Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff: Når naboen kommenterer rompa di

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-04-10, 18:11   #1
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Stort smil

Spinoff: Når naboen kommenterer rompa di

Fra "hemmeligheter"-tråden:

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Er det bare jeg som ville skrytt (og ledd) til mannen om rompekommentaren? Jeg ville trolig lagd et blogginnlegg om det her også.

Nå kom jeg med teflonhjernen på en hendelse i påsken. Jeg ankom gårdsplassen hos mine slektninger i ei lita bygd der alle kjenner alle og vel så det. Der står jeg da, i skjørt og støvletter, og tar ut bagasjen av bilen, med ryggen mot veien (rompa da ) og så hører jeg en merkelig lyd bak meg, og en mann som sier:
- Herregud, man har glømt gamle kunster, her ser æ plutselig ei dama og så sku æ plystre og så får æ fan ikkje ordentlig lyd engang!

Hva skulle jeg gjøre da synes dere? Smekke til han? Spille fornærmet? Neida, man vet jo hvor man er kommet, så selv om mannen var fremmed for meg så returnerte jeg:

- Ja, ehh... det er visst lenge siden noen har plystra på meg, så jeg hadde vel ikke gjenkjent lyden engang - om du hadde fått det til.

Og så gikk jeg bort og hilste på han, og det viste seg å være en humørfylt kar fra nabolaget selvsagt. Gift på tyvende året med søskenbarnet til slektningen min.

Trur ikkje vi her nord tar det der så nøye at vi gidde å bli fornærma.
Eller er jeg kanskje kommet i en alder der man tar hjertelig imot enhver kompliment.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 18:13   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Når naboen kommenterer rompa di

Hahaha knallbra. Det kunne uansett aldri falt meg inn å bli fornærma over noe sånt? Jeg tror i grunnen ikke jeg kjenner noen som hadde blitt fornærma, så vi er heldigvis ikke så snurtne her på vestlandet heller, hehe.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 18:14   #3
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Når naboen kommenterer rompa di

Om noen hadde plystra på den feite ræva mi, så skulle jeg vært dem evig takknemlig.

Sist gang jeg ble plystret på var jeg omtrent 20 og gikk forbi en gjeng arbeidskarer mens jeg sugde på en sånn is av typen Solo. Det er lenge siden, det. :uattraktiv:

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 18:15   #4
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Når naboen kommenterer rompa di

Jeg er alt for gammel til å ikke ta et hvilket som helst kompliment eller "kompliment" i beste mening, så jeg ville trolig gjort som deg, ea. (Og jeg håper virkelig, virkelig jeg ville hatt åndsnærværelse nok til å være like treffsikker med replikken som du var. )

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 10:59   #5
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Når naboen kommenterer rompa di

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg er alt for gammel til å ikke ta et hvilket som helst kompliment eller "kompliment" i beste mening, så jeg ville trolig gjort som deg, ea. (Og jeg håper virkelig, virkelig jeg ville hatt åndsnærværelse nok til å være like treffsikker med replikken som du var. )

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 18:16   #6
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff: Når naboen kommenterer rompa di

Jeg hadde ledd og takket for komplimentet. Tenk om noen hadde giddet å plystre etter meg da gitt ...

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 18:28   #7
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff: Når naboen kommenterer rompa di

Det bør tas som et kompliment! Det var jo morsomt i tillegg!

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 18:35   #8
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Når naboen kommenterer rompa di

Akkurat det tilfellet i HI hadde jeg ledd av fordi det var morsomt sagt.

Men sånn ellers blir jeg hverken glad eller takknemlig om jeg blir plystret etter, folk må synes hva de vil om meg eller utseendet mitt, men de kan spare seg å ytre det, hvorfor skulle jeg ha noe interesse hva fremmede synes om meg?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 19:03   #9
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Når naboen kommenterer rompa di

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Akkurat det tilfellet i HI hadde jeg ledd av fordi det var morsomt sagt.

Men sånn ellers blir jeg hverken glad eller takknemlig om jeg blir plystret etter, folk må synes hva de vil om meg eller utseendet mitt, men de kan spare seg å ytre det, hvorfor skulle jeg ha noe interesse hva fremmede synes om meg?

Fordi det er hyggelig å bli lagt merke til og få komplimenter.

En av de virkelig hyggelige tingene med junaiten er at komplimenter henger løst, både hos menn og damer. Ikke akkurat i form av plystring, men "Nice dress", "you look good today" og tilsvarende. Både fra kjente og ukjente. Jeg synes det er fint, jeg.

Forøvrig har jeg blitt forsøkt sjekket opp på matbutikken. Fortalt det til mannen - og skrevet blogginnlegg om det

Knegget godt av HI, det var et kjapt og godt svar

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 19:05   #10
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Når naboen kommenterer rompa di

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Akkurat det tilfellet i HI hadde jeg ledd av fordi det var morsomt sagt.

Men sånn ellers blir jeg hverken glad eller takknemlig om jeg blir plystret etter, folk må synes hva de vil om meg eller utseendet mitt, men de kan spare seg å ytre det, hvorfor skulle jeg ha noe interesse hva fremmede synes om meg?

Vel, når man er vant til å høre det motsatte av komplimenter, så er det faktisk ganske ok å høre, også fra fremmede, om de har noe positivt å si. Men det er vel ikke en problemstilling som er relevant.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 16:54   #11
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Når naboen kommenterer rompa di

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Men sånn ellers blir jeg hverken glad eller takknemlig om jeg blir plystret etter, folk må synes hva de vil om meg eller utseendet mitt, men de kan spare seg å ytre det, hvorfor skulle jeg ha noe interesse hva fremmede synes om meg?

Mener du det? Si at en kjent eller en ukjent person hadde kalt meg en "feit ku": Jeg ville blitt lei meg uansett. På samme måte ville jeg blitt glad om en person sa at jeg så bra ut, selv om jeg ikke kjente han. Jeg har vanskelig for å tro at noen kan være helt, totalt likegyldige til hva andre mener om dem. Et kompliment er vel (som regel) hyggelig selv om man får det fra en person man ikke kjenner?

Jeg kunne for øvrig blitt smigret/ irritert/likegyldig over en "flott rompe"-kommentar, det kommer helt an på settingen og humøret. (Mitt altså. )

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 17:35   #12
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Når naboen kommenterer rompa di

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Mener du det? Si at en kjent eller en ukjent person hadde kalt meg en "feit ku": Jeg ville blitt lei meg uansett. På samme måte ville jeg blitt glad om en person sa at jeg så bra ut, selv om jeg ikke kjente han. Jeg har vanskelig for å tro at noen kan være helt, totalt likegyldige til hva andre mener om dem. Et kompliment er vel (som regel) hyggelig selv om man får det fra en person man ikke kjenner?

Jeg kunne for øvrig blitt smigret/ irritert/likegyldig over en "flott rompe"-kommentar, det kommer helt an på settingen og humøret. (Mitt altså. )


Om en fremmed sier "fine pupper" så blir jeg egentlig akkurat like irritert som om han skulle sagt "stygge pupper". Jeg synes slike spesifikke utsagn er utidige og blodharry, det er på en måte en innbilskhet i det fra avsender, som om dennes mening er etterspurt.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 18:57   #13
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Når naboen kommenterer rompa di

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Mener du det? Si at en kjent eller en ukjent person hadde kalt meg en "feit ku": Jeg ville blitt lei meg uansett. På samme måte ville jeg blitt glad om en person sa at jeg så bra ut, selv om jeg ikke kjente han. Jeg har vanskelig for å tro at noen kan være helt, totalt likegyldige til hva andre mener om dem. Et kompliment er vel (som regel) hyggelig selv om man får det fra en person man ikke kjenner?

Jeg kunne for øvrig blitt smigret/ irritert/likegyldig over en "flott rompe"-kommentar, det kommer helt an på settingen og humøret. (Mitt altså. )


Jeg gir ganske beng om ukjente folk kommer med negative kommentarer om utseendet. Trur eg.

Selvfølgelig er det fullstendig likegyldig for meg hva tilfeldige forbipasserende mener om hvordan jeg ser ut. De kan derfor godt droppe å komme med ytringer.


(Og jeg ser at det kanskje virker som om jeg ikke kan gå offentlig uten å høre en eller annen kommentar, det er ikke sånn, altså. )

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 20:00   #14
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Når naboen kommenterer rompa di

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Selvfølgelig er det fullstendig likegyldig for meg hva tilfeldige forbipasserende mener om hvordan jeg ser ut. De kan derfor godt droppe å komme med ytringer.

Jeg er rørende enig med aC.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 11:14   #15
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff: Når naboen kommenterer rompa di

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Akkurat det tilfellet i HI hadde jeg ledd av fordi det var morsomt sagt.

Men sånn ellers blir jeg hverken glad eller takknemlig om jeg blir plystret etter, folk må synes hva de vil om meg eller utseendet mitt, men de kan spare seg å ytre det, hvorfor skulle jeg ha noe interesse hva fremmede synes om meg?

Folk er forskjellige. Var det ikke du som også sa at dere aldri krangler eller er irriterte på hverandre hjemme? Ingen hevede stemmer og sånt?

For meg er det sånn at følelser, både mine og andre, finnes og tillates uttrykt. På godt og vondt. For det aller meste ser jeg det som en positiv ting at folk uttrykker følelser og meninger. Det gjelder også om følelsen som uttrykkes er negativ.

Men så foretrekker jeg da også at naboen kommer durende med fakter og høy stemme og uttrykker sin irritasjon over noe jeg eller barna mine har gjort, fremfor at naboen blir stadig mer ordknapp og sender meg "blikk" og mumler til en annen nabo.

Og om noen kommenterer rumpa mi - jeg tar det som en kompliment, og som et uttrykk for at noen hadde lyst til å si noe positivt til meg.

Og så husker jeg den beste komplimenten jeg noen gang har fått - det var fra en gutt i barnehagen som var rundt 5 år. Han hadde falt og slått seg, og fordi jeg akkurat kom forbi var jeg den som plukket han opp, satte han på kneet mitt, børstet av sand og tørket tårer. Da en av de ansatte kom og tok med seg gutten snudde han seg til meg og sa: "du har jammen meg store hender!". Ja, jeg har kanskje det. Og de fungerte godt til å plukke opp skadet gutt, børste sand og tørke tårer.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 13:15   #16
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Når naboen kommenterer rompa di

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Folk er forskjellige. Var det ikke du som også sa at dere aldri krangler eller er irriterte på hverandre hjemme? Ingen hevede stemmer og sånt?

For meg er det sånn at følelser, både mine og andre, finnes og tillates uttrykt. På godt og vondt. For det aller meste ser jeg det som en positiv ting at folk uttrykker følelser og meninger. Det gjelder også om følelsen som uttrykkes er negativ. .

Jesus, du skjønner ikke helt hva som skrives alltid, hva? Det jeg skrev var at jeg aldri blir rasende på mannen min, og det ikke er høylydte krangler og kjefting. Han gjør ikke ting som er så alvorlige at jeg blir rasende.

Det blir som på jobb, man blir jo irritert på arbeidskollegaer der også, men det er måten man uttrykker irritasjonen på, og poenget mitt var at det går fint an å leve et liv hvor ingen brøler og slamrer med dører.

Og nei, jeg har ikke problemer med å uttrykke sinne de gangene jeg faktisk blir veldig sint. Jeg synes også det er helt bra med samfunn hvor folk sier ifra, men det å forlange en viss form på hvordan man ytrer sinne er da faktisk ikke det samme som å være passiv-aggressiv eller at man nødvendigvis må stå og brøle og være ufin. Ble det lettere å forstå nå?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 13:27   #17
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff: Når naboen kommenterer rompa di

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jesus, du skjønner ikke helt hva som skrives alltid, hva? Det jeg skrev var at jeg aldri blir rasende på mannen min, og det ikke er høylydte krangler og kjefting. Han gjør ikke ting som er så alvorlige at jeg blir rasende.

Det blir som på jobb, man blir jo irritert på arbeidskollegaer der også, men det er måten man uttrykker irritasjonen på, og poenget mitt var at det går fint an å leve et liv hvor ingen brøler og slamrer med dører.

Og nei, jeg har ikke problemer med å uttrykke sinne de gangene jeg faktisk blir veldig sint. Jeg synes også det er helt bra med samfunn hvor folk sier ifra, men det å forlange en viss form på hvordan man ytrer sinne er da faktisk ikke det samme som å være passiv-aggressiv eller at man nødvendigvis må stå og brøle og være ufin. Ble det lettere å forstå nå?

Godt å se at du kan bli sur også.

Nei, alvorlig talt, jeg syns du tar litt unødig på vei her, jeg. Jeg husker at jeg ble litt overrasket over deg i den andre tråden, nesten som om følelser var noe man helst ikke skulle ha. Og så kom denne tråden, hvor du igjen uttrykker noe beslektet.

Men jeg tror fortsatt at du er i mindretall, både når det gjelder selvkontroll og når det gjelder hva du krever av andre. Selvsagt må man ikke nødvendigvis stå og brøle og være ufin - jeg har da heller ikke sagt at dette er noe man "må".

Poenget mitt var bare at folk er forskjellige. Du liker ikke om noen plystrer på deg eller om fremmede gir deg et kompliment. Du liker ikke kjefting og hjemme hos dere blir dere ikke sinte på hverandre. Men hos veldig mange andre er det helt normalt både med komplimenter og kjefting.

Om jeg blir glad for en hyggelig kommentar, så er jo det rett og slett bare fordi kommentaren var hyggelig. Det er hyggelig at folk sier noe hyggelig, til og med fremmede. Og siden jeg syns det, så kan jeg også gi komplimenter til vilt fremmede, for jeg regner med at de fleste setter pris på en hyggelig kommentar. Eller et smil. Jeg smiler også til vilt fremmede, og setter pris på at andre gjør det.

Det er ikke fordi det på noen måte er viktig for meg hva fremmede mennesker måtte mene om meg. Men bare fordi det er hyggelig å gi og få komplimenter.

Jeg syns du overser den delen av det, og fremstiller det som om alt handler om hva du måtte være interessert i å vite. Mens jeg mener at folk gir komplimenter for å være hyggelige, ikke fordi de tror at du er oppriktig interessert i deres mening om deg eller ditt.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 18:30   #18
Tranquil
Erfaren
 
Tranquil sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 912
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Sv: Spinoff: Når naboen kommenterer rompa di

Herlig

Tranquil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 19:10   #19
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Når naboen kommenterer rompa di

Plystring syns jeg bare er gøy. Det er ikke vår før bygningsarbeidere plystrer på en.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 19:12   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Når naboen kommenterer rompa di

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Plystring syns jeg bare er gøy. Det er ikke vår før bygningsarbeidere plystrer på en.

Enig. Mulig jeg er shallow som fy, men jeg får en litt sånn glad, boblende følelse når jeg blir plystret etter.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no