Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Bank-ID på mobil

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-22, 10:58   #1
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.501
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Bank-ID på mobil

Gahhh når mobilen er låst og jeg bruker bankid, så forsvinner der jeg skal godta når jeg har låst opp. Jeg finner ikke tilbake og får ikke brukt bankid og må vente. Noen som skjønner hva jeg mener? og vet hvordan jeg kan løse det. Jeg knoter altså for mye og der jeg skal godta og skrive koden er forsvunnet, det tar for lang tid og jeg kommer ikke inn på feks. Helse Norge.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-12-22, 11:15   #2
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.376
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bank id på mobil

Lås opp skjermen på mobil før du trykker logg inn på pc.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-22, 12:24   #3
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.394
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bank id på mobil

Gå over til ny løsning. Den venter til du får låst opp mobilen.

Med låseskjermen på forsvinner det ja, alltid sørge for at mobilen er aktiv ved bruk av bank-id

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-22, 12:29   #4
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bank id på mobil

Har ikke tall på hvor mange ganger jeg skal låse opp skjermen akkurat idet jeg skal taste koden til bankid. Er det dette som skjer.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-22, 12:33   #5
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bank id på mobil

Jeg bruker engangskodeappen, og dette har aldri vært et problem. Jeg får et varsel oppe på skjermen og trykker på der, og hvis telefonen er låst, er det bare å låse den opp og gå videre. Har brukt denne løsninga siden jeg fikk smarttelefon. Hvilken løsning bruker dere?

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-22, 12:38   #6
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.376
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bank id på mobil

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg bruker engangskodeappen, og dette har aldri vært et problem. Jeg får et varsel oppe på skjermen og trykker på der, og hvis telefonen er låst, er det bare å låse den opp og gå videre. Har brukt denne løsninga siden jeg fikk smarttelefon. Hvilken løsning bruker dere?

Bank-id på mobil er noe annet enn app med engangskode. Den er på vei til å fases ut, så kanskje like greit å bytte nå siden det ikke funker helt optimalt?

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-22, 00:32   #7
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bank-ID på mobil

Bruker bare bankid-app nå. Synes den fungerer slik den skal. Kommer opp varsel og om man ikke er kjapp nok går jeg inn i bankid-appen og godkjenner der.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-22, 09:04   #8
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.498
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bank-ID på mobil

Jeg bruker bankid på mobil. Når tlf er låst så overstyrer på en måte bankid det, så jeg slipper å låse opp tlf, så dette problemet har jeg aldri hatt. Jeg foretrekker på mobil framfor appen, så så lenge det funker kommer jeg til å bruke det. Jeg har appen også så jeg bruker den innimellom sånn at jeg ikke glemmer passordet.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-22, 09:16   #9
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.530
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bank-ID på mobil

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Bruker bare bankid-app nå. Synes den fungerer slik den skal. Kommer opp varsel og om man ikke er kjapp nok går jeg inn i bankid-appen og godkjenner der.

Jeg også. Mislikte appen veldig mye i starten men etter at jeg oppdaget at jeg kan holde fingeren inne på varselet løste det seg og nå liker jeg den. Litt mer knot å skrive inn et passord enn en pinkode, men det går bra.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-22, 11:51   #10
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.501
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bank-ID på mobil

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg bruker bankid på mobil. Når tlf er låst så overstyrer på en måte bankid det, så jeg slipper å låse opp tlf, så dette problemet har jeg aldri hatt. Jeg foretrekker på mobil framfor appen, så så lenge det funker kommer jeg til å bruke det. Jeg har appen også så jeg bruker den innimellom sånn at jeg ikke glemmer passordet.

Har du iPhone eller annen mobil? For på min iPhone overstyre ikke låst telefon.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-12-22, 12:06   #11
Unicorn
Står på egne ben
 
Unicorn sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Innlegg: 1.337
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Sv: Bank-ID på mobil

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg bruker bankid på mobil. Når tlf er låst så overstyrer på en måte bankid det, så jeg slipper å låse opp tlf, så dette problemet har jeg aldri hatt. Jeg foretrekker på mobil framfor appen, så så lenge det funker kommer jeg til å bruke det. Jeg har appen også så jeg bruker den innimellom sånn at jeg ikke glemmer passordet.

Jeg har Telia, og fikk nylig et brev der det står at fra 16. desember vil det koste 1 krone hver gang man bruker bankid på mobil. Appen vil være gratis. Aner ikke hvordan det er hos andre mobiloperatører, men kan være verdt å sjekke.

__________________
Unicorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-22, 14:07   #12
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.498
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bank-ID på mobil

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Har du iPhone eller annen mobil? For på min iPhone overstyre ikke låst telefon.

Har samsung.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-22, 14:08   #13
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.498
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bank-ID på mobil

Opprinnelig lagt inn av Unicorn, her.

Jeg har Telia, og fikk nylig et brev der det står at fra 16. desember vil det koste 1 krone hver gang man bruker bankid på mobil. Appen vil være gratis. Aner ikke hvordan det er hos andre mobiloperatører, men kan være verdt å sjekke.

Jeg regner med jeg får beskjed dersom jeg må betale. Uansett så skal vel mobil bank id fases ut.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-22, 14:48   #14
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.459
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bank-ID på mobil

Jeg har gått over til å bare bruke appen, ettersom jeg også har Telia og ikke er interessert i å betale 1kr for hver gang jeg bruker bank id. Det bruker jeg mange ganger om dagen,ihvertfall enkelte dager.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-22, 08:50   #15
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bank id på mobil

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Bank-id på mobil er noe annet enn app med engangskode. Den er på vei til å fases ut, så kanskje like greit å bytte nå siden det ikke funker helt optimalt?


Trodde den var fasa ut allerede, og gikk ut fra at spørsmålet gjaldt å bruke bank-id via mobilen.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-22, 09:00   #16
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.488
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bank id på mobil

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Trodde den var fasa ut allerede, og gikk ut fra at spørsmålet gjaldt å bruke bank-id via mobilen.

Man får ikke fornyet bankid på mobil eller få det nytt, men de som har der kan bruke det til den går ut på dato /fases helt ut. Og mange av oss liker den bedre enn app-løsningen og tviholder på den...

Jeg skal i alle fall ha den ut årsoppgjøret, for der vet jeg helt sikkert at den fungerer med tofaktor - signering av årsoppgjør-filer.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-22, 09:29   #17
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.907
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bank-ID på mobil

Gå over til bank-ID-app, er mitt råd. På iPhone kan du via Innstillinger og så Varslinger sette appen til å vises på låst skjerm. Det virker. :datapunkt:

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-22, 16:28   #18
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.498
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bank id på mobil

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Trodde den var fasa ut allerede, og gikk ut fra at spørsmålet gjaldt å bruke bank-id via mobilen.

Jeg trodde også den skulle vært faset ut nå, men jeg kan fortsatt bruke den.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-22, 15:39   #19
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.465
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bank-ID på mobil

De ombestemte seg mht utfasing, leste jeg tidligere i høst, så den skal visst kunne brukes enda ei stund.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-22, 15:57   #20
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.488
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bank-ID på mobil

Den bør ikke fases ut før bankid på app har fått mer av den funksjonaliteten det er sagt den skal ha, skulle den ikke få biometri eller noe?

Har ikke noe å si for meg, jeg har irriterende nok byttet til nordea, og det er mulig det ikke blir langvarig, vi får se. (men å flytte lånes mange ganger blir vel dyrt?) og de bruker ikke bankid på app, de har en egen app. Hva er greia med det????? Men jeg har ikke fått testet den enda for jeg har hatt trøbbel med posten som gjør at jeg ikke har fått bankid i nordea enda. Trolig til uka da. Men jeg har min gamle i sbanken og sier ikke opp den med det første så det er greit

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no