Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Ville dere bestilt størrelse 92 eller 98 i dress til 2-åringen?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-12-09, 07:00   #21
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville dere bestilt størrelse 92 eller 98 i dress til 2-åringen?

Hva med å forhøre deg her inne om noen har noe til salgs av regntøy og fleece for en billig penge, og så kan du heller legge pengene i en god dress?

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 07:30   #22
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ville dere bestilt størrelse 92 eller 98 i dress til 2-åringen?

Jeg skal se hva jeg har liggende jeg, Iset.

  Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 07:33   #23
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville dere bestilt størrelse 92 eller 98 i dress til 2-åringen?

Knerten er 2 år og 2 måneder. Han bruker fremdeles dress i 86. Dette selv om alle de andre klærne hans er i 92. Han har reima og de er veldig store i størrelsen. Jeg synes ellers han ser helt normalstor ut for alderen.

Han har riktignok arvet dressen av snuppa (litt rosa detaljer klarer en 2-åring å leve med). Skulle jeg kjøpt en ny dress hadde det nok blitt 92.

Snuppa bruker reimadress i 98. Hun blir snart 5 år, men hun er veldig liten for alderen. Men veldig mye større enn en 2-åring.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 07:40   #24
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ville dere bestilt størrelse 92 eller 98 i dress til 2-åringen?

Vi har barnehagepakken for andre år på rad. Min er ikke liten for alderen, og brukte to år i for, tre år i år. Han ble tre i september.
Vi har bare hørst positivt fra BHG angående dressen. Det finnes nok mykere og lettere dresser, men passformen er god og den har gjort jobben sin. Min BHG bruker alltid regndress om det regner mye, men i lett regn og andre dager har den vært super.

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 10:02   #25
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.824
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ville dere bestilt størrelse 92 eller 98 i dress til 2-åringen?

Jeg kjøpte en reimatec i str. 98 til jenta mi, hun ble 2 år i august, og ble målt til 86 cm nå i november. Hun har en annen dress i 92, men bruker begge to om hverandre, og hun klarer helt fint å bevege seg i 98-dressen (også tenker jeg vi har dress ut neste vinter også)

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 10:26   #26
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ville dere bestilt størrelse 92 eller 98 i dress til 2-åringen?

Definitivt 92 om ikke 86. Har nettopp tatt i bruk vinterdressen fra Molo og den er ganske stor på men går akkurat.

Hun er lang og slank, født i april.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 10:27   #27
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ville dere bestilt størrelse 92 eller 98 i dress til 2-åringen?

92.

__________________
"Det man inte minns har inte hänt"
Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 10:28   #28
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.514
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ville dere bestilt størrelse 92 eller 98 i dress til 2-åringen?

Lillebror har den barnehagepakken fra sportmann i str 86, passer helt fint nå, så om jeg skulle kjøpt ny nå hadde det blitt 92. Han har reimatec i 86 som også passer perfekt.

Jeg syns den dressen fra sportmann er helt ok, men jeg kommer ikke til å kjøpe den flere ganger pga at foret er løst, det liker jeg ikke.
Ellers så anbefaler jeg reflexdressene, de bruker storebror og jeg er veldig fornøyd med kvaliteten (og prisen) på dem.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 10:29   #29
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.851
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ville dere bestilt størrelse 92 eller 98 i dress til 2-åringen?

Jeg ville ikke bestilt den pakken. Den er ubrukelig. Dårllig kvalitet, tung dress osv.

Jeg har en regbukse i 2 år du kan få om du vil?
Barnas hus har tilbud på dresser nå , om dere har det i nærheten.Jeg betalte 200 for en reflex dress , det er høstdress da men om du har nok ull under så kan den brukes på vinteren å.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 10:29   #30
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville dere bestilt størrelse 92 eller 98 i dress til 2-åringen?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Gutten min som fyller 2 i mai bruker dress i 92 nå. Hadde vi kjøpt ny nå hadde det blitt 98. Han er normalt lang tror jeg, eller kanskje litt over snittet.

Og min jente som blir 2 i mai bruker 80. Store størrelsesforskjeller på småttiser.

Jeg hadde prøvd å finne Reflex eller Minymo på salg. De er ikk så dyre i utgangspunktet, men jeg synes kvaliteten er bra. Er det bra butikker der du bor? Du kan eventuelt sikkert få noen til å kjøpe for deg. Jeg kan godt kikke, når salget kommer.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 10:31   #31
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ville dere bestilt størrelse 92 eller 98 i dress til 2-åringen?

Jeg ville valgt 92. Jeg kjøpte for stor dress til eldstemann i fjor, og til slutt måtte jeg kjøpe en til i en mindre størrelse. Han har vokst mye mindre enn jeg trodde, så stakkarn har vasset rundt i for stor dress i ukesvis.

Min snart-treåring bruker 92 og han er ganske gjennomsnittelig, kanskje litt under snittet.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 10:42   #32
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.514
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ville dere bestilt størrelse 92 eller 98 i dress til 2-åringen?

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Jeg ville ikke bestilt den pakken. Den er ubrukelig. Dårllig kvalitet, tung dress osv.

.

Mens andre har andre erfaringer Det er endel som bruker denne dressen i vår barnehage, og den fungerer helt greit.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 10:44   #33
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.851
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ville dere bestilt størrelse 92 eller 98 i dress til 2-åringen?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Mens andre har andre erfaringer Det er endel som bruker denne dressen i vår barnehage, og den fungerer helt greit.


Ja sånn er det vel alltid. Det gjelder jo alle dresser. Jeg har ikke hørt noen som er fornøyde med den pakken, men flott at du er det da.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 11:47   #34
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville dere bestilt størrelse 92 eller 98 i dress til 2-åringen?

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

De ansatte i Leos barnehagen var veldig fornøyde med dressen (sånn bortsett fra at den er for liten).

Iset: Jeg har muligens en ekstra regnbukse og noe fleecegreier du kan få. Jeg kan se hva jeg klarer å grave frem, så tar jeg det med på nyttårsaften om du er interessert.

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg skal se hva jeg har liggende jeg, Iset.

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.


Jeg har en regbukse i 2 år du kan få om du vil?

Jaa, dere er så greie! Minni; det vil jeg svært gjerne, sender deg en PM.

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.



Jeg hadde prøvd å finne Reflex eller Minymo på salg. De er ikk så dyre i utgangspunktet, men jeg synes kvaliteten er bra. Er det bra butikker der du bor? Du kan eventuelt sikkert få noen tl å kjøpe for deg. Jeg kan godt kikke, når salget kommer.

Tusen takk. Vi har bra butikker her ja, jeg bor 20 minutter fra Stavanger sentrum og 10 minutter fra Sandnes, har Kvadrat ikke langt herfra osv, så jeg skal nok alltids finne noe på salget.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 11:49   #35
Mira
Bør lage seg en tittel selv
 
Mira sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.698
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Sv: Ville dere bestilt størrelse 92 eller 98 i dress til 2-åringen?

Lillesøster er født i april 06.
Hun fikk ny vinterdress ifjor(hummel) i str 92, den kan hun bruke ennda uten problemer.
Jeg ville kjøpt den str han bruker i klær til vanlig i dress.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 11:50   #36
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ville dere bestilt størrelse 92 eller 98 i dress til 2-åringen?

Min snart treåring brukar størrelse 92 i Reimadressen sin, og eg reknar med han kan bruke den ut sesongen. No er rett nok ikkje våre barn av den største sorten.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 11:56   #37
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville dere bestilt størrelse 92 eller 98 i dress til 2-åringen?

Min jente på 25 måneder bruker str 80 i Reima-dress i år. De er store i størrelsen da, hun bruker 86 i det meste annet. Hun er gjennomsnittlig lang, men ganske lett.

Så du burde kanskje vurdere å kjøpe str 86, var poenget mitt.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 11:59   #38
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville dere bestilt størrelse 92 eller 98 i dress til 2-åringen?

Tror kanskje det beste er å rett og slett kjøpe en god dress på salg i butikken og prøve den på ham.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 12:05   #39
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville dere bestilt størrelse 92 eller 98 i dress til 2-åringen?

Til en 08-modell? 92.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 12:35   #40
iben
oppbevares tørt
 
iben sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.136
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ville dere bestilt størrelse 92 eller 98 i dress til 2-åringen?

Har en kjempegod reima samojed dress du kan få kjøpe. Str 92. Vi har vært veldig fornøyd med den dressen! God, varm og vanntett.

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no