Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

I matbutikken

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-13, 21:10   #61
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.032
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: I matbutikken

Jeg må handle på veldig spesielle butikker, for jeg har aldri en eneste gang hørt noen snakke 'pedagogisk' til unger el. andre, verken for å belære dem eller meg.
Men kansje jeg bare har nok med å konsentrere meg om meg selv, og ikke går rundt og bryr meg om andre?

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 21:13   #62
Mira
Bør lage seg en tittel selv
 
Mira sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.698
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Sv: I matbutikken

Jeg liker ikke å dra i butikken alene, så har nesten alltid med meg barna. Jeg forklarer ofte mange ganger, og sikkert ofte alt for høyt hvorfor vi ikke skal kjøpe masse tull. Pedagogisk er jeg helt sikkert ikke!

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 21:45   #63
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I matbutikken

Jeg har snakket sånn med alle tre ungene mine siden de ble født, uten å tenke på at det er pedagogisk eller for å imponere noen og det faller seg helt naturlig at vi snakker om maten vi skal spise, når vi kjøper den.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 21:49   #64
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: I matbutikken

Etter noen litt mer utdypende innlegg kan jeg mer skjønne hvor HI kommer fra.

Det minner meg litt om starten i denne sketsjen; http://tv.nrk.no/serie/underholdning...sode-2#t=3m23s

Har opplevd at andre har via ungene sine sagt fra om andres oppførsel. Delvis er det et morsomt grep, men til tider usjarmerende og passiv-aggressivt.

__________________
Smitt og Smule okt -07, Bitteminsten des -12
"Is this real? Or has this been happening inside my head?"
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?"
Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 22:03   #65
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: I matbutikken

du kan jo høre på musikk på ipod når du handler. så trenger du ikke høre på folk i butikkene som...... snakker sammen....

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 22:34   #66
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.557
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: I matbutikken

I den grad det jeg pedagogisk (eller mindre pedagogisk) forteller barna er ment for noen andre enn nettopp barna, er det til min mann. Da typisk at jeg forteller barnet at nå må det slutte med [insert irriterende oppførsel] ellers vil mamma [insert uønsket mamma-oppførsel], som altså både er ment som en advarsel til barnet, og en beskjed til mannen om at han muligens bør steppe inn for å unngå nevnte uønskede mamma-oppførsel.

Dette skjer ikke på butikken da, så når jeg snakker med ungene der, er det for ungene ja. Jeg har en fireåring som virkelig vil vite alt, alt, alt og litt til, og begge to bør holdes opptatt nok til å ikke hyle for alt de ikke får plukke ut av hyllene. Klart jeg snakker med dem, hvordan skulle det ellers fungere?

Nå ville ikke en som liker å handle i freden og roden trives på butikk samtidig som meg uansett, for i praksis stikker gjerne Knerten avsted med en sånn barne-handlevogn, ondskapens oppfinnelse, og jeg går etter for å hindre ham i å kjøre på noen, mens mannen hanskes med lillejenta som garantert blir lei, og derved høylytt, av hele handlinga. Så går vi derfra kanskje før vi var helt ferdig. (Ja, sånn helst handler vi derfor på vei til bhg etter jobb...)

Men tro meg, skulle jeg sluppet ham løs med den vogna UTEN å forsøke å få ham opptatt av hva vi trenger til middag, og uten å påpeke hva vi allerede har hjemme i skapet, så hadde det ikke vært så mye trivligere for andre kunder, nei...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 22:44   #67
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.032
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: I matbutikken

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

I den grad det jeg pedagogisk (eller mindre pedagogisk) forteller barna er ment for noen andre enn nettopp barna, er det til min mann. Da typisk at jeg forteller barnet at nå må det slutte med [insert irriterende oppførsel] ellers vil mamma [insert uønsket mamma-oppførsel], som altså både er ment som en advarsel til barnet, og en beskjed til mannen om at han muligens bør steppe inn for å unngå nevnte uønskede mamma-oppførsel.

Dette skjer ikke på butikken da, så når jeg snakker med ungene der, er det for ungene ja. Jeg har en fireåring som virkelig vil vite alt, alt, alt og litt til, og begge to bør holdes opptatt nok til å ikke hyle for alt de ikke får plukke ut av hyllene. Klart jeg snakker med dem, hvordan skulle det ellers fungere?

Nå ville ikke en som liker å handle i freden og roden trives på butikk samtidig som meg uansett, for i praksis stikker gjerne Knerten avsted med en sånn barne-handlevogn, ondskapens oppfinnelse, og jeg går etter for å hindre ham i å kjøre på noen, mens mannen hanskes med lillejenta som garantert blir lei, og derved høylytt, av hele handlinga. Så går vi derfra kanskje før vi var helt ferdig. (Ja, sånn helst handler vi derfor på vei til bhg etter jobb...)

Men tro meg, skulle jeg sluppet ham løs med den vogna UTEN å forsøke å få ham opptatt av hva vi trenger til middag, og uten å påpeke hva vi allerede har hjemme i skapet, så hadde det ikke vært så mye trivligere for andre kunder, nei...

HÅH er jeg enig!!
Og ellers:

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 23:04   #68
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I matbutikken

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

I verdens rikeste land.

Det er helt utrolig.

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Det var nok noen vestkantfolk du støtte på, der. de skulle sikkert bare flashe at de hadde råd til å spise den sunne laksen og kulturell kapital nok til å vite hva aioli er.

To sjeler og én tanke. Det må helt klart være noen snobbete vestkantfolk du ble utsatt for, Mamari. Ingen tvil.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 23:13   #69
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I matbutikken

Det ville være veldig unaturlig for meg å være på matbutikken med barna uten å snakke om maten vi kjøper. Vi snakker gjerne om hvorfor vi velger det ene fremfor det andre, eller hva vi skal lage av det vi kjøper. Dog ikke veldig høylytt.


Opprinnelig lagt inn av Veslemøya, her.

Ungene hennes stod og siklet på alle godteriene de gikk glipp, og jeg ble en liten smule provosert siden alle mine små stod der med hver sin godtepose. Da kom det ganske spontant ut av meg; "Bare pøs på med så j**** mye dåkker har lyst på unga. Nu skal vi hjem å hiv innpå".

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 23:17   #70
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: I matbutikken

Hæ? Oisann, der lærte jeg noe nytt. Treåringen min elsker å være med i butikken, og jeg småsnakker med ham hele runden og forklarer og peker og forteller hva ting heter og hva det er og han spør og koser seg og det er høydepunktet i uka hans.

Jeg er ikke sikker på om jeg har lyst til å gi opp det kjenner jeg.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 23:22   #71
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I matbutikken

Jeg tror hi snakker om den åpenbart belærende sorten. Som "vi står fint og venter, vi" noe iddismor uttalte til sin sønn, mens min sønn hadde AnfallTM.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 23:31   #72
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: I matbutikken

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg tror hi snakker om den åpenbart belærende sorten. Som "vi står fint og venter, vi" noe iddismor uttalte til sin sønn, mens min sønn hadde AnfallTM.

Jeg skjønner hva HI mener, men jeg tar høyde for at de fleste som snakker belærende faktisk er ute etter å belære barna sine og ikke dem rundt. Jeg vil jo at barna mine skal vite hva som er sunt, hva vi bruker til å lage den og den middagen, osv. Jeg har aldri tenkt på at andre som overhører hva vi snakker om skal tenke at jeg snakker "hemmelig" til dem.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 23:41   #73
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I matbutikken

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Jeg skjønner hva HI mener, men jeg tar høyde for at de fleste som snakker belærende faktisk er ute etter å belære barna sine og ikke dem rundt. Jeg vil jo at barna mine skal vite hva som er sunt, hva vi bruker til å lage den og den middagen, osv. Jeg har aldri tenkt på at andre som overhører hva vi snakker om skal tenke at jeg snakker "hemmelig" til dem.

Ikke jeg heller, altså stort sett er det ikke sånn, og jeg ville sabsolutt ikke tenkt sånn om lakseeksemplet i hi (sier nemlig sånt selv), men jeg har overværet den belærende mot andre voksne-typen, hvor ord og blikk henger sammen. Jeg har barn som ofte klikker på butikken. (Men opplever det ikke ofte likevel, altså, men det har skjedd, så jeg skjønner hva hi vil frem til, og synes derfor det er pussig med alle innleggene som misforstår og som fortsetter å misforstå selv etter flere forsøk på å oppklare.)

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-13, 08:03   #74
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.568
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I matbutikken

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg tror hi snakker om den åpenbart belærende sorten. Som "vi står fint og venter, vi" noe iddismor uttalte til sin sønn, mens min sønn hadde AnfallTM.

Jeg kunne nok sagt noe sånt. Ikke for å belære deg eller fordi jeg ser ned på deg (for tro meg, det hender sønnen min også får Anfall™), men for å fortelle sønnen min at jeg setter pris på at han oppfører seg fint denne gangen, uten å gjøre det til noe negativt, om du skjønner?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-13, 08:09   #75
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I matbutikken

Jeg handler bare sent om kvelden uten barn så folk skal slippe å irritere seg. Stort sett er det bare meg i hele butikken så jeg gjør virkelig alt for å ikke være til bry eller irritere andre.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-13, 08:16   #76
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I matbutikken

Opprinnelig lagt inn av safran, her.


To sjeler og én tanke. Det må helt klart være noen snobbete vestkantfolk du ble utsatt for, Mamari. Ingen tvil.

Vestkantfolk ville aldri spise aioli sammen med laksen.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-13, 08:23   #77
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I matbutikken

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg kunne nok sagt noe sånt. Ikke for å belære deg eller fordi jeg ser ned på deg (for tro meg, det hender sønnen min også får Anfall™), men for å fortelle sønnen min at jeg setter pris på at han oppfører seg fint denne gangen, uten å gjøre det til noe negativt, om du skjønner?

Ja, jeg får medlidende blikk 9 av 10 ganger , men ikke fra denne mora, hvis du skjønner. Jeg kan også forklare hva som skjer til en av mine i en sånn situasjon, absolutt.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-13, 08:44   #78
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: I matbutikken

Jeg prater med mine barn når vi er i butikken, og jeg hører andre gjør det samme med sine barn, men jeg går sjelden så lenge bak noen at jeg hører hva de snakker om. Når jeg er i butikken så er jeg mer opptatt av å finne de varene jeg skal ha enn å gå å lytte til andres samtaler,

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-13, 08:49   #79
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.250
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: I matbutikken

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Vestkantfolk ville aldri spise aioli sammen med laksen.

Nei - du har et poeng der. De med laksen og aiolien som jeg nevnte er gjengangere på butikken i utbroderende matprat så jeg er sikker på at de ikke kommer fra vestkanten. Det er noen lokale innbyggere.

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-13, 08:57   #80
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.250
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: I matbutikken

Opprinnelig lagt inn av Najade, her.

Etter noen litt mer utdypende innlegg kan jeg mer skjønne hvor HI kommer fra.

Det minner meg litt om starten i denne sketsjen; http://tv.nrk.no/serie/underholdning...sode-2#t=3m23s

Har opplevd at andre har via ungene sine sagt fra om andres oppførsel. Delvis er det et morsomt grep, men til tider usjarmerende og passiv-aggressivt.

Hildrande du - den var hysterisk morsom! Ja litt som i starten av sketsjen - point taken.
Og jeg kan forsikre hvis noen lurer - jeg bor ikke på vestkanten eller i Oslo forøvrig.

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no