Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Temahefte 43 - Sandnes

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-22, 22:13   #21
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Temahefte 43 - Sandnes

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Xs/s/m/l/xl/xxl/xxxl

Oker: 400/400/450/500/550/600/600
Pudderrosa: 250/250/300/350/400/450/450

Takk! Sandnes deler dette på nettsiden sin også. jeg har kjøpt 9 grønne og 6 marsipan.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-22, 13:17   #22
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.475
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Temahefte 43 - Sandnes

Jeg har samme oppskrift som Spoon, og der er pinnestørrelse 2,5 og 3, så da er tipset mitt om at oppskrift finnes i boken "42 norske kofter" ubrukelig. Var så sikker på at jeg hadde den med tykkere pinner også, men det hadde jeg selvsagt ikke.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-22, 13:35   #23
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.268
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Temahefte 43 - Sandnes

Det kan hende jeg har det hjemme, jeg skulle nemlig en gang strikke Nancykofte, så det er ikke umulig at heftet ligger der et sted. Minuset er selvsagt at jeg ikke kommer til riktig hus før på mandag.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-22, 13:37   #24
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Temahefte 43 - Sandnes

Opprinnelig lagt inn av Sol, her.

Det kan hende jeg har det hjemme, jeg skulle nemlig en gang strikke Nancykofte, så det er ikke umulig at heftet ligger der et sted. Minuset er selvsagt at jeg ikke kommer til riktig hus før på mandag.

Det riktige huset ditt er vel ikke så langt fra meg? Hvis du kunne tenke deg å låne bort/selge heftet, kan jeg evt svippe innom og hente - og sende til Albertine.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West

Sist redigert av Pøblis : 02-02-22 kl 13:54.
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-22, 14:40   #25
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Temahefte 43 - Sandnes

Oppskrift er delt!

Dette er jo på kanten mtp opphavsrett og anledning til deling; men jeg anser det som å ha lånt ut heftet mitt til Albertine/pøblis; og at jeg ikke bruker det før jeg har «fått» det tilbake; dvs ser ferdig produkt. :angel:

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-22, 14:48   #26
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Temahefte 43 - Sandnes

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Oppskrift er delt!

Dette er jo på kanten mtp opphavsrett og anledning til deling; men jeg anser det som å ha lånt ut heftet mitt til Albertine/pøblis; og at jeg ikke bruker det før jeg har «fått» det tilbake; dvs ser ferdig produkt. :angel:

Tusen takk! Og jeg kan opplyse om at jeg har heftet selv, det ligger bare nedpakket i hvelvet i huset et eller annet sted, med tonnevis av byggemateriale foran døra.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-22, 14:58   #27
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Temahefte 43 - Sandnes

Om noen skulle være på søken etter dette en annen gang kan jeg opplyse om at www.skdyarns.net selger enkelt mønster fra gamle hefter, det er på engelsk da, men en grei mulighet for å få kjøpt oppskriften.
(Ja jeg måtte forsøke og oppskriften kom helt fint på e-post.)

Tema 43

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-22, 15:15   #28
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Temahefte 43 - Sandnes

Utrolig fin kofte. Hva er pinnestørrelsen?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-22, 15:18   #29
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Temahefte 43 - Sandnes

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Utrolig fin kofte. Hva er pinnestørrelsen?

3 og 3,5.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-22, 15:20   #30
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Temahefte 43 - Sandnes

Flere spørsmål: Klippes denne opp? Eller hvordan blir den en jakke?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-22, 15:25   #31
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Temahefte 43 - Sandnes

Ja, den klippes opp.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-22, 15:26   #32
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Temahefte 43 - Sandnes

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Ja, den klippes opp.

Gulp.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-22, 15:28   #33
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Temahefte 43 - Sandnes

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Gulp.

Jeg vet. Strikkersken; den snille Albertine, sa det samme, så jeg må enten fikse selv, eller få noen erfarne og modig klippere til å hjelpe meg.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-22, 15:30   #34
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Temahefte 43 - Sandnes

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Gulp.

Bare et innspill her. Om det skal klippes opp eller ikke er jo et valg man kan gjøre selv. Jeg har begynt å strikke jakker frem og tilbake. Det tar litt lengre tid med strikkingen, men man slipper klipping etterpå. For meg blir den samlede tidsbruken ikke noe mer, og jeg bruker heller tid på strikking enn på sying.

Det er selvsagt et valg man gjør eller ikke gjør. Men for meg tok det ganske lang tid å forstå at det var en mulighet. og jeg har aldri sett meg tilbake og blitt mye mer glad i å strikke jakker.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-22, 15:58   #35
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.268
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Temahefte 43 - Sandnes

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Det riktige huset ditt er vel ikke så langt fra meg? Hvis du kunne tenke deg å låne bort/selge heftet, kan jeg evt svippe innom og hente - og sende til Albertine.

Helt riktig og ja - men nå har det løst seg?

Jeg kan hjelpe deg med å sy og klippe, da!

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-22, 15:59   #36
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Temahefte 43 - Sandnes

Opprinnelig lagt inn av Sol, her.

Helt riktig og ja - men nå har det løst seg?

Jeg kan hjelpe deg med å sy og klippe, da!

Kan du? Det hadde vært helt KNALL!

Jeg elsker FP. Virkelig.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-22, 19:36   #37
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Temahefte 43 - Sandnes

Skal du ikke strikke i 100 % ull da? Da trenger du ikke sy, bare å klippe i vei. Jeg strikket min Nancy i Finull, ikke noe sying. Det handler kun om mot!

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-22, 19:39   #38
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Temahefte 43 - Sandnes

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Bare et innspill her. Om det skal klippes opp eller ikke er jo et valg man kan gjøre selv. Jeg har begynt å strikke jakker frem og tilbake. Det tar litt lengre tid med strikkingen, men man slipper klipping etterpå. For meg blir den samlede tidsbruken ikke noe mer, og jeg bruker heller tid på strikking enn på sying.

Det er selvsagt et valg man gjør eller ikke gjør. Men for meg tok det ganske lang tid å forstå at det var en mulighet. og jeg har aldri sett meg tilbake og blitt mye mer glad i å strikke jakker.

Men, strikker du mønster vrangt? Det har jeg aldri fått til...

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-22, 20:00   #39
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Temahefte 43 - Sandnes

Jeg kunne nok klart å strikke denne frem og tilbake, siden det er et nokså enkelt mønster. Gjorde det med Nøstebarn si Eirajakke, litt mer knot med tre farger, men det gikk greit.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-22, 20:13   #40
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Temahefte 43 - Sandnes

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Men, strikker du mønster vrangt? Det har jeg aldri fått til...

Du strikker på retta frem og tilbake. Du blir vant til det.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no