Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Gir du påskeegg til ungdommene? I tilfelle hvordan?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-03-24, 14:11   #41
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gir du påskeegg til ungdommene? I tilfelle hvordan?

Jeg kjøpte Lyco til jentene og sendte et til mellombror gjennom CoolStoff.
I tillegg fikk jentene hver sitt med godteri som fotballagene solgte. Så sendte jeg hver sitt til de tre barnebarna, de fyllte jeg selv.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-24, 14:24   #42
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.338
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gir du påskeegg til ungdommene? I tilfelle hvordan?

Jeg fikk påskeegg av mamma til jeg var voksen og vel så det, så ungene mine får selvfølgelig også, sjøl når de blir tenåringer. Jeg orka ikke gjøre så mye ut av det i år, så jeg gjemte bare eggene i det reine tøyet på vaskerommet, og sa de skulle få eggene bare de hadde lagt sammen tøyet sitt. Fjortisen ropte: «Åh, det er et hint!», og vips hadde alle egg. Ingen la sammen klær.

2011-modellen gikk en ekstra tur ned på vaskerommet for å hente mitt og farens egg, og meldte da han kom opp at neste år trenger jeg kanskje ikke ta meg bryet med å gjemme mitt eget egg, om jeg ikke gidder å hente det sjøl.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-24, 14:51   #43
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.734
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gir du påskeegg til ungdommene? I tilfelle hvordan?

Her ble de gjemt lett tilgjengelig i et glass skap..Og de har tatt de. Rebus og sånt gidder vi ikke vi styre med.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13

Sist redigert av Millen : 03-04-24 kl 21:46.
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-04-24, 14:19   #44
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gir du påskeegg til ungdommene? I tilfelle hvordan?

Ungene får hvert sitt egg, innholdet kommer fra svigers som har god kontakt med påskeharen. I år ble de lagt på frokostplassen til hvert av barnapå påskeaften. Det ble av ulike årsaker ikke felles frokost den dagen, men de fant eggene.

Synes ideen om quiz, som blir til et løsningsord alla påskenøttene var en god og overkommelig ide. Orker ikke gjemme og skrive hundre lapper som vi gjorde da ungene var mindre...

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-24, 14:36   #45
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir du påskeegg til ungdommene? I tilfelle hvordan?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

I år er det mulig at påskeeggjakten rett og slett blir «Finn hvor mamma har gjemt påskeeggene». For det har jeg nemlig glemt. Var tidlig ute for en gangs skyld. Det straffer seg.

Spent på hva som ble løsningen her?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-24, 21:16   #46
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gir du påskeegg til ungdommene? I tilfelle hvordan?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Spent på hva som ble løsningen her?

Jeg fant eggene.

Lagde påskerebus ved hjelp av chat gtp. Tips: dobbeltsjekk nøye hvis du ber den lage anagram. Den er mer opptatt av å lage gøyale ord, så den bytter ut noen bokstaver hvis den syns det passer bedre sånn. Kan hende det er bittelitt frustrerende for de som skal løse rebusen.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-24, 21:30   #47
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir du påskeegg til ungdommene? I tilfelle hvordan?

Nei, det er det slutt på nå. Yngste er 22. Mye godteri i huset i påsken, men ikke i egg.
Barnebarnet fikk påskeegg.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-24, 23:43   #48
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gir du påskeegg til ungdommene? I tilfelle hvordan?

Jeg prøvde også chatgpt til rebuser bare for gøy, ble ikke brukt for å si det sånn.

🌞 + 🌊 = Solnedgang
📚 + 🦷 = Bokstav
🍎 + 🐝 = Eplekake
🌲 + 🍦 = Skogis

Enten er ikke løsningen er reelt ord, eller så er ikke det sammenheng mellom bildene og svaret 😏

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-24, 07:55   #49
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.873
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gir du påskeegg til ungdommene? I tilfelle hvordan?

I dag oppdaget vi et egg som ingen fant på påskeaften. Jeg trodde jeg hadde telt riktig da jeg sa hvor mange egg jeg hadde gjemt rundt i huset, men tydeligvis telte jeg feil og ingen fant det siste heller. Da ble det litt sjokolade på en vanlig torsdag i stedet.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-24, 08:23   #50
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.712
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gir du påskeegg til ungdommene? I tilfelle hvordan?

Mannen lager alltid regbus. Vi pleier å væer sammen med 2 andre vennefamiler på hytten, så det er mange barn/ungdommer. I år var yngste 10 og eldste 21.
I år hadde mannen lagt inn et par hint som stemmen fra Kuben i Spillet. Det synes alle ungene/ungdommene var en ekstra kul tvist.

__________________
03 06 09
Mikkeline er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-04-24, 11:18   #51
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gir du påskeegg til ungdommene? I tilfelle hvordan?

Lager ikke rebus og den slags lenger. De får hvert sitt påske-egg og det ligger framme påskeaften morgen (har alltid vært fast dag).

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-24, 12:25   #52
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir du påskeegg til ungdommene? I tilfelle hvordan?

13-åringen fikk lapper rundt i hele huset.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no