Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Lavkarbo for dummies ...

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-07, 09:50   #21
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies...

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.


Men jeg må nok inrømme at jeg kanskje ikke er helt komfortabel med det høye fettinnholdet i maten når man spiser mye bacon (og kjøtt forøvrig), smør, ost, creme fraiche osv. Det er fint med velvære og vektnedgang men ikke på bekostning av tette blodårer senere i livet .... tror jeg i høst kommer til å justere litt og redusere fettinnholdet i lavkarbo maten og det blir en utfordring å få til uten å spise mer karbohydrater!

Man får ikke tette blodårer av naturlig fett alene, det er først når man begynner å blande det med raske karbs at det utgjør en fare. De fleste av oss som spiser lavkarbo gjør det faktisk ikke kun for å gå ned i vekt, men pga. HELSEN, selv om noen er uenige.

http://www.woman24.no/vekt_og_kosthold/article32162.ece

http://www.woman24.no/vekt_og_kosthold/article32227.ece

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 09:51   #22
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies...

Bare tanken på å spise omelett stekt i smør med bacon til frokost gjør meg litt småkvalm. Venner man seg til slikt da?

Jeg er jo også helt fjern når det gjelder lavkarbo, men hva sier hjertet til denne form for mat da? Er jeg bare gammeldags i hodet mitt?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 10:02   #23
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies...

Jeg er ikke sånn at jeg må ha brød tre ganger om dagen og poteter til middag, men for meg virker nonkarbo som et utrolig unaturlig kosthold. På lik linje med krampetelling og kalorier og veiing hver eneste matbit man putter i munnen.

Ja til litt av alt er min filosofi. Hadde jeg bare fulgt denne filosofien tidligere i livet, så hadde jeg kanskje ikke sittet her med store overspisingsproblemer den dag i dag.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 10:27   #24
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies...

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Man får ikke tette blodårer av naturlig fett alene, det er først når man begynner å blande det med raske karbs at det utgjør en fare. De fleste av oss som spiser lavkarbo gjør det faktisk ikke kun for å gå ned i vekt, men pga. HELSEN, selv om noen er uenige.

http://www.woman24.no/vekt_og_kosthold/article32162.ece

http://www.woman24.no/vekt_og_kosthold/article32227.ece

Melkefett spesielt er ikke bra for kroppen og like unaturlig for oss mennekser som bearbeidet kornprodukter. Naturlig fett er selvfølgelig noe annet.

Helt enig med deg, jeg gjør dette av helsemessige årsaker, ikke noe annet. Jeg er føler meg som et annet mennekse når jeg kutter ut raske karobohydrater og blir "råtten" i magen med en gang slutter med det.

Noen her spurte om man ikke blir råtten i magen av lavkarbo Det er det vanskelig å bli for man spiser jo enorme mengder med grønnsaker (det gjør jeg i alle fall). Dobbelt opp med grønt i stedet for potet, ris, brød osv osv. Det er alt annet en råttent for magen.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 10:30   #25
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies...

Lisa, kan du definere "naturlig fett"?

  Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 10:34   #26
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies...

Hvorfor er bearbeidede kornprodukter unaturlig for mennesket? Mennesket har da levd av korn siden tidenens morgen ...

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 10:35   #27
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies...

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Lisa, kan du definere "naturlig fett"?

Jeg tenker i første omgang på mat som f.eks avokado, nøtter osv som har naturlig fett i seg og ikke bearbeidet fett som f.eks cheddar ost ..... skjønner du hva jeg mener?

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 10:37   #28
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies...

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Hvorfor er bearbeidede kornprodukter unaturlig for mennesket? Mennesket har da levd av korn siden tidenens morgen ...

Nei det er akkurat det de ikke har. Korn har vi ikke spist i mer enn rundt. 10.000 år, og det er ingenting om man tenker på hvor lenge vi har levd. Det er derfor noen mener at vi enda ikke har rukket å tilpasse oss korn, det er for kort tid. Genene våre er jo så og si uforandret siden den gangen og. Men noen tåler det jo bedre enn andre, helt klart.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 10:38   #29
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies...

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Noen her spurte om man ikke blir råtten i magen av lavkarbo Det er det vanskelig å bli for man spiser jo enorme mengder med grønnsaker (det gjør jeg i alle fall). Dobbelt opp med grønt i stedet for potet, ris, brød osv osv. Det er alt annet en råttent for magen.

Selv om man spiser enorme mengder grønnsaker så er vel et stort inntak av proteiner en utfordring for fordøyelsessystemet og kan medføre sure oppstøt og tarmgassissues?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 10:40   #30
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies...

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Hvorfor er bearbeidede kornprodukter unaturlig for mennesket? Mennesket har da levd av korn siden tidenens morgen ...

Nei det er faktisk helt unatrulig for oss mennesker å spise bearbeideded kornprodukter i den grad vi gjør i dag. Det er denne form for stivelse som i aller høyeste grad er årsak til den fedme epedemien vi har i den vestilge verden .........

Iset - du er så kjempeflink til å forklare dette

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 10:42   #31
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies...

Melkefett er like naturlig som fett fra avokado og nøtter. Det fettet som er skummelt er transfett, altså umettede fettsyrer som er blitt oppvarmet og dermed ødelagt. DET er skummelt det! Når man kutter kraftig ned på karbohydratene skal man ikke være så veldig redd for å bruke litt melkefett. Det er kombinasjonen fett og karbohydrater som er problematisk.

  Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 10:43   #32
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies...

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Selv om man spiser enorme mengder grønnsaker så er vel et stort inntak av proteiner en utfordring for fordøyelsessystemet og kan medføre sure oppstøt og tarmgassissues?

Sikkert individuelt men min personlige erfaring og den til mange andre som legger om til lavkarbo er jo stikk motsatt, alle disse problemene blir borte.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 10:46   #33
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies...

Hønni: Jeg tror du må stå opp 10 minutter før og spise en omelett eller salat som du har laget kvelden før og satt i kjøleskapet. Hvis du vil tenke lavkarbo og kostholdsendring må du nok også sette av tid til bare deg. Trur eg.

Jeg har mange tanker om emnet, må bare kommentere litt på dette med folkeopplysning og råd som gis til befolkningen.

Linkene fra Iset er jo oppklarende og bra for meg som er opplyst om emnet og har biologiutdannelse i bagasjen. Men jeg synes at begrunnelsene for å spise mer fett og mindre karbohydrater er komplisert formulert. Det er flott for meg at jeg kan forstå budskapet, men jeg tror ikke at alle kan klare det. Gjennomsnittsnordmannen kan ikke nok om menneskekroppen til å bruke rådene i praksis. Her baserer jeg meg på min egen familie der flere tolker kostrådene fra Lindberg, Atkins og andre lavkarbo-rådgivere på ulike måter. De ulike menneskene har selvsagt ulike svakheter når det gjelder mat og eget kosthold, men hva de formidler til meg av kunnskap om hva de bør spise for å redusere sin overvekt stemmer jo lite med hva f. eks. Kenn Hallstensen prøver å si. Ergo tenker jeg at mange misoppfatter budskapet i lavkarbo, og dermed tror jeg at de kostholdsrådene man får fra den andre leiren med eksperter (Statens ernæringsråd) er enklere å få med seg og omsette i praksis for de aller fleste. Jeg sjekket akkurat sidene deres, og der står det:

Sitat:

Hovedmålene innen ernæring er å få folk til å spise mer frukt og grønnsaker og redusere inntaket av sukker og fett, særlig mettet fett og transfett.



Disse rådene tror i alle fall jeg er lettere å bruke konkret når man handler i vanlige butikker og står foran frysediskene der. Faktum er jo at de aller fleste sverger i stor grad til halv- og helfabrikata som inneholder masse mettet fett og transfett, for lettvintshetens skyld. Dersom man følger rådene fra Statens ernæringsråd og ser på pakningen hva produktene inneholder vil man helt naturlig fases over fra hel- og halvfabrikata til å lage mat mer fra bunnen av, og da tror jeg man oppnår en flott helsegevinst. Samt at man følger rådene som Kenn Hallstensen & co gir automatisk.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 10:47   #34
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies...

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Hvorfor er bearbeidede kornprodukter unaturlig for mennesket? Mennesket har da levd av korn siden tidenens morgen ...

Nei nei, alldeles ikkje. Korn er nytt, sett i menneskehetens historie. Åkerbruk har vi berre hatt dei siste 8000 åra. Det moderne menneske har vi derimot hatt i over 30 000 år.

Mennesket har ikkje endra seg mykje fysiologisk sidan steinalderen. Og den gongen åt ein grønsaker, frukt, egg, kjøtt og fisk. Dersom vi skal snakke om kva som er naturlig for menneskekroppen, så er det faktisk dette. Ikkje rart at så stor del av befolkningen har cøliaki. Det er VELDIG underdiagnostisert og i gjennomsnitt har folk det i 20 (!) år før ein får diagnosen.

(la meg legge til at eg er arkeolog, og kan litt forhistorie Kosthold derimot er eg ingen ekspert på altså)

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg er ikke sånn at jeg må ha brød tre ganger om dagen og poteter til middag, men for meg virker nonkarbo som et utrolig unaturlig kosthold. På lik linje med krampetelling og kalorier og veiing hver eneste matbit man putter i munnen.

Ja til litt av alt er min filosofi. Hadde jeg bare fulgt denne filosofien tidligere i livet, så hadde jeg kanskje ikke sittet her med store overspisingsproblemer den dag i dag.

Som sagt over; det mest naturlige for mennesket er eit liv utan korn, ris og pasta Elles er eg heilt enig i "litt av alt", og derfor prøver vi å følge ein gyllen middelvei.

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg er jo også helt fjern når det gjelder lavkarbo, men hva sier hjertet til denne form for mat da? Er jeg bare gammeldags i hodet mitt?

Nei, ikkje gammeldags trur eg? Her i Norge er vi veldig opptatt av brød då, antagelig som eit utspring av "Skolefrokosten" som blei innført i Oslo på 30-talet. Mannen min var djupt sjokkert over norske skular når han flytta hit og oppdaga at vi ikkje hadde varme måltider til ungane her, berre medbrakt brød. For eit U-land! I oljerike Norge!!

Elles kan eg forstå dei som ikkje likar tanken på omelett og bacon til frokost. Kva med salat? Eller litt forskjellige ostar, paprika, agurk og litt kjeks (eg er som nevnt ingen fanatiker og et karbo i ny og ne utan problem)

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 10:50   #35
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies...

Dæven, der lærte jeg noe nytt i dag også ...

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 10:50   #36
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies...

Og dette med å bli "råtten" i magen:

For meg har det vore heilt motsatt! Eg møter min nye prumpefrie tilværelse med åpne armar! Og mannen rapporterer om samme effekt. Det er sikkert miljøvennlig også Brød gir luft og oppblåst mage.

Berre kjøtt blir ein kanskje råtten av.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 10:51   #37
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies...

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Melkefett spesielt er ikke bra for kroppen og like unaturlig for oss mennekser som bearbeidet kornprodukter. Naturlig fett er selvfølgelig noe annet.

Her er jeg uenig. Hvorfor skulle ikke melkefett være naturlig fett? Det produseres jo av dyrene selv og inneholder ulike andeler mettet, enumettet og flerumettet fett. Akkurat som fett produsert av planter.

Det er vel riktig at mennesket ikke har spist korn i mer enn 10.000 år og at det er lite sett i forhold til hvor lenge mennesket har eksistert. Genene våre er helt sikkert ikke spesielt godt tilpasset å gafle i seg lett tilgjengelige karbohydrater. For 10.000 år siden begynte landbruket i Midt-Østen og spredte seg så over Europa, før det fantes vel også korn her og der, men man klarte ikke dyrke det. Derfor er det vel mer sannsynlig at mennesket er godt tilpasset et veldig variert kosthold der korn var en av de grønnsakene man omtrent aldri spiste fordi den vokste spredt og var liten.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 10:52   #38
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies...

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.


Berre kjøtt blir ein kanskje råtten av.

...og mykje nøtter

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 10:54   #39
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies...

Nå lurer jeg på noe annet, det er mer i prompesjangeren. En jeg kjenner har hevdet med en viss faglig tyngde at når man spiser mye umettet fett, for eksempel visse oljer, så promper man en masse av det. Noen som vet?

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 10:56   #40
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies...

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Nå lurer jeg på noe annet, det er mer i prompesjangeren. En jeg kjenner har hevdet med en viss faglig tyngde at når man spiser mye umettet fett, for eksempel visse oljer, så promper man en masse av det. Noen som vet?

Det har eg ikkje merka noko av og vi har eit kosthold med forholdsvis mykje olje.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no