Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Trenger fargetips. Skal pusse opp rommet til min 11 år gamle datter

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-02-08, 12:31   #21
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger fargetips. Skal pusse opp rommet til min 11 år gamle datter

Jeg ville kjørt hvitt over alt, evt. 3 hvite vegger + en fondvegg som nevnes her.

Ang. hvitfargen: Hvis det er et eldre hus med hvite dører og hvitt listverk ville jeg valgt Jotuns eggehvit (0502-Y). Hvis det er et nybygg med nye dører og nytt, hvitt listverk ville jeg valgt Jotuns bomull (S0502-Y). (0502-Y var industristandarden for "hvit" før - nå har S0502-Y overtatt. S foran står for second edition av NCS-fargene. Det er en liten nyanseforskjell og det er greit å matche med eksisterende hvitfarge i huset for å unngå at f.eks. dører/listverk fremstår som gulaktige.)

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 12:32   #22
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger fargetips. Skal pusse opp rommet til min 11 år gamle datter

Vil ikke lillafarger på puter, sengeteppe, gardiner o.l. gjøre ett grått rom varmere?

Vanskelig dette. Hun blir jo 11, så jeg vil det skal bli et rom hun ikke syns blir barnslig med en gang.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 12:33   #23
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger fargetips. Skal pusse opp rommet til min 11 år gamle datter

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg ville kjørt hvitt over alt, evt. 3 hvite vegger + en fondvegg som nevnes her.

Ang. hvitfargen: Hvis det er et eldre hus med hvite dører og hvitt listverk ville jeg valgt Jotuns eggehvit (0502-Y). Hvis det er et nybygg med nye dører og nytt, hvitt listverk ville jeg valgt Jotuns bomull (S0502-Y).

Det er et eldre hus med profilerte lister, glatte lister, hvite lister, ubehandla lister, tja i det hele tatt. Dørene er trefarget, ikke furu, men typisk for den tiden.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 12:38   #24
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger fargetips. Skal pusse opp rommet til min 11 år gamle datter

Vi har en nydelig lysblå-med-litt-lilla farge på soverommet vårt - alt av møbler osv er holdt i hvitt. Kan ta bilde og legge inn + finne fargekode til deg hvis du vil (må kanskje rydde litt først )

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 12:41   #25
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger fargetips. Skal pusse opp rommet til min 11 år gamle datter

Åh- du skulle ha den nå du!
Lurer på om den ligner litt på "risør", men med litt mer lillaskjær i seg (hvis risør er på fargekartet lengre da).

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 12:49   #26
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger fargetips. Skal pusse opp rommet til min 11 år gamle datter

Hvis du går hit og søker på risør ser du den der
Linken er til Jotuns fargevelger, der kan du trikse med fondvegger og hele farger og prøve deg litt fram på eksempelrom!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 21:56   #27
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger fargetips. Skal pusse opp rommet til min 11 år gamle datter

Vi har valgt farge. Det ble Letthet og Lys Aubergine. Håper det blir bra.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no