Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Steketid kjøleskapskald lasagne?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-02-23, 21:27   #1
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.824
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Steketid kjøleskapskald lasagne?

Jeg har laget en stor form med lasagne i kveld, som skal stekes til middag i morgen.
Vanligvis steker jeg lasagnen når den er ferdigmontert, ca 25-30 min på 200 grader. Hvor mye ekstra steketid bør jeg beregne når den kommer rett fra kjøleskap?

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-23, 21:52   #2
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.121
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Steketid kjøleskapskald lasagne?

Vi pleier steke kald lasagne på 220 grader, 25 minutter med alu-folie på, og 25 min uten. Gjerne sett den inn i kald ovn, og ta tiden fra når ovnen er varm.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-23, 06:03   #3
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.753
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Steketid kjøleskapskald lasagne?

Det spørs hvor høy den er. Jeg pleier ha fem lag med plater, og stekovnen på 180 grader i 50 minutter når den er nylaget. Hadde plusset på 15 minutter, men det er jo enkelt å teste etter hvert, da.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-23, 08:10   #4
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.405
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Steketid kjøleskapskald lasagne?

Det tar ofte lenger tid enn hva jeg tror og er avhengig av hvor høy den er som Retz skriver. Hos meg tar det i hvert fall mer enn 30 min, men jeg har ikke så varmt som 225 grader. 180 grader 45 minutter med folie så burde den være helt varm.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no