Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Den nye prinsessen i Sverige skal hete:

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-02-12, 20:48   #61
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den nye prinsessen i Sverige skal hete:

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg synes ikke det er et fjollenavn. :shrug: Derimot synes jeg det er skikkelig kjerringtakter å fnyse av ethvert navn som ikke er "stødig og nordisk".

Jeg skrev generelt og har faktisk ikke sagt at jeg synes prinsessenavnet er spesielt fjollete. Kongelige navn er jo gjerne litt mer pompøse enn vanlige navn og dette barnet har vel heller ikke et etternavn som kan "kollidere."
For øvrig skjønner jeg ikke helt hva du mener: Er det mer kjerring å fnyse over av noen kaller barnet sitt Cindhy Victoria enn det er å fnyse over at noen kaller barnet sitt Oda?
Hvis det i det hele tatt var meg du siktet til, har jeg ikke sagt-eksplisitt-at jeg foretrekker nordiske navn.

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Nei, faktisk så synes jeg ikke man kan le av det du kaller fjollenavn. Jeg garanterer at ingen foreldre som navngir et barn synes det er fjollete, og at man derfor, med respekt for andre folks følelser (som nok er ganske sterke når de navngir et barn) gir seg faen i å latterliggjøre navnevalg.

Jeg er klar over at man ikke kan le av andre menneskers navn, utseende eller jobb, men jeg trooor det muligens kan være lov å ytre seg blittelittegranne kritisk i en tråd på internettet startet nettopp med det formål å diskutere et navn. Med mindre dette var tenkt som en ren informasjonstråd?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 21:01   #62
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.178
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den nye prinsessen i Sverige skal hete:

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg er klar over at man ikke kan le av andre menneskers navn, utseende eller jobb, men jeg trooor det muligens kan være lov å ytre seg blittelittegranne kritisk i en tråd på internettet startet nettopp med det formål å diskutere et navn. Med mindre dette var tenkt som en ren informasjonstråd?

Jeg vet ikke hva slags intensjon trådstarter har, men man har jo et valg i hva man er med på å diskutere og raljere over.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 21:54   #63
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den nye prinsessen i Sverige skal hete:

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg vet ikke hva slags intensjon trådstarter har, men man har jo et valg i hva man er med på å diskutere og raljere over.

Så klart, men man har også et valg når det gjelder hva man blir støtt over. Jeg tror faktisk at noen en gang sa noe litt ufordelaktig om navnet til ett av mine barn i en navnetråd på FP, men verden gikk videre...

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 21:56   #64
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.646
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Den nye prinsessen i Sverige skal hete:

Estelle er kjempefint og spesielt.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 22:01   #65
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.319
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den nye prinsessen i Sverige skal hete:

Jeg gir beng i hva folk synes om navn generelt, men merker meg at det er den samme gjengen som fniser av navn man ikke finner i "Trauste Navn For Alle Anledninger"-boken, som også slenger seg over enhver Boden-, Odd Molly-, kakedekorerings-, ta-bilder-med-vintage-filter-hype, og som i tillegg gjerne vrenger ut av seg idéer om at det er viktig å ikke bry seg om hva andre synes.

Kjerringmafia.

Jeg liker Estelle, Silvia, Ewa og Mary, selvfølgelig er alle navnene til sammen litt i overkant mye, men så følger det jo i det minste noen frynsegoder ved å være kongelig, man kan slenge på så mange navn man vil.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 22:05   #66
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den nye prinsessen i Sverige skal hete:

Nå generaliserer du veldig, Maverick. Jeg innrømmer at jeg foretrekker nordiske navn foran mer eksotiske, men jeg eier ikke et eneste Odd Molly eller Boden-plagg, og det nærmeste jeg kommer fancy kakepynt er non-stop på muffinsene (ikke cup cakes, altså... )
Og vintagehvafornoe?



Men jeg holder på at det ganske ofte kan være greit å ikke bry seg for mye om hva andre synes. Spesielt ikke rare folk på internettet.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 22:08   #67
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.319
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den nye prinsessen i Sverige skal hete:

Selvfølgelig generaliserer jeg. Jeg kan til og med innrømme at jeg tabloidiserer.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 22:12   #68
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den nye prinsessen i Sverige skal hete:

Jeg aner jo ikke hva barna til Odd Molly FP-ere heter, men de jeg kjenner RL som er litt sånn OM og chubby chick (sorry, jeg må harselere litt med det også) tenderer faktisk mer mot Estrella-retningen.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 22:14   #69
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.319
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den nye prinsessen i Sverige skal hete:

Estelle, ikke Estrella.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 22:14   #70
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den nye prinsessen i Sverige skal hete:

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg liker Estelle, Silvia, Ewa og Mary, selvfølgelig er alle navnene til sammen litt i overkant mye, men så følger det jo i det minste noen frynsegoder ved å være kongelig, man kan slenge på så mange navn man vil.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 22:37   #71
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den nye prinsessen i Sverige skal hete:

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg gir beng i hva folk synes om navn generelt, men merker meg at det er den samme gjengen som fniser av navn man ikke finner i "Trauste Navn For Alle Anledninger"-boken, som også slenger seg over enhver Boden-, Odd Molly-, kakedekorerings-, ta-bilder-med-vintage-filter-hype, og som i tillegg gjerne vrenger ut av seg idéer om at det er viktig å ikke bry seg om hva andre synes.

Kjerringmafia.

Jeg liker Estelle, Silvia, Ewa og Mary, selvfølgelig er alle navnene til sammen litt i overkant mye, men så følger det jo i det minste noen frynsegoder ved å være kongelig, man kan slenge på så mange navn man vil.

Maverick er herlig forfriskende, kjenner jeg.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 22:39   #72
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den nye prinsessen i Sverige skal hete:

Og jeg kjenner at det er greit å ha meninger, men må man dra kjerring-kortet? :alderssensitiv:

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 22:39   #73
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.412
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den nye prinsessen i Sverige skal hete:

Ja på svensk uttaler man Estelle uten den siste e-en.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 22:58   #74
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den nye prinsessen i Sverige skal hete:

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg synes ikke det er et fjollenavn. :shrug: Derimot synes jeg det er skikkelig kjerringtakter å fnyse av ethvert navn som ikke er "stødig og nordisk".

Så enig så enig.

Syntes Estelle var helt finfint.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 23:00   #75
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den nye prinsessen i Sverige skal hete:

De må få velge hva de vil, må være utrolig slitsomt å ha en million meninger flyende rundt om et såpass personlig valg som navn på ny baby er. Estelle er litt uvant for meg, Stella synes jeg er fint. Til tross for at jeg husker veldig godt Stella-episoden til Elaine. Vi møtte motstand så det holdt for navnet til vår yngste, og det var jo bare fra en håndfull personer. Jeg ble skikkelig barselbitch av det.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 23:04   #76
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.178
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den nye prinsessen i Sverige skal hete:

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Så klart, men man har også et valg når det gjelder hva man blir støtt over. Jeg tror faktisk at noen en gang sa noe litt ufordelaktig om navnet til ett av mine barn i en navnetråd på FP, men verden gikk videre...

Ja, jeg tviler altså ikke på at verden går videre selv om internettet harsellerer med navnevalget, du må bare fnise herfra og til månen om du synes det er greit.
For meg vitner det om såpass mye respektløshet over andre menneskers viktige valg at jeg ønsker ikke å gjøre det.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 23:10   #77
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.319
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den nye prinsessen i Sverige skal hete:

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Og jeg kjenner at det er greit å ha meninger, men må man dra kjerring-kortet? :alderssensitiv:



Det er en tilstand, ikke en alder, vettu. No worries.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-12, 00:25   #78
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den nye prinsessen i Sverige skal hete:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-12, 02:10   #79
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den nye prinsessen i Sverige skal hete:

Jeg har sansen for litt sære navn. Nå kom jeg nettopp over ei lita Ynwa.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-12, 08:07   #80
Krinoline
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 94
Krinoline er litt kul
Standard

Sv: Den nye prinsessen i Sverige skal hete:

Men hva vil det da si å harselere over et navn? Tror jeg skrev noen ord lenger opp her om at navn som Oliver og Emilie ikke akkurat er så originale. Er det å harselere, eller er det bare en konstatering av et faktum? Mulig noen kan ha blitt støtt, og det er isåfall leit. Ikke meninga.
Men hvor går grensa for hva vi kan få lov til å ha meninger om og ikke? Hvis noen synes at jeg har et snålt navn så bryr jeg meg ikke så veldig om det, for det sier jo ingenting om hvordan jeg er som menneske det. Jeg synes at Mette Marit kan være litt flau noen ganger, det må da være mye verre det enn å synes at Estelle ikke var noe særlig til navn? Eller?

Krinoline er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no