læreren da? Hvilke utstyr ønsker han/hun at eleven skal ha med seg til skolen? Jeg tenker at det kan være avgjørende for hvilke penal som trengs!

__________________
Barn har krav på å bli vist like mye respekt som voksne!
S1 januar 03 S2 november 09
ltb er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 11:14   #16
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket pennal til andreklassing?

Mine har begge utbrettspenal. Mye enklere at det er lett å finne ting i dem.

I storesøsters var det relativt dårlige blyanter, så vi erstattet dem med gode fargeblyanter. Lillesøster sitt kom med ordentlige Lyra blyanter, så der har vi ikke gjort noen endringer. Mine to rotekopper har faktisk klarrt å holde pennalene sine veldig ordentlige, og har glede av gode blyanter som er lette å finne.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no