Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Bøker til 2-åringer

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-07, 15:02   #1
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Bøker til 2-åringer

Mor er lei "bæsj" ( Den lille muldvarpen),men ingen andre bøker vi har kommer i nærheten av populariteten til "bæsj". Den vi må lese hver kveld minst en gang. Vi leser også "Den lille larven aldrimett", "Pundus i fødselsdagselskap", "tvillingene på gården" (de to siste fra da jeg var liten).

Hun synes å like bøker av litt lengde. Noen som har tips?

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 15:04   #2
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: bøker til 2 åringer

ludde, når to bøkene synest jeg er morrsome og er ikke alt for korte.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 15:06   #3
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: bøker til 2 åringer

Lillesøster-bøkene til Kari Grossmann begynte vi med da ungene var ca 2 år.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 15:07   #4
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: bøker til 2 åringer

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

ludde, når to bøkene synest jeg er morrsome og er ikke alt for korte.


Ludde er hun ikke interessert i. Kommer kanskje senere?'
Men "når to x 4 " ser jeg får god omtale. *vurderer*

Takk for tips!

Andre?

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 15:34   #5
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.069
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: bøker til 2 åringer

Emma og Thomas-bøkene
Karsten og Petra

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 17:08   #6
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: bøker til 2 åringer

Emma og Thomas? Ludde? Vesle Valentin.
Thomas toget..

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 17:13   #7
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: bøker til 2 åringer

Lille er veldig glad i Tassen, og så har hun en bok fra Go'boken som heter Bing eller noe sånt, og den elsker hun!
Hun "leser" det som skjer på sidene omtrent ordrett av,
og hun er to år

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 17:40   #8
Agurke
Fabelaktig
 
Agurke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.618
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: bøker til 2 åringer

Opprinnelig lagt inn av mandarin, her.

Ludde er hun ikke interessert i. Kommer kanskje senere?'
Men "når to x 4 " ser jeg får god omtale. *vurderer*

Takk for tips!

Andre?

Har du prøvd "Doktor Ludde"? Gutten min var heller ikke særlig interessert i Ludde og lignende bøker, skulle helst ha billedbøker med kjøretøy ( ). Men "Doktor Ludde" elsker han.

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 17:54   #9
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: bøker til 2 åringer

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Lille er veldig glad i Tassen, og så har hun en bok fra Go'boken som heter Bing eller noe sånt, og den elsker hun!
Hun "leser" det som skjer på sidene omtrent ordrett av,
og hun er to år

JAA sant bing bøkene er kule. Fikk 4 stk fra go'boken da snuppa var 18 mnd og hun elsket de fra dag1!!! de leses til og med av og til enda.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 19:35   #10
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: bøker til 2 åringer

Opprinnelig lagt inn av Skrulla, her.

Har du prøvd "Doktor Ludde"? Gutten min var heller ikke særlig interessert i Ludde og lignende bøker, skulle helst ha billedbøker med kjøretøy ( ). Men "Doktor Ludde" elsker han.


Tror det er den vi har. Må sikkert forsøke litt igjen. Egentlig er det en stund siden vi har hatt den fremme.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 19:47   #11
chara
Aktiv
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 109
chara er litt kul
Standard

Sv: Bøker til 2-åringer

Pulverheksa.
__________
Chara

chara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 08:51   #12
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.819
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: bøker til 2 åringer

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Lillesøster-bøkene til Kari Grossmann begynte vi med da ungene var ca 2 år.

Lillesøster har vært en heltinne hos oss i lang tid nå. Begynte vel med dem da Kasper var rundt 2 år.

Ellers er Bø og Bæ fine, Thomas og Emma-bøkene, Molly-bøkene (kanskje litt for stor for dem nå?)

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 09:13   #13
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker til 2-åringer

Signerer alt skryt om Når to-bøkene og Ludde. Thomas-bøkene var også populære hos oss. Lillegutt var dessuten veldig glad i bøker med rim og rytme da han var mindre (ja, nå også, forsåvidt). Inger Hagerups Så rart og Tove Janssons Hvem skal trøste knøttet kunne han for en stor del utenat før han var to (han har glemt dem igjen nå, da), og André Bjerkes Morovers var også stas. Dessuten flere Elsa Beskow-bøker, som Putte i blåbærskogen og Pers nye klær. De har så fine bilder også.

Og så leste vi nesten i stykker en stor billedbok som heter Lille Jazz i jungelen, av samme forfatter som Molly-bøkene. Hun lager veldig flotte bilder.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 23:21   #14
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker til 2-åringer

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Signerer alt skryt om Når to-bøkene og Ludde. Thomas-bøkene var også populære hos oss. Lillegutt var dessuten veldig glad i bøker med rim og rytme da han var mindre (ja, nå også, forsåvidt). Inger Hagerups Så rart og Tove Janssons Hvem skal trøste knøttet kunne han for en stor del utenat før han var to (han har glemt dem igjen nå, da), og André Bjerkes Morovers var også stas. Dessuten flere Elsa Beskow-bøker, som Putte i blåbærskogen og Pers nye klær. De har så fine bilder også.

Og så leste vi nesten i stykker en stor billedbok som heter Lille Jazz i jungelen, av samme forfatter som Molly-bøkene. Hun lager veldig flotte bilder.

Beskow-bøkene ja. De kan jeg ta frem igjen.
Rim og rytme bøker er hun også glad i . - Kanskje jeg må finne flere av den typen.

Takk for gode tips Skilpadda

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-07, 23:26   #15
anakonda
https://www.giblod.no/
 
anakonda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 670
anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Sv: Bøker til 2-åringer

Bø og Bæ. Pekebøker osv.

Ellers trekkes alle slags bøker ut fra hyllene som jeg må lese i. I dag var det biografien om Quisling (leste litt, så tittet vi på bilder), Churchills sitater, Lenin og Svarteboka er også populære. Mulig dette ikke er representativt. Lissåm.

anakonda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 20:19   #16
Sommerjente
Fullverdig medlem
 
Sommerjente sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 56
Sommerjente har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Bøker til 2-åringer

Thomas, Emma, Tassen og Lillesøster er helter her for tiden, sammen med Guben og katten (lillemor er 2 år)

Sommerjente er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 20:25   #17
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.793
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bøker til 2-åringer

Simon & Kaja-bøkene av Gro Dahle. Snuppa elsker de. Ellers er hun veldig glad i Emmabøkene, spesielt "Emmas lillebror er syk". Ludde er pop og det samme er når to-bøkene samt Jeg vil ikke gå å legge meg, Jeg vil også ha et søsken/-gå på skolen.

I dag leste jeg om Ridder Thea og de to dragene, så nå er jeg spent på om hun kommer til å sove godt i natt.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 20:31   #18
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bøker til 2-åringer

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Simon & Kaja-bøkene av Gro Dahle. Snuppa elsker de. Ellers er hun veldig glad i Emmabøkene, spesielt "Emmas lillebror er syk". Ludde er pop og det samme er når to-bøkene samt Jeg vil ikke gå å legge meg, Jeg vil også ha et søsken/-gå på skolen.

I dag leste jeg om Ridder Thea og de to dragene, så nå er jeg spent på om hun kommer til å sove godt i natt.


Simon og Kaja er hun veldig glad i!
Emma er hun ikke interessert i, heller ikke Thomas eller Ludde. Jeg får ikke åpnet de en gang. Rart

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 20:46   #19
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: bøker til 2 åringer

Bø og Bæ er herlige.

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 21:54   #20
anakonda
https://www.giblod.no/
 
anakonda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 670
anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Sv: Bøker til 2-åringer

Bøker der man kan løfte klaffer og sånn, er kule.

anakonda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no