Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Chocolate Cream Cheese Brownies

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-07-08, 22:11   #201
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Chocolate Cream Cheese Brownies

Min ostemasse var verken tykk eller tynn. Perfekt altså . Er det virkelig så stor forskjell på egg? (Jeg tror det har mer å gjøre med hvordan man skraper osten ut av boksen )

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-08, 22:12   #202
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Chocolate Cream Cheese Brownies

Kan jeg ha brukt for lite smør? Noe usikker på hvor mye 6 ss smør egentlig er. Foretrekker oppskrifter som oppgir i gram jeg.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-08, 22:14   #203
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Chocolate Cream Cheese Brownies

Jeg tok 6 ss mykt smør. Bremykt.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-08, 22:15   #204
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Chocolate Cream Cheese Brownies

Jeg brukte meierismør. Og tok det som var igjen i pakken - det ble nok litt mer enn det sto i oppskriften kanskje

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-08, 22:16   #205
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Chocolate Cream Cheese Brownies

Jeg brukte meierismør og tok 6 klatter som jeg håpet tilsvarte spiseskjeer.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-08, 22:29   #206
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Chocolate Cream Cheese Brownies

Opprinnelig lagt inn av Skytte, her.

Merkelige greier... Ser jo på bildet at ostemassen ser tykk ut. Min bare rant utover sjokolademassen og ut på sidene.

Samme skjedde hos meg. Men det rareste var at osten og smøret låg igjen i bunnen og kantene av bollen til kenwooden. Tror ikke den har rørt skikkelig. Så jeg måtte blande det etter jeg hadde hellt det over halve sjokolandedeigen. For ett rør.

Håper den blir god.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-08, 22:35   #207
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Chocolate Cream Cheese Brownies

Ostemassen min var jo også perfekt, og jeg brukte økologiske egg og 6 klatter smør.
Men mer ost enn i oppskriften, de hadde ikke Philadelphia naturell (og jeg tenkte at urter ville bli litt zpezielt) så det ble Tine kremost naturell, og da 500 g. istedet for 400 fordi jeg glemte meg og lempet oppi alle 4 boksene på 125 g. hver.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-08, 22:49   #208
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Chocolate Cream Cheese Brownies

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-08, 23:24   #209
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Chocolate Cream Cheese Brownies

Den ble kjempe god.
Spiste ett stykke ca 5 min etter den kom utav ovnen. Klarte ikke vente.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-08, 23:35   #210
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Chocolate Cream Cheese Brownies

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Avkjøl kaken helt i formen.

Særlig!!!

Jeg har bakt denne etter innstendige oppfordringer fra storesøster, som fikk den servert hos Monsoon forleden og ikke kunne glemme den; "Tankene på den kaken fristner meg så veldig, mamma!" Så da ble det baking.

Den står nå - i formen - til avkjøling. Men den er ikke akkurat uberørt.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-08, 01:13   #211
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Chocolate Cream Cheese Brownies

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.


45 minutter på 175 grader varmluft = gjennomstekt jævla kake.
Mannen mente den fortsatt var etendes, jeg synes ostemassen smakte omelett.

Den blir bedre etter en dag eller to i kjøleskapet. Jeg stekte stekte en litt for lenge og den ble sånn som du sier, men kjøleskapet gjorde underverker.

Opprinnelig lagt inn av Skytte, her.

Ostemasse og ostemasse.... Ostesaus kanskje? Tror jeg må ha bomma på ett eller annet, for ostemassen var VELDIG flytende. Kaka står i ovnen, så får vi se om resultatet blir spisbart.

Min er også veeeeldig tynnflytende. Jeg lurer på hva det er som gjør forskjellen.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-08, 15:41   #212
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Chocolate Cream Cheese Brownies

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Litt av en tråd for en kake! Er ihvertfall overbevist om at denne må være god så nå har jeg printet oppskrift og skal ut og handle.

Det samme som jeg tenkte. En vanvittig lang tråd. Og jeg leste gjennom hele
Er hellig overbevist. Denne skal prøves. Men ikke før jeg vet at det kommer besøk. SKAL ikke spise hele kaken alene

Opprinnelig lagt inn av Gwen, her.

Jeg pleier å servere (lavkarbo)Brownies med en "ostekrem" ved siden av. !

Oppskrift på lavkarbo Brownies??

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Jeg har bakt den i dag og atter en gang ble det vellykket resultat. Denne gangen tok jeg en boks ekstra med Philadelfiaosten. Og det ble rett og slett farlig godt. :slikke: Men, må igjen konstatere, rett fra ovnen: grei nok. Gleder meg til i morgen, da er den betydelig bedre.

Tredje gangen du lager den på sååå kort tid??
Skal si... Tror jammen jeg skal prøve. Er ingen bakemester, men skal følge råd og tips fra tråden, så blir det nok bra

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-08, 16:23   #213
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Chocolate Cream Cheese Brownies

Kaka i går kveld: Lett kvalmende etter å ha spist en liten bit.
Kaka etter å ha stått i kjøleskapet siden i går:

Nå har jeg kastet mesteparten i fryseren i frykt for at det skal bli borte før vi får tatt det med til svigermor til uka.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-08, 21:00   #214
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Chocolate Cream Cheese Brownies

Den var bedre i dag.
Jeg har lempet halvparten i fryser'n, resten går vel unna i løpet av kvelden og morgendagen tenker jeg.
Neste gang skal jeg ikke steke den så lenge.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-08, 04:49   #215
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Chocolate Cream Cheese Brownies

Nå har jeg også endelig fått smake den. Noe av det beste jeg noen gang har spist, men tror ikke jeg tør å spise den igjen. Har fått halsbrann fra helvete, og fire timer søvn i natt. Yay.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-08, 07:55   #216
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Chocolate Cream Cheese Brownies

mye mye mye bedre etter et par døgn i kjøleskapet...*frokosten i dag*

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-08, 12:05   #217
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Chocolate Cream Cheese Brownies

Nå prøver jeg kaka med glutenfritt mel...det er jo alltid like spennende hvordan resultatet blir med det.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-08, 13:01   #218
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Chocolate Cream Cheese Brownies

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Nå prøver jeg kaka med glutenfritt mel...det er jo alltid like spennende hvordan resultatet blir med det.

Venter spent.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-08, 13:02   #219
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Chocolate Cream Cheese Brownies

Nå har jeg smugsmakt og kjenner ikke forskjell i smak. Brukte Finax italienske melmix.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-08, 13:12   #220
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Chocolate Cream Cheese Brownies

Jeg har også prøvd denne kaka, men kombinasjonen ostemasse og sjokolade blir ikke noen favoritt hos meg.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no