Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Beinbrudd hund - noen med erfaring?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-09-15, 22:18   #61
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Beinbrudd hund - noen med erfaring?

Sender deg noen gode tanker og varme klemmer.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-15, 22:45   #62
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beinbrudd hund - noen med erfaring?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-15, 22:49   #63
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Beinbrudd hund - noen med erfaring?

Huff, dette forstår jeg må ha vært vanskelig, men jeg tror du har tatt et helt riktig valg.

Når du orker å svare...hva sier veterinærene om tiden etter amputasjon, og veien videre for hunden?

Jeg tror du får en lykkelig hund igjen når dette er over. Lykke til

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-15, 23:03   #64
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Beinbrudd hund - noen med erfaring?

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-15, 23:17   #65
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Beinbrudd hund - noen med erfaring?

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-15, 23:31   #66
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Beinbrudd hund - noen med erfaring?


Så fælt! At dyr har det vondt er utrolig fælt.
Men jeg er helt hundre prosent sikker på at krabaten din kommer til å får det fantastisk bra på tre ben. Husk at han er en lettbeint sak med få kilo å drasse rundt på. Nå har han hatt tydelig vondt, og allikevel vært glad livet. Tenk så glad han blir i livet når smertene er borte! Tror ikke han kommer til å savne foten sin jeg. Han savner nok heller nå å kunne bevege seg fritt uten å ha vondt.

God klem, og lykke, lykke, lykke til!

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-15, 06:42   #67
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Beinbrudd hund - noen med erfaring?

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Huff, dette forstår jeg må ha vært vanskelig, men jeg tror du har tatt et helt riktig valg.

Når du orker å svare...hva sier veterinærene om tiden etter amputasjon, og veien videre for hunden?

Jeg tror du får en lykkelig hund igjen når dette er over. Lykke til

10-12 dager med helt ro, så gradvis opptrening. Muskelen i det friske forbenet er også svekket, etter så lang tid i ro, men kjenner jeg han her rett er han fit for fight ganske fort.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-15, 06:49   #68
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Beinbrudd hund - noen med erfaring?

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-15, 07:16   #69
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beinbrudd hund - noen med erfaring?

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.


Så fælt! At dyr har det vondt er utrolig fælt.
Men jeg er helt hundre prosent sikker på at krabaten din kommer til å får det fantastisk bra på tre ben. Husk at han er en lettbeint sak med få kilo å drasse rundt på. Nå har han hatt tydelig vondt, og allikevel vært glad livet. Tenk så glad han blir i livet når smertene er borte! Tror ikke han kommer til å savne foten sin jeg. Han savner nok heller nå å kunne bevege seg fritt uten å ha vondt.

God klem, og lykke, lykke, lykke til!

Enig!

Og

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-15, 08:51   #70
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Beinbrudd hund - noen med erfaring?

Takk dere! Jeg skulle ønske jeg var flinkere til å slutte tenke "hvis om atte, dersom atte" og bare stole på meg selv. Det er fortsatt skikkelig vanskelig, men magefølelsen min bare skriker nei til å utsette han for ny operasjon og tiden etterpå. Jeg sa allerede dagen han fikk bruddet, da jeg fikk vite hvor komplisert det var, at det blir bare en operasjon og enten så går det eller så går det ikke. Det samme gjelder jo nå. Får han noen som helst plager etter amputasjon, så går livet. Han vil bli så ulykkelig av å holdes i ro så lenge. Jeg er så sikker på at dette går bra, samtidig som jeg føler meg som en dårlig hundeeier som ikke opererer flere ganger... Utrolig kjipt! Jeg ønsker ikke at han skal ha smerter lenger enn nødvendig. Hadde jeg bare skulle tenke på meg selv hadde jeg avlivet han fra første stund. For dette har vært skikkelig vondt og jeg håper virkelig IKKE jeg havner i en lignende situasjon igjen.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-15, 09:06   #71
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.817
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Beinbrudd hund - noen med erfaring?

Jeg tenker du absolutt ikke er en dårlig hundeeier fordi du ikke prøver flere operasjoner.
Du er en god hundeeier som tar riktige valg slik situasjonene er.
Jeg kan tenke meg det er tøft, amputasjon er endelig. Slik situasjonen er nå tror jeg det er det rette, hva om man prøver å operere noe som har stor risiko og mulighetene for å lykkes er små, så er sjansen stor for at hunden må amputere etterpå.
Jeg mener det riktige i denne situasjonen er amputasjon. hunden er liten og lett og klarer seg fint på tre bein.

Klem til deg i en vanskelig periode :-)

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-15, 09:09   #72
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Beinbrudd hund - noen med erfaring?

Tusen takk! Det betyr mer enn dere aner at dere sier disse tingene. Skal levere han kl.11.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-15, 09:40   #73
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.900
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Beinbrudd hund - noen med erfaring?

Dette skjønner jeg må være veldig vanskelig Jeg tror også du gjør det rette nå. Håper inderlig det går bra, ikke minst med opptrening etterpå

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-09-15, 09:54   #74
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.407
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beinbrudd hund - noen med erfaring?

Slik som det benet ser ut så tror jeg det skal mye til å få det helt smertefritt og riktig for hunden. Amputasjon virker virkelig som det beste alternativet. Jeg mener at du gjør et helt riktig valg.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-15, 09:59   #75
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Beinbrudd hund - noen med erfaring?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Slik som det benet ser ut så tror jeg det skal mye til å få det helt smertefritt og riktig for hunden. Amputasjon virker virkelig som det beste alternativet. Jeg mener at du gjør et helt riktig valg.

Det med smerter i ettertid er et veldig viktig argument. Det er jo ikke uvanlig å få vondt i tidligere brudd når det er kaldt f.eks. Nei, dette blir bra!! Jeg håper og tror han hopper rundt igjen om noen dager!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-15, 10:06   #76
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.462
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Beinbrudd hund - noen med erfaring?

Jeg har ingen erfaring selv med hunder og beinbrudd, men etter det jeg har sett på Animal Planet, er det ingenting i veien for at hunden får et langt og lykkelig liv uten det ene beinet. Så jeg er helt sikker på at du om noen dager har en lykkelig tass som spretter ivei igjen! Lykke, lykke til idag!

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-15, 10:29   #77
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Beinbrudd hund - noen med erfaring?

Masse lykke til i dag, tenker på dere!!

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-15, 14:52   #78
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Beinbrudd hund - noen med erfaring?

Lykke til Tror det var en riktig avgjørelse.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-15, 15:48   #79
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Beinbrudd hund - noen med erfaring?

Det ble utsatt til i morgen tidlig, fordi et akuttilfelle dukket opp.
Enda en dag/natt med nerver.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-15, 15:49   #80
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.499
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Beinbrudd hund - noen med erfaring?

Uff - lykke til!

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no