Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Bilder av mine orkideer

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-07-08, 00:29   #21
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bilder av mine orkideer

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Nåh, så det er derfor jeg har en orkide som ser ut som den er på vei ut av potten.
Jeg er ikke gammel nok.



(Har du noe tips? Den ene har noen sinnsykt lange røtter som henger og dingler. Ellers er jeg god på orkideer.)

Du er nok ikke deg nei

Jeg har akkurat lær meg at noen røtter trives i luft, de skal ikke tvinges inn i noen potte, så de kan helt sikkert være der de er. Jeg sprayer bladene med litt vann(når jeg husker det) og da får luftrøtten en liten dusj også.

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 00:32   #22
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bilder av mine orkideer

Nå har jeg forøvrig 11 Phalaenopsis, to av de er over ett år gamle, fem stykker er rednings prosjekter. De siste to tok jeg til meg i dag. De har overlevd i bestemoren min sitt hus i over to år, hun har flyttet på hjem for en tid tilbake, hun har Alheimers så man kan trygt si at de to stakkars orkideene har blitt svært forsømt Nå har de bare fått litt vann en og annen gang når mamma har vært innom i huset.

Jeg har pottet de om og satt de på den beste plassen her, så nå er jeg veldig spent på om de kommer seg.

Er så morsomt, har fått en ny dille

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 11:59   #23
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilder av mine orkideer

Opprinnelig lagt inn av *HH*, her.

Jeg har akkurat lær meg at noen røtter trives i luft, de skal ikke tvinges inn i noen potte, så de kan helt sikkert være der de er. Jeg sprayer bladene med litt vann(når jeg husker det) og da får luftrøtten en liten dusj også.

Når jeg tenker meg om, så tror jeg jammen at de kom hoppende ut av potten etter at jeg begynte å spraye plantene, så det er sikkert en sammenheng.
De plager meg ikke så veldig, sånn bortsett fra når de driver å stikker ned i potten til blomsten ved siden av og slikt.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 00:27   #24
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.115
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bilder av mine orkideer

De var nydelige! Jeg har også dilla. Kanskje jeg skal ta noen bilder av mine også? Jeg har 13 stykker, hvorav 10 stykker er i blomst nå med mange greiner og blomster. Veldig artig! Mine eldste er 4 år gamle og alle har blomstret mange ganger.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 17:24   #25
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bilder av mine orkideer

Ja, sleng dem ut da vel(bildene altså, ikke orkideene dine ).

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 18:14   #26
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bilder av mine orkideer

Fader! jeg fant den ene i dag med en lang grønn stengel, også rørte jeg den, og den brakk!! noen som vet om alt håp er ute? vil den komme seg igjen? Fader altså, har venta på den i over et år nå.. Jeg har også det som dille.. Elsker når de kommer igjen, og jeg tror det hjelper med å holde de litt kaldt og veldig lyst ( ikke nødvendigvis direkte sol) og vanne de godt en gang i uka. Når de er i knopp skal man være veldig forsiktig med å glemme å vanne de, for de kan kaste knoppene..

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 19:53   #27
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bilder av mine orkideer

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

De var nydelige! Jeg har også dilla. Kanskje jeg skal ta noen bilder av mine også? Jeg har 13 stykker, hvorav 10 stykker er i blomst nå med mange greiner og blomster. Veldig artig! Mine eldste er 4 år gamle og alle har blomstret mange ganger.

Vil se bilder ja! Liker veldig godt orkideer jeg også. De har en veldig fin nesten sort en på Roseby - en sånn må jeg ha!

  Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 22:27   #28
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.115
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bilder av mine orkideer

Oi oi - "Sort" orkidé må sjekkes ut! Skal se om det er for mørkt å ta bilder nå, ellers blir det snart!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 22:28   #29
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.115
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bilder av mine orkideer

Superior, jeg vet ikke om den kommer seg igjen, du får bare prøve å støtte den opp. Knakk den skikkelig altså, eller ble den bare bøyd?

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 22:36   #30
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bilder av mine orkideer

Og jeg har knekt en med fem knopper på i dag

Her i butikkene har de bare vanlige Phal. orkideer her.

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 14:30   #31
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bilder av mine orkideer

Tok noen nye bilder i dag.

Noen som har litt mer peiling på orkideer som har noen anelse om hva navnet på disse kan være? Bortsett fra hovednavnet, Phal, det vet jeg

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no