Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Samenes nasjonaldag: Musikktips ønskes

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-02-19, 12:21   #1
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Spørsmål

Samenes nasjonaldag: Musikktips ønskes

I dag hører jeg på Mari Boine, noe jeg ofte gjør. Den eneste skiva jeg har er fra 2001 og heter Gávcci Jahkejuogu (Eight seasons). Jeg vil ha mer musikk i den sjangeren, gjerne av Mari Boine, men jeg tar gjerne i mot tips om annen samsik musikk jeg burde undersøke.


Noen som føler seg kallet til å hjelpe meg her?

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-19, 14:04   #2
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Samedagen: Musikktips ønskes

Kanskje Niko Valkeapää er noe for deg?

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-19, 14:12   #3
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Samedagen: Musikktips ønskes

Jeg liker sangene maze og ozon

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-19, 14:37   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Samedagen: Musikktips ønskes

https://www.nrk.no/sapmi/her-er-de-h...pmi-1.14005162

Riktignok en nesten ett år gammel liste.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-19, 15:24   #5
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Samedagen: Musikktips ønskes

Daniels joik, kanskje?

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-19, 16:15   #6
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Samedagen: Musikktips ønskes

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Kanskje Niko Valkeapää er noe for deg?


Jeg skulle også til å foreslå Niko.

Onkelen hans er jo også verdt å lytte til - Nils-Aslak Volkeapää.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-19, 17:24   #7
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Samedagen: Musikktips ønskes

Jeg liker Skáidi - Inga Juuso og Steinar Raknes.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-19, 10:06   #8
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Samedagen: Musikktips ønskes

Takk til alle som har gitt meg tips. Beklageligvis har jeg ikke fått lest og testet noe av det ennå (se gruffetråden for forklaring). Jeg håper å få lest svarene deres i morgen eller søndag.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-19, 10:13   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Samedagen: Musikktips ønskes

Også heter det altså samisk nasjonaldag, ikke «samedagen».

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-19, 10:20   #10
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Samedagen: Musikktips ønskes

Om du ikke har sett det nrkprogrammet der kjendiser joiker en person de er glade i så anbefales det, jeg husker jo selvsagt ikke hva det heter.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-19, 19:28   #11
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Samedagen: Musikktips ønskes

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Om du ikke har sett det nrkprogrammet der kjendiser joiker en person de er glade i så anbefales det, jeg husker jo selvsagt ikke hva det heter.

Muitte mu.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-19, 21:45   #12
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.647
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Samedagen: Musikktips ønskes

Litt sent ute, men «Intrigue» er dritbra! Heavyjoik!

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-19, 09:14   #13
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Samedagen: Musikktips ønskes

Jeg synes den joiken til Ella Marie er kjempefin. (Elias heter gruppen)

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-19, 10:43   #14
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.820
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Samedagen: Musikktips ønskes

Sofia Jannok har mye bra, ikke bare i anledning Samefolkets dag

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-19, 10:54   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Samedagen: Musikktips ønskes

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg synes den joiken til Ella Marie er kjempefin. (Elias heter gruppen)

Isak, mener du kanskje.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-19, 16:47   #16
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Samedagen: Musikktips ønskes

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Isak, mener du kanskje.

Ja, det var det ja!

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-19, 16:51   #17
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Samedagen: Musikktips ønskes

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Isak, mener du kanskje.

De kommer hit på rock mot rus palmehelga, vurderer å høre dem da.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-19, 10:06   #18
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Samedagen: Musikktips ønskes

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

De kommer hit på rock mot rus palmehelga, vurderer å høre dem da.


Det anbefaler jeg deg å gjøre! Hørte dem på festival i sommer, og de var helt RÅ live!

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-19, 13:48   #19
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Samedagen: Musikktips ønskes

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Også heter det altså samisk nasjonaldag, ikke «samedagen».

Joda, vet det, men huet har vært ute av drift mesteparten av tiden siden nyttår, så jeg klarte ikke finne rett benevnelse. Huet fungerer mye bedre nå. Takk for korreks.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-19, 13:50   #20
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Samedagen: Musikktips ønskes

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Litt sent ute, men «Intrigue» er dritbra! Heavyjoik!

Hahaha, neida, du er ikke sent ute, jeg leser tråden først nå.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no