Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når nokon ikkje drikk alkohol

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Undre du deg?
Ja 36 17,65%
Nei 168 82,35%
Deltakere: 204. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-09-14, 20:32   #41
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.821
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når nokon ikkje drikk alkohol

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Svarer du når folk spør?

Det kommer ann på. Jeg har funnet ut at hvis jeg sier at jeg ofte får migrene av å drikke så blir det godtatt. Men jeg har merket meg at jeg får spørsmålet mer sjeldent nå som jeg er blitt eldre.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-14, 20:39   #42
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.431
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når nokon ikkje drikk alkohol

Jeg er i den kategorien selv, jeg drikker rett og slett ikke og har ingen store grunner; begynte bare aldri. Det vil si, jeg prøver vel en slurk vin i året når jeg får det servert til mat, sånn i håp om å like det men jeg liker det bare ikke. Cider og søte drinker kan også gå ned men da kan jeg jo egentlig like gjerne drikke brus. Øl liker jeg heller ikke. Mannen drikker heller ikke(alkoholisert far har gjort sitt der) så ja, nei, jeg saver ingenting og har ingen problemer med det selv. Men jeg opplever stadig at andre synes det er rart eller at andre utelater å invitere oss/meg av den grunn - som om vi skulle være "festbremser" av den grunn.

Så nei, jeg tenker ikke noe over at andre ikke drikker uten grunner - jeg reagerer heller ikke på at andre tar ett glass vin eller to osv men jeg må si jeg reagerer på de som veldig hyppig drikker og eller ikke vet å stanse i tide.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-14, 20:41   #43
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når nokon ikkje drikk alkohol

Nei. Men jeg opplever ofte at andre undrer seg over hvorfor ikke jeg drikker.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-14, 20:48   #44
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når nokon ikkje drikk alkohol

Nei, men det hender at folk synes det er veldig rart at jeg tar meg et glass vin.

Jeg har også blitt utsatt for drikkepress og mas om jeg ikke har drukket i sammenhenger hvor det inntas mye. Det er ikke hyggelig når folk ikke godtar et enkelt svar. Heldigvis veldig lenge siden sist.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-14, 20:50   #45
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når nokon ikkje drikk alkohol

Nei, jeg kunne ikke brydd meg mindre.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-14, 20:57   #46
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når nokon ikkje drikk alkohol

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Det hender jeg synes litt synd på dem om jeg har kjøpt inn noe veldig god vin.

Hehe, ja. Det hender vi inviterer folk nesten kun for å åpne en spesiell flaske vin, og vi snakker nok mye om ulike typer vin med folk vi er sammen med. Det er jo litt dumt (mest for dem) hvis de ikke vil smake, men det er jo oftest fordi de skal kjøre hjem, og det er jo helt greit uansett, altså. Jeg reagerer veldig negativt på vinpushing selv, det har jeg i voksen alder kun opplevd én gang.

Og det der med å diskutere vin er jo kun en interesse. Vi snakker like gjerne om kaffe. Eller ikke like gjerne, men for å illustrere poenget. På den andre siden hadde jeg hatt lite på en whiskeykveld å gjøre.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-14, 21:00   #47
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når nokon ikkje drikk alkohol

Nei, jeg undrer meg ikke.

Men veldig, veldig mange gjør det, og i en del settinger tar enkelte det som en provokasjon. som kritikk av dem. Helt uten at den som ikke drikker har sagt noe som helst annet enn at "nei, jeg drikker ikke", som svar på direkte spørsmål.

Ja, jeg er altså den som ikke er gravid, ammende, kjørende eller med hodepine (dvs, jeg har vært alt dette også, til tider, og da er de tre første godtatt i alle fall) som ikke drikker.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-14, 21:00   #48
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.825
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når nokon ikkje drikk alkohol

Nei, er vant med lite alkohol i familie og vennekrets, og synes det er helt i orden og normalt at man ikke nødvendigvis har lyst på alkohol, selv om de andre i selskapet drikker. Man får vel gjøre som man vil.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-14, 21:03   #49
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når nokon ikkje drikk alkohol

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg blir så lei av å måtte forklare hvorfor jeg ikke drikker.

Jeg synes veldig sjelden det skjer, at jeg får spørsmål. Jeg velger ofte å ikke drikke, av beleilighetsgrunner. (Skal kjøre hjem, skal tidlig opp, slanker meg, har treningsplaner, har bare ikke lyst på osv.) Jeg kan knapt huske at noen har spurt hvorfor. Eneste er at venner av og til prøver å overtale meg til å ta et glass allikevel.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-14, 21:18   #50
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når nokon ikkje drikk alkohol

Jeg har for øvrig svart ja, for jeg undrer meg - såpass nysgjerrig er jeg, men det er jo ikke dermed sagt at jeg faktisk spør og graver.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-14, 21:20   #51
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når nokon ikkje drikk alkohol

Jeg har ei tysk venninne og for henne er dette også veldig rart. Hun kan for eksempel gå til disken for å kjøpe seg en øl, men så får hun plutselig lyst på en brus istedenfor og ombestemmer seg. Det er to typer drikke i hennes verden. Hun drikker aldri alkohol slik nordmenn gjør, hun velger en type drikke eller en annen. Og forholder seg til andre på samme måte. Dette med alkoholen som fokus synes hun er rart, og det er i grunnen det - hvorfor legger alle merke til hva folk velger å drikke?.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-14, 21:21   #52
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når nokon ikkje drikk alkohol

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Eg veit som regel korfor eg ikkje drikk alkohol.


Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Nei, ikke i det hele tatt. Jeg er en sånn person som av og til drikker og av og til ikke, og det er ikke noen spesiell grunn til det annet enn at jeg til tider ikke ønsker eller har lyst til å drikke.

Sånn er jeg også. Og om andre velger å ikke drikke, så tenker jeg ikke noe spesielt over det.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-14, 21:21   #53
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når nokon ikkje drikk alkohol

Tja, det kommer an på hvor godt jeg kjenner vedkommede. Noen ganger vil jeg undre meg, uten at jeg nødvendigvis gjør det til et samtaletema. Som oftest vil jeg nok ikke legge merke til det, eller anta at vedkommede har en grunn som bil/medisin/hemmelig gravid/skal tidlig opp/liker ikke/er avholds.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-14, 21:37   #54
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når nokon ikkje drikk alkohol

Nei. Virkelig ikke.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-14, 21:58   #55
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når nokon ikkje drikk alkohol

Nei. Men jeg antar ganske mange andre gjør det, siden de stadig spør meg. I hvert fall når de selv har inntatt en del alkohol.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-14, 22:02   #56
tjolahopp
Erfaren
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 1.007
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når nokon ikkje drikk alkohol

Jeg svarte nei, men jeg har garantert spurt nære venner som alltid tar seg et glass eller to hvis anledningen er der, om hvorfor ikke, hvis de plutselig ikke ville ha. Ikke fordi det plaget meg at de ikke drakk, men bare fordi det var atypisk.

Jeg spør ikke fremmede eller folk jeg ikke kjenner så godt om hvorfor de ikke drikker alkohol. Jeg tenker ikke så mye over det heller.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-14, 22:09   #57
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når nokon ikkje drikk alkohol

Jeg har en del venner som ikke drikker alkohol av forskjellige årsaker og har venner som absolutt bør holde seg unna alkohol, så nei, jeg lurer ikke om noen ikke drikker alkohol på fest.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-14, 22:19   #58
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når nokon ikkje drikk alkohol

Nei jeg undrer meg ikke over det.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-14, 22:22   #59
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når nokon ikkje drikk alkohol

Eg snakke ikkje om høglytt undring altså.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-14, 22:26   #60
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.802
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når nokon ikkje drikk alkohol

Jeg må innrømme at jeg er litt overrasket over resultatet så langt. Jeg tror at så nær som 90% av gangene jeg ikke drikker så får jeg spørsmål om hvorfor.
Dette gjelder i omtrent alle settinger.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no